دعوت از کارآفرینان برای ایجاد اشتغال در مراکز کوثر منطقه ۸

شهرداری منطقه ۸ از کارآفرینانی که در قالب مراکز توانمندسازی کوثر، زنان‌سرپرست خانوار را پوشش می‌دهد، دعوت به همکاری می‌کند.

به گزارش خبرنگار شهر، فاطمه تنهایی شهردار منطقه ۸ روز جمعه از هفدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی در بوستان گفت‌وگو بازدید کرد.

او در حاشیه این بازدید گفت: ابتدا باید از دست‌اندرکاران برگزاری این نمایشگاه که سال‌ها برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تلاش می‌کنند، تشکر کنم.
تنهایی ادامه داد: حفظ برند توانمندسازی زنان فقط به کلام نیست، سال‌هاست شهرداری تهران با کارآفرینی و راه‌اندازی مراکز توانمندسازی کوثر این روند را حفظ کرده است.
او اضافه کرد: ما می‌دانیم روند توانمندسازی می‌بایست به تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در اشتغال‌زایی و درآمدزایی برسد که الحمدالله این اتفاق در مراکز کوثر رخ داده است.
شهردار منطقه ۸ تهران با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که باعث خیرات و برکات در شهرداری تهران شده، دعای زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست است، درباره تفاوت نمایشگاه هفدهم با ادوار قبل گفت: تفاوت عمده در تنوع و کیفیت محصولات است. همچنین قیمت محصولات به واقع ارزانتر از جاهای دیگر است و مطمئنم در این نمایشگاه برای تک‌تک اعضای خانواده تنوع محصولات با قیمت مناسب وجود دارد.
تنهایی درباره میزان استقبال مردم از اجناس ایرانی بیان داشت: در سال‌های اخیر با توجه به کیفیت پارچه و دوخت مناسب توجه به اجناس ایرانی بیشتر شده است. اگر زمانی مردم به اجناس ترک گرایش داشتند، در بازار تنوع نبود. اما حالا تولیدکننده واقف است اگر به سلیقه مشتری توجه نکند، او سراغ اجناس خارجی  می‌رود. امروز بسیاری تولیدات ایرانی می‌پوشند و به تولیدات ایرانی می‌بالند چون می‌دانند خرید کالای ایرانی حمایت از کارگر ایرانی است.
او درباره زیرساخت‌ها برای اشتغال‌زایی زنان سرپرست خانوار در منطقه ۸ ضمن دعوت از کارآفرینان در این حوزه گفت: ما در منطقه ۸ یکی از برندهای خوب را داریم که آنجا ۴۰ زن سرپرست خانوار محصولات تی‌شرت مردانه و پسرانه تولید می‌کنند. همچنین مراکز توانمندسازی کوثر محصولات تزیینی و محصولات آشپزخانه تولید می‌کنند. هر کارآفرینی بخواهد حوزه زنان را پوشش دهد این ظرفیت در منطقه ۸ وجود دارد.
شهردار منطقه ۸ با بیان اینکه روند مراکز توانمندسازی کوثر باید از مزایده خارج شود، گفت: از ابتدا حوزه زنان سرپرست خانوار را از موضوعات پیمانکاری و مالی جدا کردیم. ما کارآفرین و بهره‌بردار را سوق دادیم که برای زنان سرپرست خانوار اشتغالزایی کند و بیمه آنان را رد کند تا طی دو سال به توانمندی برسند. اینکه ساختمان را به مزایده می‌گذاریم صحیح نیست و مانند قبل باید با انتخاب بهره‌بردار شایسته، او را از اجاره ماهانه خارج کنیم و روند را تسهیل کنیم.
تنهایی خاطرنشان کرد: شهردار تهران هم در این موضوع دغدغه دارند که مراکز توانمندسازی کوثر از پرداخت اجاره‌بها خارج شوند.

انتهاب پیام/

۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
کد خبر: 25697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =