راه‌اندازی دومین بوستان مادر و کودک در منطقه۸؛ آبان‌ماه

شهردار منطقه ۸ گفت: ۷۰ درصد از بوستان شقایق برای  مادران و کودکان مناسب سازی شده است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۸؛ فاطمه تنهایی از راه اندازی دومین بوستان مادر و کودک در محله نارمک خبر داد و گفت: با توجه به عدم وجود پارک مادر و کودک در محله نارمک جنوبی و جهت رفاه حال بانوان و کودکان در این محله، شهرداری منطقه۸ اقدام به احداث پارک مادر کودک در بوستان شقایق با مساحت حدود ۲۰۰۰متر مربع کرد.

وی ادامه داد: در گام ‌دوم احداث بوستان های مادر و کودک در منطقه۸، بعد از بررسی‌ها و پیش‌مطالعات انجام شده اختصاص فضایی برای مادران و کودکان در بوستان شقایق، به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار داشتن در نزدیکی مرکز خرید خاقانی، میدان شقایق و مسجد قائم (عج) و... مورد نیاز بود.

تنهایی با اشاره به ایجاد فضای امن بازی برای کودکان گفت: این پروژه عمرانی از مرداد ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شده که علاوه بر بهره مندی مادران و کودکان، فضای امن پیاده‌روی برای توانیابان نیز در این بوستان در نظر گرفته شده است.

شهردار منطقه ۸ از بهره برداری دومین بوستان مادر و کودک منطقه ۸ در آبان ماه سال جاری خبر داد و افزود: با توجه به بافت جمعیتی حدود ۴۵۰۰۰۰ نفری و تعداد خانوارهای ساکن در منطقه۸، راه‌اندازی اولین بوستان مادر و کودک منطقه ۸ تهران در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ در بوستان ترنج محله زرکش با مساحت تقریبی ۳۰۰۰مترمربع انجام گرفت و اتاق مادر و کودک این امکان را به مادران می‌دهد که در شرایط فضای تفریحی، امور مربوط به کودک خود را انجام دهند و این اقدام کمک به بهرمندی مادران و کودکان از فضای‌های شهری است.

گفتنی است، احداث و راه‌اندازی بوستان‌های خانواده برای نخستین بار در محلات منطقه۸ با هدف سلامت خانواده، اجرای برنامه‌های خانواده محور و ایجاد عدالت و حفظ حقوق شهروندی برای مادران و کودکان انجام شده است.

انتهای پیام

۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
کد خبر: 25862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =