به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی مالی و اقتصاد شهری، ابوالفضل فلاح در نشست کارگروه انضباط مالی (ستاد ارتقاءسلامت اداری و مبارزه با فساد) افزود: یکی از مطالبههای جدی شهروندان و دغدغههای اعضای شورای شهر تهران در این دوره مبارزه با فساد است و در این راستا، موضوع شفافیت در دستور کار معاونت مالی و اقتصاد شهری قرار گرفته و با جدیت دنبال می شود.
وی با اشاره به ایجاد خزانه واحد در بخش خزانه داری و نظام های مالی شهرداری گفت: نظام مالی شهرداری نیازمند یک خزانه واحد بود تا علاوه بر آنکه تمامی منابع مالی وصولی و درآمدهای شهرداری در یک حساب تجمیع شود؛ ایجاد خزانه واحد سبب تمرکز رسوب پول در همان حساب و مدیریت نقدینگی می شود.
فلاح اظهار داشت: خوشبختانه از اسفند ماه سال گذشته،تمامی پرداختی های سازمان ها و شرکت های شهرداری تهران از محل این حساب واحد انجام شده است.
معاون شهردار تهران همچنین از ایجاد سامانه مدیریت بدهی ها و مطالبات شهرداری سخن گفت و افزود: از آنجایی که بایستی بدهی را به یک فرصت تبدیل و به عنوان یک ابزار مالی از آن بهره ببریم، لذا این سامانه را برای رصد میزان دیون و مطالبات شهرداری طراحی کرده تا با راه اندازی آن و اطلاع لحظه ای از میزان بدهی ها، بتوانیم پرداخت بدهی ها را انجام دهیم.
فلاح با اشاره به راه اندازی سامانه تعیین کارشناس رسمی قیمت گذاری املاک تصریح کرد: با راه اندازی این سامانه یکی از مهم ترین دغدغه های دستگاه های نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر توزیع متوازن مرتفع خواهد شد؛ همچنین از بروز نابسامانی هایی که پیش از این باعث ظهور فساد به صورت ناخودآگاه می شد، کاسته می شود.
وی گفت: افق ما در این زمینه بسیار روشن است و امیدواریم سامانه تعیین کارشناس رسمی به عنوان یک ابزار جدی در حوزه مبارزه با فساد در سایر معاونت ها و سازمان های شهرداری تهران اجرایی شود.
انتهای پیام
نظر شما