احیای فرصت‌های صادرات و واردات و  راه‌اندازی فروش اعتباری در شهروند/ از هفته آینده سایت شهروند مشارکتی می‌شود

مدیرعامل شرکت شهروند در دیدار با مدیران ارشد فروشگاه‌های زنجیره‌ای مگنت روسیه درخصوص ارتباط تجاری با روس‌ها توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، داود قربانیان مدیرعامل شرکت شهروند در دیدار با مدیران ارشد فروشگاه‌های زنجیره‌ای مگنت روسیه که امروز -دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱- انجام شد، ضمن تشکر و خوش آمدگویی به مدیران ارشد حوزه تأمین کالا لجستیک این فروشگاه‌ها گفت: شهروند یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ تهران است که ۴۰ فروشگاه در تهران دارد و بیش از ۲ هزار نفر به صورت مستقیم با شهروند فعالیت می‌کنند. فروشگاه شهروند نزدیک به هزار تأمین کننده در تهران دارد.

قربانیان با بیان اینکه شرایط اقتصادی دو کشور، شرایط سختی است، افزود: باید بین دو کشور ارتباطات قوی برقرار شود تا بتوانیم از قدرت این دو کشور برای تأمین نیازهای مردم ایران و روسیه استفاده کنیم.

ایجاد خط تجاری بین ایران و روسیه به منظور صادرات 

مدیرعامل شرکت شهروند با بیان اینکه نهادهای دامی‌ مثل گندم، جو و نیز چوب به وفور در کشور روسیه یافت می‌شود، خطاب به هیات روسی افزود: آمادگی صادرات در شرکت‌های بسیاری در ایران وجود دارد. البته محصولات کشاورزی متعددی درحال صادرات به روسیه است. اگر این نیت [صادرات] وجود داشته باشد می‌توانیم یک خط تجاری میان دو کشور ایجاد کنیم. 

قربانیان در ادامه به مخاطبان خود گفت: امیدوارم که کالاهای مدنظر را به ما اعلام کنید تا ما با زنجیره تأمین خود صحبت کنیم که آیا امکان تهیه این کالاها را داریم یا خیر.


وی روسیه را یک پتانسیل بزرگ از فرصت‌ها اعلام کرد و افزود: کشورهای حوزه CIS جزو کشورهای حوزه تجارت خارجی برای ایران محسوب می‌شوند. به جهت اینکه ایران ارتباطات بسیار گسترده‌ای با کشورهای CIS دارد و همچنین مرزهای گسترده و دریای مشترک میان این دو کشور وجود دارد، توسعه تجارت میان ایران، روسیه و حوزه CIS می‌تواند یک فرصت طلایی برای تاجران ایرانی و روسی باشد.

مدیرعامل شرکت شهروند در ادامه تأکید کرد که گستردگی و شرایط اقلیمی روسیه برای ایران می‌تواند یک فرصت باشد چرا که منابع آبی بسیاری در این کشور وجود دارد.

قربانیان در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: این کشور می‌تواند منبع بزرگ تأمین چوب، نهادهای دامی، انواع جو و کالاهای استراتژیک برای کشورها باشد. جمعیت بسیار زیادی که روسیه دارد می‌تواند بازار خوبی برای ایران باشد چرا که ایران چهار فصل دارد و برای مثال در ۱۲ ماه سال گوجه و خیار و … در نقاط مختلف کشورمان وجود دارد.

وی با بیان اینکه روسیه بنگاه‌های تجاری تخصصی بسیاری دارد که با استانداردهای روز دنیا اداره می‌شوند، افزود: لازمه حضور در بازار روسیه، آشنایی تجار ایرانی با قوانین و مقررات بازرگانی روسیه است. زبان اصلی کشور روسیه، روسی است و  تجار بسیار کمی به زبان‌های غیرروسی صحبت می‌کنند. همین امر باعث شده تا ایران ارتباطات کمی با روسیه برقرار کند. البته اخیراً محصولات کشاورزی بسیاری به روسیه صادر می‌شود که میوه کیوی رتبه نخست محصولات صادراتی را دارد.

مدیرعامل شرکت شهروند در ادامه گفت: اگر استانداردهای روسیه در کیفیت و بسته بندی رعایت شود می‌توانیم حضور پررنگی در بازار روسیه داشته باشیم. باید رفتار شرکت‌ها قانونمند باشد و اگر تعهدی به روس‌ها داده می‌شود حتما به آن پایبند باشیم چرا که شرکت‌های روسیه بی نظمی و عدم تعهد را قبول نمی‌کنند. بنابراین شرکت‌های ایرانی باید به قراردادهای بلندمدت تعهد کامل داشته باشند. 

احیای فرصت های صادرات و واردات در شهروند

قربانیان در ادامه تأکید کرد که تلاش می‌شود فرصت‌های واردات و صادرات در شهروند احیا شود.

 از هفته آینده سایت شهروند مشارکتی می‌شود

وی درباره برنامه‌های این شرکت، توضیح داد: گامی که در حوزه توسعه برداشته شده، شهروند محله است. درحال تدوین مقررات این طرح هستیم و از هفته‌های آینده، سایت شهروند، سایتی مشارکت آمیز خواهد بود تا تمامی فعالان حوزه فرانشیز داوطلب شوند و با شهروند قرارداد ببندند. 

مدیرعامل فروشگاه شهروند در ادامه گفت: اقدامات خوبی طی هشت ماه گذشته صورت گرفته و در یک کلام هویت بصری مجموعه شهروند بازسازی شده است. همچنین در حوزه کلانشهرها نیز با استان‌هایی نظیر سیستان و بلوچستان یا مناطق آزاد تجاری وارد مذاکره شده‌ایم تا درصورت همسو بودن شورا و شهرداری از حوزه شهر تهران برای راه اندازی فروشگاه‌های شهروند خارج شویم.

فروش اعتباری در شهروند عملیاتی می‌شود

قربانیان از راه اندازی فروش اعتباری خبر داد و افزود: فروش اعتباری در شهروند وجود نداشت. درحال حاضر کارت اعتباری در مجموعه شهروند آماده است تا در صورت آماده بودن شرکت‌ها، سازمان‌ها، موسسات و … قراردادهای فروش اعتباری و تأمین سبد مصرف خانوار در گام نخست و لوازم خانگی در گام دوم دراختیارشان قرار گیرد. در حوزه ساختارها نیز درحال بازنگری و به روزرسانی بخشی از ساختارها هستیم.

مدیرعامل شرکت شهروند در پایان سخنان خود با اشاره به بازدید هیات روسی از فروشگاه شهروند بیهقی اظهار امیدواری کرد که این بازدیدها منجر به ارتباطات خوبی شود. 

به گزارش شهر مدیران ارشد حوزه تأمین کالا لجستیک فروشگاه‌های زنجیره‌ای مگنت روسیه پیش از دیدار با مدیرعامل شرکت شهروند، از تمامی بخش‌های فروشگاه شهروند بیهقی و همچنین انبار آن بازدید کرده و در جریان جزئیات فروش برخی کالاها قرار گرفتند.

انتهای پیام/

۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸
کد خبر: 25824

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =