باید از فرصت‌های حریم به نفع شهر استفاده کنیم

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، با تاکید براینکه باید از ظرفیت و فرصت های حریم به نفع شهر استفاده کنیم، گفت: شرایط پایتخت از لحاظ وسعت حریم خاص است و باید برای رفع مشکلات حریم تهران، تبصره در نظر گرفته شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، جلسه بررسی مسائل مناطق در حوزه حریم شهر تهران با حضور حسین نظری معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری، داوود گودرزی رییس سازمان بازرسی، فسایی مدیر کل حریم، شهرداران مناطقی که از حریم برخوردار هستند و تعدادی از مدیران این معاونت برگزار شد. 

نظری در آغاز این جلسه با تاکید بر لزوم رفع موانع قانونی، افزودن اختیارات و برنامه ریزی مناسب برای استفاده از فرصت و ظرفیت حریم گفت: اصلاح ماده ۱۴ قانون تقسیمات کشوری و مواد ۶ و ۸ قانون تعاریف محدوده و حریم مصوب سال ۱۳۸۴ می تواند ظرفیت حریم را برای استفاده حداکثری شهر و شهروندان مهیا کند. 

مجتبی شکری مشاور معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در این جلسه بر لزوم هماهنگی بیشتر بین دستگاه های مرتبط و رفع موانع موجود تاکید کرد و گفت: لزوم حفظ و صیانت از حریم شهرتهران و جلوگیری از هرگونه تغییر کاربری، تفکیک اراضی و ساخت و ساز مغایر با قوانین و مقررات جاری و ملاک عمل به لحاظ شرایط خاص و توسعه بی رویه نقاط جمعیتی در استان و شهر تهران و تشکیل محدوده های منفصل و متصل مسکونی و ایجاد روستا، شهرک و شهرهای جدید و به سبب آن بروز موانع و مشکلات اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و ... امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

فسایی، مدیر کل حریم شهرداری تهران با تاکید بر لزوم اصلاح قوانین حریم عنوان کرد: اگر از ظرفیت و فرصت حریم استفاده نشود، به تهدیدی برای شهر تهران تبدیل می شود. 

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه حریم تهران ظرفیت های گردشگری بسیاری دارد، می تواند به عنوان تفرجگاهی برای مردم تهران و کشور آماده سازی شود. 

مدیر کل حریم شهرداری تهران رفع دوگانگی فرمانداری، شهرداری و هماهنگی با دستگاه های خدمات رسان در حریم را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: نبود چارت اداره حریم در مناطق دارای حریم یکی دیگر از مسائلی است که باید اصلاح شود. 

در این جلسه اقدامات صورت گرفته جهت اصلاح قوانین، مکاتبات سازمان بازرسی کل کشور با وزیر کشور، نامه شهردار وقت تهران به منظور اصلاح قانون تعارف محدوده و حریم، پیشنهاد اصلاح قانون، پیشنهاد تهیه سند اقدام فوری، نامه معاون قضایی دادگستری استان تهران در خصوص تداخلات حریم، پاسخ شهرداری تهران به نامه معاون قضایی دادگستری و ... بررسی شد. 

بنا بر این گزارش در این جلسه شهرداران مناطق ۲، ۴، ۵، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۸، ۱۹، ۲۰، ۲۱ و ۲۲ حضور داشتند.

انتهای پیام/

۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 25249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =