جزییات تعیین تکلیف و ایمن‌سازی ۶ گود رها شده از ادوار گذشته در جنوب‌شرق پایتخت

معاون هماهنگی و امور مناطق سازمان نوسازی شهر تهران از تعیین تکلیف و ایمن سازی ۶ گود متعلق به این سازمان واقع در منطقه ۱۵ تهران خبر داد.

کیوان خلیجی در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: سازمان نوسازی شهر تهران ۶ گود رها شده در منطقه ۱۵ دارد که ۵ گود ایمن سازی شده و بی خطر هستند و یک گود دیگر در مرحله اخذ حکم قضایی برای اقدام نسبت به ایمن سازی و تعیین تکلیف است.همچنین پروژه های تعریف شده در این گودها به زودی عملیاتی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: پروژه ای در خیابان انورزاده نبش کوچه هاشمی معروف به پروژه D۱ یا مریم وجود دارد که گود آن ۶ سال پیش ایجاد شده و متوقف شد. قرار بود این زمین با املاک آموزش و پرورش تهاتر و در اختیار آموزش و پرورش قرار داده شود و به جای آن زمینی در اختیار شهرداری قرار داده شود که آموزش و پرورش در سال های گذشته زمینی را به شهرداری تحویل نداد و به همین دلیل پروژه متوقف ماند.

معاون هماهنگی و امور مناطق سازمان نوسازی شهر تهران ادامه داد: در نهایت تصمیم گرفته شد تا این گود به بخش خصوصی واگذار شود تا ساخت و سازهایی در حوزه سرانه خدمات آموزشی انجام شود.

وی با اشاره به گود D۲ ادامه داد: این گود نیز تبدیل به یک فضای جمعی و عمومی در این منطقه شده و در حال استفاده است.

خلیجی بیان کرد: گود D۳  و D۴ پروژه های دیگری هستند که در اتوبان امام علی(ع)‌ خروجی سید جوادی، تقاطع خیابان ناصری  واقع شده اند و در سنوات گذشته دیواره های این دو گود ایمن سازی شد. یکی از گودها ۷ و دیگری ۱۵ سال است که بلاتکلیف مانده  بود اما اکنون قرار است در این دو گود توسط شرکت مهستان وابسته به بنیاد مستضعفان  دو مجموعه مسکونی ساخته شود. بنیاد نقشه پایدارسازی این دو گود که پروژه ای مسکونی در آنها برای افراد کم بضاعت تعریف شده را تهیه کرده و پایدار سازی این دو گود نیز انجام شده بود.

وی با اشاره به گود ۳ AM نیز یادآور شد: در خیابان ذوالفقاری گودی مشهور به پروژه AM۳ یا یاس که از ۱۵ سال پیش ایجاد شده وجود دارد که سازمان نوسازی آن را به شریکی واگذار کرده که البته شریک پروژه را رها کرده بود.

معاون هماهنگی و امور مناطق سازمان نوسازی شهر تهران تاکید کرد: در حال حاضر شریک، سازمان نوسازی را به داخل مجموعه برای انجام مقاوم سازی گود راه نمی دهد بنابراین اقدام قضایی علیه شریک انجام شده تا هم اجازه ورود بگیریم و هم حق و حقوق او را بدهیم و پروژه را تبدیل به یک مجموعه خدماتی کنیم .

 وی تاکید کرد: این گود در مراحل آخر رسیدگی قضایی قرار دارد. اجازه ورود به ما هنوز داده نشده است. درخواست بازدید از گود مذکور را به مراجع قضایی داده ایم تا در صورت تایید و ورود به این گود اقدامات لازم برای تحکیم آن انجام  شود.

کیوان خلیجی در ادامه با اشاره به گود پاسارگاد نیز افزود: گود نوسازان ۱۴ پاسارگاد در خیابان خاوران قرار دارد که کارهای مربوط به نیلینگ جانبی و دائمی این گود انجام شده است و هیچ نگرانی بابت ایجاد خطر ندارد.

وی ادامه داد: دلیل این که عملیاتی در آن انجام نمی شود این است که با شریک اختلافاتی داریم  که البته تا یک ماه آینده حل می شود و جایگزین شریک تا پایان سال مشخص شده و عملیات را برای یک پروژه تجاری خدماتی شروع خواهد کرد.

معاون هماهنگی و امور مناطق سازمان نوسازی شهر تهران بیان کرد: گود اخر متعلق به سازمان نوسازی شهر تهران واقع در خیابان ۱۷ شهریور نبش کوچه امید است. این گود یک تراشه خاکی ۴۵ درجه ای دارد و عملا مشکلی از جهت ریزش ندارد و در واقع هیچ ساختمانی را تحت تاثیر قرار نمی دهد. اطراف آن نیز یک فضای سبز و البته میدان میوه و تره بار با فاصله زیاد قرار دارد. به دلیل اینکه گود با زاویه ۴۵ درجه برداشته شده بنابراین مشکلی ایجاد نمی کند و خطری ندارد.

وی در توضیح بیشتر یادآور شد: بخشی از زمین متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن است، درحال توافق با این سازمان هستیم که زمین را به آنها تحویل دهیم و در مقابل، آنها نیز هزینه های ساختی که آنجا انجام دادیم را به ما بدهند تا به ساخت مسکن برای یک مجموعه دولتی اختصاص یابد.

انتهای پیام/

۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
کد خبر: 25545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =