ثبت بیش از یک بهره‌برداری در هر ماه به طور میانگین در کارنامه ۱۲ ماهه مترو

مدیریت شهری ششم در کارنامه حوزه حمل و نقل و ترافیک و به طور خاص مترو ، افتتاح چهار ایستگاه، ۹ ورودی جدید و یک پایانه مترویی را طی یک‌سال به ثبت رسانده است.

به گزارش خبرنگار شهر، یک سال از استقرار مدیریت شهری دوره ششم در پایتخت می‌گذرد. مدیریتی که یک ماه بعد از شروع کارش در حوزه حمل و نقل، طی مراسمی در نوزدهم مهر ۱۴۰۰، ایستگاه شهید رضایی در خط ۶ و ورودی دوم ایستگاه برج میلاد در خط ۷ مترو تهران را به عنوان نخستین اقدام حوزه مترویی در کارنامه خود به ثبت رساند. یک ماه بعد از این افتتاح، بهره‌برداری از ورودی دوم یک ایستگاه دیگر [بعثت (ورودی شمالی) در خط ۶ مترو تهران] توسط دوره جدید مدیریت شهری رقم خورد. طی آبان همان سال، ورودی دوم ایستگاه رودکی و ورودی سوم ایستگاه مهدیه در خط ۷ مترو تهران افتتاح شد تا ساکنان مناطق ۱۰ و ۱۱ دسترسی راحت‌تری به ایستگاه‌های مترو داشته باشند.

ورودی دوم ایستگاه مرزداران در خط ۶ مترو تهران در آذر سال گذشته به روی مردم گشوده شد، این درحالی‌ست که ورودی نخست این ایستگاه اردیبهشت همان سال بازگشایی شده بود.

حدود ۱۰ روز بعد، ایستگاه تقاطعی توحید در خط ۷ مترو تهران پس از ۶ سال انتظار به عنوان یک‌صد و چهل و یکمین ایستگاه شبکه مترو در تقاطع خیابان آزادی و بزرگراه شهید نواب صفوی و در مرز مناطق ۱۰، ۱۱ و ۲، ۶ توسط مدیریت شهری ششم به بهره برداری رسید. تقاطعی بودن ایستگاه توحید با خط ۴ مترو و همچنین مجاورت با چهار منطقه شهر، این ایستگاه را به یکی از مبادی سفر مهم و استراتژیک پایتخت تبدیل کرده است.

بیست و یکم بهمن ۱۴۰۰ بود که افتتاح همزمان ورودی دوم ایستگاه‌های مولوی و بریانک در خط ۷ مترو تهران در کارنامه حمل و نقلی مدیریت جهادی ثبت شد. افتتاح این دو ورودی در خط ۷، شرایط دسترسی و همچنین ورود و خروج مسافران از این دو ایستگاه پر تردد شبکه حمل و نقلی ریلی پایتخت را تسهیل می‌کند.

آخرین افتتاحیه سال گذشته مربوط به بهره برداری همزمان ایستگاه بوستان گفتگو و ورودی دوم ایستگاه مدافعان سلامت و بهسازی بلوار قیام است که در روزهای پایانی اسفند رقم خورد.

ورودی دوم ایستگاه یادگار امام (ره) در خط ۶ مترو تهران به عنوان نخستین افتتاحیه شبکه مترو در سال ۱۴۰۱ مشخص شد. درنهایت در هفتم اردیبهشت امسال، ورودی دوم ایستگاه یادگار امام (ره) با دو دستگاه آسانسور و چهار رشته پله برقی و همچنین با هزینه عمرانی ۴۵ میلیارد تومان افتتاح و بهره برداری رسید تا دسترسی شهروندان در بخش جنوبی بلوار مرزداران تسهیل شود.

ایستگاه شهدای هفدهم شهریور در خط ۷ پس از هفت سال عملیات عمرانی، طی مراسمی در نیمه دوم خرداد امسال (۱۴۰۱) به عنوان یک‍صد و چهل و سومین ایستگاه در مدار خدمت رسانی شهروندان قرار گرفت. این ایستگاه در منطقه ۱۲ قرار دارد و ایستگاهی تبادلی با خط۶ به شمار می‌آید.

بزرگ‌ترین و مهم‌ترین افتتاحیه دوره ششم مدیریت شهری به بهره ‌برداری از پایانه اکباتان (بزرگترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور) با ظرفیت ۲۱ رام قطار برمی‌گردد که مراسم آن با حضور وزیر کشور در آخرین روز مرداد برگزار شد. پایانه اکباتان دو طبقه بوده و فضای زیرزمینی پارکینگ آن ۷ هکتار است. این پایانه ۹ خط ریلی دارد که جایگاه تعمیرات دوره‌ای و سرویس قطارهاست.

مدیریت شهری جدید در کارنامه ساخت مترو خود، افتتاح چهار ایستگاه مترو، ۹ ورودی جدید و یک پایانه مترویی را در طی یک‌سال به ثبت رساند تا نشان دهد که با مدیریت جهادی و تلاش شبانه روزی می‌توان برای شهروندان تهرانی به دور از حواشی، کار کرد.

البته جدا از افتتاحیه‌های ورودی و ایستگاه‌ها، اقدامات دیگری در شرکت راه آهن شهری تهران و حومه انجام شده که شامل سه تفاهم نامه‌ راهبردی است. انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری تهران و شرکت مپنا (طراحی، ساخت و تجهیز فاز نخست خط ۱۱ مترو تهران، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین شهرداری تهران و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) (طراحی، ساخت و تجهیز خط ۱۰ مترو تهران) و انعقاد موافقت‌نامه همکاری فی‌مابین سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافربری، مجموعه شهر آفتاب، شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) و شرکت بهره‌ برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه با موضوع راه‌ اندازی مرکز لجستیک شهر تهران از جمله تفاهم‌نامه‌هایی است که از ابتدای امسال مورد امضاء و انعقاد قرار گرفته است.

انجام موفقیت ‌آمیز تست سرد مترو تهران-پرند در تیر امسال، انجام آخرین مراحل تست‌های فنی جهت اخذ تأییدیه قطار ملی مترو و آغاز عملیات اجرایی و مونتاژ دستگاه حفار مکانیزه برای احداث خط ۱۰ در تیر ۱۴۰۱ از جمله دیگر اقدامات شرکت راه آهن شهری تهران و حومه در یک‌سال نخست مدیریت شهری ششم است.

انتهای پیام/

۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
کد خبر: 25734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =