راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ ترافیک شهری در جنوب تهران

مرکز مانیتورینگ ترافیک شهری شهرداری منطقه۱۶ راه اندازی شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، سید مرتضی روحانی شهردار منطقه اظهار کرد: در راستای روان سازی گره های ترافیکی در مناطق جنوب تهران و محلات پر تردد آن، مدیریت بحران در مواقع اضطرار و همچنین نظارت بهتر و بیشتر بر خدمات شهری در شرایط بارش نزولات آسمانی همچنین پایش المان‌های شهری به منظور جلوگیری از سرقت‌های احتمالی، مرکز مانیتورینگ منطقه‌ای جنوب تهران به همت شرکت کنترل ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک و همچنین پشتیبانی سازمان فناوری شهرداری تهران راه اندازی شد.

وی افزود: از موضوعات با اهمیت در حوزه مدیریت شهری حرکت به سمت هوشمندسازی است که راه اندازی مرکز کنترل ترافیک شهری در راستای دستیابی به شهر هوشمند از جمله این اقدامات است.

روحانی با اشاره به تجهیز مرکز مانیتورینگ کنترل ترافیک شهری در منطقه گفت: این مرکز با هزینه بالغ بر سه و نیم میلیارد تومان تجهیز و راه اندازی شده است.

 علی محمد کریم پور معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه نیز در این باره گفت: راه اندازی مرکز مانیتورنیگ در روان سازی و کاهش ترافیک معابر پر تردد شهری، مدیریت بحران در مواقع اضطرار و نظارت بر خدمات شهری و همچنین اقدام پیشگیرانه در سرقت المان های شهری تاثیر بسزایی دارد، ثبت تخلفات رانندگی به صورت سامانه‌های هوشمند، ارسال تخلفات جهت اعمال قانون به سایت مرکزی راهور ناجا و امکان پایش معابر از منظر ترافیکی، خدمات شهری، کنترل بزه اجتماعی از جمله قابلیت‌های این مرکز است.

 وی گفت: با راه اندازی این مرکز، کنترل ترافیک شهری منطقه جنوب تهران و رعایت قوانین از سوی شهروندان، شاهد بهبود وضعیت ترافیک شهر، کاهش آمار تصادفات و سوانح رانندگی باشیم.

کریم‌پور خاطرنشان کرد: این مرکز قابلیت استفاده از ۱۶۰ دوربین نظارت تصویری مناطق جنوب تهران (۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۹ و ۲۰) و حاشیه بزرگراه آزادگان را خواهد داشت، راه اندازی مرکز مانیتورنیگ با هدف بهره مندی از سیستم هوشمند و دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی در سطح شهر به صورت الکترونیکی در کنترل بار ترافیکی و کاهش آمار تصادفات از اهمیت و تاثیر بسزایی برخوردار است.

انتهای پیام/

۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶
کد خبر: 25886

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =