رونمایی از سامانه الکترونیکی پویش محرم هوشمند در منطقه۱۴

سامانه الکترونیکی پویش محرم هوشمند با حضور شهردار و ذاکران ومداحان اهل بیت (ع) در منطقه۱۴ رونمایی شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۴،محمد امین سالاری پور شهردار منطقه با رونمایی از سامانه الکترونیکی و ایجاد دبیرخانه پویش محرم هوشمند در دارالمومنین تهران گفت : این سامانه با هدف حمایت ،معرفی ایده ، طرح ، محصولات دانش بنیان و صنایع نرم خلاق در حوزه هوشمند سازی ویژه عزاداری سالار شهیدان در ماه محرم راه اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه نذورات دیجیتالی، محصولات دانش بنیان مرتبط با عزاداری، تجهیزات هوشمند عزاداری، ساماندهی نفرات برتر در راهپیمایی بازماندگان اربعین تنها بخشی از محورهای دبیرخانه پویش محرم هوشمند است ، افزود: این امکان فراهم شده تا تمامی استارتاپ ها و مجموعه های دانش بنیان که در خصوص عزاداری و محرم فعال هستند، با استفاده از ظرفیت های آموزشی، مشاوره ای و تخصصی رایگان ، در این سامانه الکترونیکی محصولات عزاداری خود را برای محرم ارائه کنند.

 سالاری پور در جمع ذاکران و مداحان دارالمومنین تهران وجود ظرفیت های مذهبی و معنوی چون مساجد و بسیج و فعالان مذهبی را در بسط وگسترش این ایده و فعالیت ها برای سالیان متوالی موثر دانست و افزود:با متمرکز شدن ایده ها ،  شرایطی مهیا می شود تا محصولات شاخص و فاخر دانش بنیان و خدمات ویژه عزاداری برای سال های پیش رو نیز به عنوان مرجع در دسترس همه فعالان مذهبی و علاقه مندان قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه جریان محرم یک ظرفیت عظیم برای انجام کار فرهنگی است  که باید به‌خوبی از آن استفاده کرد، نقش هیئت‌های مذهبی و مبلغان دینی و فعالان مذهبی را در استمرار این جریان و هدایت جامعه بسیار اثرگذار و مفید دانست.
سالاری پور افزود: محرم متعلق به همه مردم است و صرفا مختص اربعین نیست ، از این رو با همیاری فعالان مذهبی دارالمومنین  و مدیریت شهری منطقه این پویش پس از  اربعین نیز به عنوان جریان فرهنگی جاری خواهد بود.  

گفتنی است؛ در این مراسم ضمن تجلیل از فعالیت ذاکرین و مداحان دارالمومنین ، هم اندیشی درخصوص استمرار و ماندگاری این طرح و تبدیل شدن به پویش حسینیه هوشمند در تمام طول سال صورت گرفت.

انتهای پیام 

۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: 25348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =