آنچه رقم می‌خورد در مقابل آنچه که شان مردم است، هیچ است/بازگشایی ۱۸ تقاطع تا پایان سال /احداث ال‌ار.تی شرق به غرب در دست مطالعه

زاکانی با بیان اینکه آنچه رقم می‌خورد در مقابل آنچه که باید رقم بخورد و شان مردم است، هیچ است، گفت: به لطف الهی با تلاش های شبانه‌روزی مدیریت شهری از هفته پیش هر هفته تا ۱۲ بهمن افتتاح هایی در قالب پروژه‌های شهری و گاها ملی خواهیم داشت که عمده آنها خاتمه کار است و از ۱۲ بهمن تا عید نوروز بالغ بر ۴۰ پروژه را هر روز افتتاح خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم آغاز به کار عملیات ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) ضمن تسلیت ایام محرم و تبریک هفته دولت اظهار کرد: شنبه‌ای دیگر رسید و خبری از یک پروژه بزرگ در شهر تهران شد. به لطف الهی با تلاش های شبانه روزی در شورا و شهرداری از هفته پیش هر هفته تا ۱۲ بهمن افتتاح هایی در قالب پروژه های شهری و گاها ملی را خواهیم داشت که عمده آنها خاتمه کار است و از ۱۲ بهمن تا عید بالغ بر ۴۰ پروژه را هر روز افتتاح خواهیم کرد. جدول این پروژه ها استخراج و زمانبندی آن معلوم است. لذا تحت عنوان شنبه های امید و افتخار از آن یاد کردیم. هر آنچه که انجام دادیم و انجام می دهیم در مقابل اسلام، امام (ره)، شهدا، رهبری و مردم هیچ است ، لذا آنچه رقم می خورد در مقابل آنچه که باید رقم بخورد و شان مردم است، هیچ است.

در بدو ورود به مدیریت شهری با معضل تعطیلی پروژه های بزرگ شهر مواجه بودیم

وی افزود: آنچه که امروز  تحت عنوان پروژه ادامه یادگار امام (ره) و آغاز این کار از میدان جی تا فتح و در ادامه تا میدان بهار و بزرگراه شهید بروجردی ادامه خواهد یافت پروژه بزرگی است که بخش هایی از آن را آغاز کردیم. در بدو ورود به مدیریت شهری با این معضل مواجه بودیم که پروژه های بزرگ شهر خوابیده بودند.

با اصلاح تقاطع ها ۷۸۰ کیلومتر راه شهروندان  به ۵۷ کیلومتر تبدیل می شود

شهردار پایتخت ادامه داد: بنابراین  در حوزه فنی و عمرانی ۶ پروژه را هدف گذاری کردیم؛ نخست، پروژه ای که در ظاهر کوچک مقیاس بود اما سرجمع آن یک پروژه ملی بزرگ بود.  ۹۸ تقاطع را در بزرگراه ها اصلاح می کنیم که ۷۸۰ کیلومتر راه شهروندان را به ۵۷ کیلومتر تبدیل می کند؛ برای این ۹۸ پروژه یک بازه سه ساله تعیین شد و امسال سه تقاطع را افتتاح کردیم البته نه به صورت رسمی ، بلکه  عملا مورد استفاده قرار گرفت، ۱۸ تقاطع دیگر امسال بازگشایی خواهد شد و  سال بعد  بالغ بر ۵۰ و سال بعد از آن این پرونده بسته می شود.

آغاز اجرای پروژه شهید متوسلیان تا پایان سال

زاکانی با بیان اینکه پروژه بعدی که انجام آن هدف گذاری شد، پروژه شهید متوسلیان بود، یادآور شد: این پروژه ۸.۹ کیلومتر تونل است که از انتهای شهید صیاد تا آزادگان برای ما فضایی را ایجاد کند، طبق برداشت ها بزرگترین مطلوبیت را خواهد داشت اما به واسطه هزینه بالا ، همیشه مدیریت شهری از اجرای آن پرهیز کرده چرا که ۲۰ هزار میلیارد به قیمت روز باید در آنجا هزینه شود لذا ما آن را در پروژه های مشارکتی تعریف کردیم و گروه های مختلف ایده ها و طرح های خود را پیشنهاد دادند و نهایتا کار کارشناسی انجام و شرکای مشخصی اظهار آمادگی کردند که بنا شد ظرف ۱۴ روز فاز دوم کار را ارائه و بعد از آن به یک جمع بندی شفاف برسیم و با مشارکت سرمایه گذار،  یک بازه ۴ ساله را به سرانجام برسانیم؛ در حال حاضر مطالعات اقتصادی آن در حال انجام است و اگر به مانعی نخورد تا قبل از پایان سال اجرای آن شروع می شود. 

احداث ال‌ار.تی شرق به غرب در دست مطالعه

شهردار تهران گفت: پروژه بعدی مختص رینگ شمالی است، چرا که رینگ پایین تهران در حال تکمیل است اما مشکل رینگ شمالی تهران بود که برای آن الگوی جدیدی از سالهای قبل مطرح شد که مجددا در دستور کار قرار گرفت و به عنوان ویژگی حمل و نقلی و ال‌ آر تی ،  یک بازه ۵۰ کیلومتری را از شرق تهران تا وردآورد  به خود اختصاص می دهد تا بار ترافیکی همت و حکیم را سبک و متروی پردیس را به متروی کرج متصل کند. این پروژه بزرگ مقیاس از امکان مدیریت شهری فراتر بود و بر همین اساس در موضع مشارکت قرار گرفت البته هنوز در فاز مطالعات است. این مشارکت را از نوع خارجی دیدیم چون نیاز به تکنولوژی خاصی دارد بر همین اساس با کشور چین وارد مذاکره شدیم تا بعد از اینکه کارهای تخصصی و مطالعات آن انجام شد، وارد اجرا شویم.

عمده تلاشمان به بخش حمل و نقل عمومی معطوف است

وی با تاکید بر اینکه در تهران پروژه های بزرگ مقیاسی را شروع می کنیم و این وعده به آینده نیست، افزود: پروژه بروجردی امسال افتتاح خواهد شد و مابقی پروژه ها نیز دنبال می شوند، اساسا این جنس  کارها بخشی از نیازهای ما را تامین می کند و عمده تلاشمان را به بخش حمل و نقل عمومی معطوف می کنیم و در کوتاه مدت به تاکسی و اتوبوس و در بلند مدت به مترو تکیه می کنیم تا شهر را از ساخت بزرگراه های بیشتر مستغنی کنیم چرا که اگر همه شهر را به آزادراه تبدیل کنیم باز هم با این سرعت اضافه شدن خودرو با مشکلات مواجه هستیم.

۱۲ ایستگاه مترو تا پایان سال به بهره برداری می رسد

 
زاکانی خاطرنشان کرد: تا عید ۱۲ ایستگاه مترو را افتتاح می کنیم و امیدواریم بتوانیم توسعه مترو را با تاکید بر تکمیل خطوط موجود و بعد از آن  سرعت دادن به اجرای خط ۱۰ و سپس سایر خطوط را در دستور کار قرار دهیم تا بجای سال ۱۴۲۰ که طبق سند حمل و نقل که باید ۱۰ میلیون مسافر را جابجا کند تا سال ۱۴۰۷ این اتفاق را رقم بزنیم؛امیدواریم با پروژه های مختلف و اقدامات ترکیبی شرایط زیستی تهران را ارتقا و گره های ترافیکی شهر را کاهش و با خدمت به مردم آسایش و آرامش را در تردد شهروندان ایجاد کنیم.

شهردار تهران در پایان از کمک دستگاه های مختلف دولتی و نظامی و قرارگاه خاتم  الانبیا در اجرای پروژه ها تشکر کرد و سپس کلنگ آغاز این پروژه زده شد.
انتهای پیام/

۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 25379

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =