شهرداری‌های کلانشهرها پیشتاز کمک‌رسانی به زائرین در پیاده‌روی اربعین خواهند بود

دبیر کل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در نشست روسای ستادهای اربعین شهرداری های کلانشهرهای کشور از هم افزایی و الزامات کمک رسانی به زایرین اربعین حسینی علیه السلام توسط شهرداری های کشور خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، احسان متولیان دبیر کل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در نشست صبح امروز روسای ستادهای اربعین شهرداری های کلانشهرها که با حضور محمد امین توکلی زاده رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع و رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران و روسای ستاد اربعین شهرداری های کلانشهرهای کشور در محل سالن کنفرانس برج میلاد تهران برگزار شد گفت: به الحمدالله امسال یک هماهنگی خوبی بین ستادهای اجرایی اربعین کشور و کلانشهرهای ایران ایجاد شده است. جلسات خوب و متناوبی برای این هماهنگی ها و نیازسنجی ها با معاون وزیر، شهرداران کلانشهرها و ستاد مرکزی اربعین کشور برگزار شد. یکی از مهمترین کمک هایی که دولت می تواند در این امر انجام دهد؛ اورهال اتوبوس هایی است که نیاز به تعمیر و ترخیص از گمرک دارند که در برخی شهرداری ها هستند و شماره گذاری سریع و خارج از ضابطه است چرا که برای تسهیل خدمات رسانی بهتر به زائرین اربعین حسینی(ع)،نیاز به افزایش اتوبوس ها است. 

متولیان با اشاره به کمک رسانی در نقاط مرزی شرق مانند میرجاوه ،ریمدان و مشهد مقدس افزود: این نشست در پی هماهنگی و همفکری برای اقدامات لازم و شناسایی پتاسیل های شهرداران کلانشهرهای ایران در امر خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی( ع) برگزار شده است ، به طور مثال کلانشهر کرج در مسئله اتوبوس آماده همکاری است، کلانشهر قزوین نیز در پایانه مهران اعلام آمادگی کرده است.

دبیر کل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با اشاره به همکاری وزارت کشور در مراسم اربعین حسینی علیه السلام ادامه داد: یکسری بایدها و نبایدهای خدمات رسانی است که تلاش داریم در این نشست به اجماع نظر برسیم، به نظر می رسد با در اختیار داشتن ۹۰۰ اتوبوس و حتی ترخیص حدود ۷۰۰ اتوبوس باز هم دچار کمبود هستیم، انتظارمان از شهرداری ها در این امر،بیشتر است و همچنین در بحث استقرار ماشین های آتش نشانی در مرزها، همه شهرداری های کلانشهرها می توانند در این امر کمک رسانی داشته باشند.

دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با اشاره به اهمیت شدت گرمای هوا در دهه آیین پیاده روی زایرین اربعین حسینی عنوان کرد: با توجه به شدت گرمای هوا و اتفاقات احتمالی گرمازدگی در این روزها، نیاز به هم افزایی شهرداری کلانشهرهای ایران و کمک رسانی دولت داریم که در این نشست تلاش برای ارائه راهکارهای مناسب را دنبال خواهیم کرد ، خوشبختانه شهرداری های کشور بدون هیچ گونه ابلاغی، ستادهای کمک رسانی اربعین خود را با تمام قوا فعال کردند و گزارش خوبی از شهرداری ها داریم ، از آنجایی که وظیفه شهرداری بیشترخدمت رسانی به مردم در داخل کشور است ، ما باید شهروندان ایرانی و میهمانان کشورمان که از کشورهای همسایه برای رفتن به کشور عراق می روند را به خوبی پذیرا باشیم.

وی با اشاره به مهمان نوازی مردم عراق در آیین پیاده روی اربعین افزود : مردم کشور عراق با جان و دل، میزبان و پذیرای زوار امام حسین علیه السلام هستند.

متولیان در پایان همچنین اقدام به بازگشایی مدارس از روز نهم مهر ماه را برای جلوگیری از تداخل و ازدحام برنامه ها و مراسمات آخر ماه صفر و پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی(ع) را مناسب دانست.

انتهای پیام/

۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
کد خبر: 25241

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =