سامانه پایش پروژه‌های مناسب‌سازی ایجاد می‌شود

بیست و هشتمین جلسه ستاد مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولین جسمی و حرکتی به منظور ارائه گزارش عملکرد شهرداران مناطق ۲۲ گانه از وضعیت اجرای پروژه های پایلوت مناسب سازی سال ۱۴۰۱ به ریاست حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و با حضور حسین نظری معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، شهرداران مناطق ۲۲ گانه‌ برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، حمیدرضا صارمی که دبیری ستاد مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولین جسمی و حرکتی را نیز بر عهده دارد، گفت: مناسب سازی در سه فاز بوستان ها و فضای سبز، معابر و ابنیه شهرداری تهران انجام می شود که فاز  نخست پروژه های پایلوت مربوط به سال جاری در حال اجرا است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران ادامه داد: بر اساس شاخص های تدوین شده و ارزیابی صورت گرفته، پیشرفت عملیات مناسب سازی پروژه های پایلوت ۱۴۰۱ مناطق ۲۲ گانه، در حوزه مناسب سازی معابر ۵۶ درصد، ساختمان های شهرداری۶۰ درصد و بوستان ها ۵۵ درصد بوده است و شهرداران مناطق ۲۲ گانه، ملزم به تحویل نهایی فاز اول پروژه های پایلوت مناسب سازی سال ۱۴۰۱ تا ۱۵ آبان ماه سال جاری شده اند.

صارمی افزود: علی رغم محدودیت های بودجه ای که اکنون با آن مواجه هستیم، علاوه بر تکالیف برنامه جامع مناسب سازی، لیست آدرس منازل ۸۷۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت را همراه با نوع معلولیت آن ها به شهرداری های مناطق ارسال کردیم تا همزمان با اجرای برنامه جامع، هر منطقه به صورت پایلوت دو محور که مشرف به بالاترین فراوانی منازل این عزیزان و جانبازان عالیقدر است را مناسب سازی کنند.

معاون شهردار تهران در پایان با اشاره به مصوبات این جلسه گفت: در جلسه مذکور قرار شد، معاونت شهرسازی و معماری نسبت به هماهنگی با معاونت های ذیربط به منظور ایجاد سامانه پایش پروژه های مناسب سازی اقدام کند و همچنین به دستور معاون محترم هماهنگی و امور مناطق، نماینده ای از سوی ایشان به منظور رصد اقدامات مناطق ۲۲ گانه در زمینه مناسب سازی تعیین شود. ضرورت بازنگری دستورالعمل تشکیل کمیته های مناسب سازی و تعریف پست سازمانی برای دبیران مناسب سازی مناطق توسط معاونت هماهنگی و امور مناطق نیز از دیگر مصوبات جلسه بود.

انتهای پیام 

۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
کد خبر: 25493

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =