طراحی اوراق گام برای حمایت از پیمانکاران شهرداری تهران/ امیدواریم بتوانیم هر هفته ۶ عرضه در بورس کالا داشته باشیم

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری از طراحی اوراق گام برای اولین بار در شهرداری تهران و در راستای حمایت از پیمانکاران خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری، ابوالفضل فلاح در نشست معاونین مالی و اقتصاد شهری مناطق گفت: وجود کد بورسی یکی از الزامات برای سرمایه گذاری در بورس است؛ در حال حاضر  تمام مناطق بایستی پیمانکاران را جهت تهاتر بدهی های خود با املاک عرضه شده در بورس هدایت کنندکه نخستین اقدام آنها اخذ کد بورسی است.

وی افزود: با هماهنگی های انجام شده با سازمان بورس،گرفتن کد بورسی پیمانکاران در کمترین زمان ممکن و بدون هیچ گونه هزینه ای خواهد بود و این پروسه به هیچ عنوان در بروکراسی اداری نیست.

فلاح در خصوص ویژگی های اوراق گام تصریح کرد: مهم‌ترین ویژگی‌های اوراق گام این است که این اوراق به نام بانک عامل، صادر می‌شود و پرداخت مبلغ اسمی اوراق گام در سررسید، توسط بانک تضمین شده است،اوراق گام به صورت الکترونیک در قطعات استاندارد صادر می‌شود.

معاون شهردار تهران در ادامه با تاکید بر تعامل بیش از پیش معاونین مالی و اقتصاد شهری مناطق با حوزه معاونت شهرداران مناطق اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم هرهفته ۶ عرضه در بورس کالا داشته باشیم.

وی با اشاره به قیمت گذاری منصفانه در این بازار عنوان کرد: شهرداری می تواند پیوستگی در عرضه املاک داشته باشد. اینکه شهرداری به نحوی در بازار مسکن ورود کند و نقش تنظیم گری داشته باشد و از انگیزه های سوداگری و سفته بازی در این بازار جلوگیری کند می تواند به عنوان یک منبع که شهروندان نیز از آن استقبال خواهند کرد، مطرح شود.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: باید به بورس کالا و عرضه املاک توجه کنیم و اگر سرمایه گذاری ها را به این سمت هدایت کنیم در آینده می توانیم حتی پروژه های عرضه مسکن را فعال کنیم.

فلاح ادامه داد: بعد از اولین عرضه تا ۷ روز و حتی تا ۱۰ تا ۱۵ روز می توانیم عرضه را ادامه دهیم، در صورتی که در مزایده سنتی، فاصله دو عرضه حدود یک ماه است، در مزایده ها هر چقدر هم دقت کنیم چون همه اطلاع پیدا نمی کنند، برداشت های اشتباه صورت می گیرد و شفافیت حداقلی است، ولی وقتی بورس کالا و نظارت های آن وجود دارد، ذهنیت های منفی نیز کاهش پیدا می کند و مردم به واگذاری املاک اعتماد بیشتری پیدا می کنند.

انتهای پیام /

۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 25782

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =