قطع درختان به یک رویه تبدیل شده است/ ضرورت ورود دستگاه قضا به موضوع فضای سبز پایتخت

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: آقای اژه‌ای به داد مردم برسید؛ اگر امروز ورود نکنید، وضعیت تهران از لحاظ فضای سبز نابسامان خواهد بود که باید پیگیر مطالبات به حق مردم در برابر تضییع کنندگان حق آنها بود.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در هشتاد و نهمین جلسه شورا با اشاره به پرسش خود از وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: پرسش من این است که هدف غایی این وزارت خانه جز ارتقاء سلامت و کیفیت زندگی است؟ خشک شدن و قطع شدن درختان در یکی از مجموعه های زیر نظر وزارت ورزش و جوانان اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه نسبت به این موضوع بسیار حساس هستند، یادآور شد: قطع درختان با سوء استفاده برخی افراد به یک رویه تبدیل شده که از آن جلوگیری خواهیم کرد. با توجه به بازدید ۲۹ آبان ماه سال ۹۵ تعداد ۱۷ اصله از زمین تنیس بانوان انتقال داده اند که تعدادی از آن خشک و تعدادی نیز آسیب داده اند.

پیرهادی با اشاره به اینکه ۲۵۳ درخت بر اثر عدم رسیدگی و کمبود آب خشک شده اند، تصریح کرد: قطع، جابجایی و سر برداری درختان مستلزم اخذ مجوز از کمیسیون ماده هفت است؛ در بررسی اولیه پرونده مورد نظر، با وجود از بین رفتن تعدادی درخت که حکایت از غیرعمدی بودن داشته، حکم برائت صادر شده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران خطاب به رئیس قوه قضاییه گفت: آقای اژه ای به داد مردم برسید؛ اگر امروز ورود نکنید وضعیت تهران از لحاظ فضای سبز نابسامان خواهد بود. باید پیگیر مطالبات به حق مردم در برابر تضییع کنندگان حق آنها بود.

انتهای پیام/

۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
کد خبر: 25714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =