میدان مرکزی میوه و تره‌بار نیازمند توسعه خدمات‌رسانی به شهروندان است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تاریخ شکل‌گیری میدان مرکزی میوه و تره‌بار بر ضرورت اقدامات عملیاتی برای تسهیل دسترسی شهروندان به محصولات با کیفیت و به‌صرفه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، نشست بررسی عملکرد حوزه خدمات شهری به ریاست پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران و با حضور جلال بهرامی معاون خدمات شهری شهرداری تهران، مشاوران نایب رئیس شورا و برخی مدیران حوزه خدمات شهری برگزار و عملکرد این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص موضوعات مطرح شده در این جلسه گفت: کلان شهر تهران به لحاظ وسعت چند هکتاری و جمعیت بیش از ۱۰ میلیون نفری همواره باید در حوزه خدمات شهری آماده باشد؛ چراکه کوچکترین بی توجهی، هزینه های سنگینی را برای مدیریت شهری به همراه داشته و موجب نارضایتی شهروندان می شود.

سروری اظهار داشت: از جمله موضوعاتی که باید با دقت مورد رصد، پیگیری و اصلاح قرار گیرد، حوزه پسماند در شهر است. مدیریت انتقال و بهره برداری از ظرفیت پسماندهای خشک و تر در شهر تهران از ضروریاتی است که می تواند منافع فراوانی را برای شهروندان به همراه داشته باشد.

وی افزود: افزایش توانمندی مجموعه ها و اصلاح فرایندهای ناقص می تواند اثرات مطلوبی در این حوزه داشته باشد؛ با توجه به پویایی این حوزه ضرورت دارد معاونت خدمات شهری به صورت مستمر فعالیت های تخصصی حوزه پسماند را رصد کرده و اصلاحات لازم را به فوریت انجام دهد.

نایب رئیس شورای شهر تهران به حجم تولید زباله در شهر تهران اشاره کرد و گفت: باید با اقدامات فرهنگی و تکمیل طرح های ناقص، این حجم را کاهش داده و نسبت به تفکیک زباله از مبدأ اقدامات لازم را انجام داد.

وی وجود زباله گردها و کتفی ها را از عارضه های شهر تهران دانست و اظهار داشت: سیاست‌گذاری اشتباه و عملکرد ضعیف حوزه خدمات شهری در سالهای گذشته سبب شد تا عارضه کتفی ها در شهر گسترش یابد؛ لذا سازمان پسماند مکلف است تا با اصلاح سیاست‌گذاری‌های پیشین و اقدامات حساب شده، شرایطی را به وجود آورد که ضمن رعایت کرامت انسانی، دیگر شاهد این آسیب اجتماعی در شهر تهران نباشیم.

سروری در ادامه به موضوع میادین میوه و تره بار اشاره کرد و گفت: تسهیل در رساندن میوه و تره بار با کیفیت و با قیمت مناسب به دست شهروندان رسالتی است که شهروندان از دولت و شهرداری انتظار دارند؛ از این روی اگر بتوانیم با اصلاح فرایند ها، روند مناسبی را ایجاد کنیم در تحقق این ماموریت موفق عمل کرده ایم.

رئیس شورای عالی استان ها اظهار داشت: امروز متاسفانه شاهد هدر رفت محصولات کشاورزی در بازه زمانی چیدن محصول تا رسیدن به دست مصرف کنندگان هستیم که این نخستین عامل افزایش قیمت محصولات کشاورزی از جمله میوه و صیفی جات است.

وی افزود: در میدان مرکزی نیز شاهد هدررفت بخش دیگری از محصولاتی هستیم که کشاورزان برای تهیه آنها زحمات فراوانی را متقبل شده اند. اصلاح این موضوع باید در اقدامی مشترک بین سازمان میادین میوه و تره بار و فروشندگان میوه و تره بار با استفاده از تکنولوژی روز شکل گیرد تا شاهد کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری سرمایه های ملی باشیم.

نایب رئیس شورای شهر تهران به مشکلات میدان مرکزی اشاره کرد و گفت: مجموعه میدان مرکزی میوه تره بار چند دهه پیش و متناسب با جمعیت آن زمان شکل می گیرد ، لذا نمی توان انتظار داشت که این مجموعه بتواند برای جمعیت کنونی شهر و کشور کارکرد مناسبی را داشته باشد، بنابراین ضرورت دارد که معاونت خدمات شهری شهرداری تهران پیشنهادات عملیاتی خود را، برای بهینه سازی وضع موجود، جهت تصویب به شورای شهر تهران ارائه کند.

سروری همچنین به موضوع همکاری سازمان میادین با سرقفلی داران میدان مرکزی اشاره کرد و افزود: باید با اصلاح فرایندها ضمن رعایت صرفه و صلاح شهرداری تهران و سرقفلی داران میدان مرکزی، بروکراسی های اداری را در این حوزه کاهش داده و اقدامات عملیاتی را با هدف ارائه هرچه بهتر خدمات به شهروندان گسترش دهیم.

انتهای پیام/

۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 25783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =