توسعه زیرساخت‌های گردشگری در اولویت ناحیه کوهستان قرار گرفت

شهردار منطقه یک گفت: توسعه زیرساخت های گردشگری و آماده سازی فضایی استاندارد برای حضور شهروندان در اولویت ناحیه کوهستان قرار گرفت.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، حمیدرضا حاجوی در یازدهمین نظارت ستادی منطقه از نواحی ده گانه که با حضور معاونان، شهرداران نواحی، مدیران و کارشناسان در ناحیه کوهستان برگزار شد، گفت: دربند یکی از مراکز مهم جذب گردشگران در منطقه یک است بر همین اساس طرح جامع گردشگری دربند و توسعه زیرساخت های آن با همکاری بخش خصوصی و جلب مشارکت سرمایه گذاران در دستور کار بررسی قرار گرفت.

او سلامت کوهنوردان و امداد رسانی را از مهمترین مقوله های ایمنی در مسیرهای کوهنوردی و پناهگاه ها دانست و گفت: استانداردسازی کلیه تاسیسات و تجهیزات خدمات رسان در کوهستان باید آغاز شود.

حاجوی با اشاره به افزایش پایگاه های ناحیه کوهستان در مسیرهای کوهنوردی خاطر نشان کرد: پایگاه های ناحیه کوهستان با هدف نظارت و کنترل مسیرهای کوهنوردی نباید به یک پایگاه ستادی محدود باشد و در مسیرهایی چون توچال، درکه، دربند، دارآباد و... پایگاه ها افزایش یابد.
او استانداردسازی ورودی مسیرهای کوهنوردی را مورد اهمیت دانست و افزود: ورودی مسیرهای کوهستانی که در حیطه منطقه یک قرار دارند و عرصه عمومی محسوب می‌شوند باید ساماندهی و ایمن سازی شوند و در ۵ ورودی اصلی ۵ مسیر کوهستان سردر مشترک ساخته شود و تامین پارکینگ گردشگران نیز در ۵ نقطه کوهستان در دستور کار قرار گیرد.

شهردار منطقه یک افزود: ناحیه کوهستان باید به عنوان یک ناحیه، مصوب و شناخته شود و چارت سازمانی آن ارتقا و با تغییر در نوع وظایف و ماموریت ها از ظرفیت‌های این مجموعه استفاده بهینه شود.

 انتهای پیام 

۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
کد خبر: 25541

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =