افزایش حدود دو برابری راندمان تولید آسفالت/شاخه غربی ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) معارض کمتر و اثرگذاری بیشتری دارد

عملیات اجرایی ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) امروز شنبه پنجم شهریورماه با حضور شهردار تهران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار شهر، عملیات ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) که شامل مسیرهای بزرگراه یادگار امام (ره)- شهید بروجردی- آزادگان و آزاد راه تهران ساوه می‌شود، صبح امروز - شنبه پنج شهریور ۱۴۰۱- با حضور شهردار تهران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران  و جمعی از مدیران شهری، آغاز به کار کرد.

عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در این مراسم گفت: فعالیت‌های معاونت فنی و عمرانی شهرداری به سه حوزه تقسیم می شود؛ نخست حوزه توسعه شهر خصوصا زیرساخت‌های فنی و عمرانی است؛ در قانون شهرداری‌ها نیز اولین وظیفه شهرداری ساخت معابر است که این توسعه مورد نظر را بر اساس طرح‌های جامع شهری پیگیری می‌کنیم. از آن دست می توان به پروژه شهید شوشتری، ادامه بزرگراه یادگار و شهید متوسلیان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه حوزه دوم فعالیت، بحث نگهداشت شهر به لحاظ معابر است، اظهار کرد: در حدود ۱۱۰ میلیون متر معبر داریم که اگر بخواهیم در نگهداشت  ۱۰ درصد آن نیز فعالیت کنیم حدود ۱.۵ میلیون تن آسفالت نیاز داریم؛ همچنین در تولید و پخش آسفالت در تهران  ۱۰ میلیون تن عقب ماندگی وجود دارد که در این دوره راندمان تولید آسفالت را از دو هزار و 500  تن به چهار هزار تن رساندیم.

احداث دو کارخانه آسفالت در دست اقدام

شعبانی با بیان اینکه احداث دو کارخانه آسفالت در دست اقدام است ، ادامه داد:  در بحث نگهداشت زیرساخت ها و ابنیه عمرانی نیز باید به این مساله اشاره کنم از ۷۵۰ پل موجود در تهران نیمی از آن نیاز به تعمیر و مرمت دارد.
وی با بیان اینکه نظارت بر فعالیت های حوزه عمرانی باعث کنترل و افزایش کیفیت اجرا می شود که متاسفانه مغفول مانده است، یادآور شد: تکمیل پل ها و تقاطع های نیمه تمام بزرگراهی که با تکمیل آن در ۷۸۰ کیلومتر راه اضافه برای شهروندان تغییر قابل توجهی ایجاد می شود، ۲۲۰ میلیون لیتر صرفه جویی انرژی و سوخت نیز در تهران ایجاد می شود.
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه با تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی مسیر شهروندان ۵۷ کیلومتر کاهش پیدا می کند، بیان کرد: تکمیل ۱۸ تقاطع را در دستور کار داریم که این کار باعث می شود مسیر ۱۲۳ کیلومتری را به ۸.۵ کیلومتر تبدیل شود.
وی با بیان اینکه این پروژه ها اثر و جایگاه ملی دارند، تاکید کرد: سه تقاطع در سوم خرداد تقدیم همشهریان شد. 
 عباس شعبانی در ادامه گفت: این پروژه کریدور شمالی-جنوبی در غرب تهران است، همه بزرگراه های غربی تهران به پهنه فرودگاه مهرآباد و شهرک اکباتان رسیدند و تنها این پروژه ادامه پیدا می کند .
 وی افزود: شاخه جنوبی و غربی طراحی شده و شاخه غربی کمترین معارض را دارد و خدمت بیشتری می‌رساند. در اولین فرصت نسبت به اجرای شاخه جنوبی آن که معارض ملکی زیادی داشته و داخل بافت مسکونی می رود نیز اقدام می شود.
معاون شهردار تهران ادامه داد: طول مسیر ۵ کیلومتر است که با مسیر سازی رمپ ها به ۱۰ کیلومتر می رسد.
انتهای پیام/

۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
کد خبر: 25374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =