احداث آزادراه در شرق تهران/ بزرگراه بسیج به مدار بزرگراه‌های شهری بازمی‌گردد

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از ساخت یک آزادراه در شرق پایتخت خبر داد.

عباس شعبانی در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: با توجه به اینکه وزارت راه در نظر دارد تا کمربندی جنوبی شهر تهران را به بزرگراه شهید شوشتری متصل کند، به همین دلیل این بزرگراه با استانداردهای آزادراه ساخته می شود.

وی با اشاره به تکمیل رینگ بزرگراهی و کمربندی شهر تهران مطابق طرح جامع و تفصیلی شهر تهران افزود: یکی از مزیت های طرح جامع و تفصیلی شهر تهران تکمیل رینگ بزرگراهی در تهران است به عنوان مثال در شرق تهران رینگ کمربندی وجود ندارد و بزرگراه بسیج که یک بزرگراه داخل شهری است تبدیل به رینگ کمربندی اطراف تهران شده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه این بزرگراه کشش بار ترافیکی ای که از جاده دماوند، ساوه و یا از بزرگراه قم می خواهند به مسیر شمال بروندرا ندارد؛ ادامه داد: بر همین اساس مقرر شد تا بزرگراهی به موازات بسیج در شرق اتوبان بسیج کشیده شود.

وی بیان کرد: در ابتدا به این بزرگراه محور کمکی اتوبان بسیج می گفتند. بعد به بزرگراه شهید شوشتری تبدیل شد. در سال های اولیه نیز کمی از کارهای اجرایی آن انجام شد. ۵ کیلومتر از این بزرگراه که از اتوبان نجفی رستگار شروع می شود با در نظر گرفتن این بزرگراه ساخته شده است.

شعبانی با بیان اینکه بزرگراه شهید شوشتری ۱۶.۵ کیلومتر است، یادآور شد: ساخت این اتوبان در دو قسمت انجام می شود. قسمت اول به طول ۹.۵ کیلومتر است که با بلوار هجرت در شرق تهران تقاطع دارد. قطعه دوم از هجرت شروع شده و با  بزرگراه شهید سلیمانی و یاسینی تقاطع دارد.

وی با اشاره به اینکه با ساخت این بزرگراه اگر خودرویی بخواهد به سمت شمال شرق و شمال کشور برود دیگر به محور بسیج وارد نمی شود، تاکید کرد: همچنین مقرر شده تا از محور بسیج دیگر کامیونی وارد نشود و باید از محور کمکی بسیج یا همان بزرگراه شهید شوشتری تردد کنند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه با ساخت بزرگراه شهید شوشتری بزرگراه بسیج به یک بزرگراه درون شهری تبدیل می شود، گفت: همچنین این بزرگراه از حالت کمربندی خارج می شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه وزارت راه در طراحی که انجام  داده در نظر دارد تا کمربندی جنوبی تهران را به بزرگراه شهید شوشتری اتصال دهد، بر همین اساس بزرگراه شهید شوشتری به یک آزاد راه تبدیل می شود و در طراحی های جدید این مجموعه از استانداردهای آزادراه استفاده شده است.

عباس شعبانی ادامه داد: با توجه به تغییر این بزرگراه به آزاد راه در نتیجه بزرگتر شدن ابعاد این طرح در همان پوسته ای که تحت تملک شهرداری تهران در آمده است، انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه آزادراه شهید شوشتری به طول ۱۶.۵ کیلومتر ساخته می شود، بیان کرد: این آزادراه در قسمتی که به سرخه حصار می رسد، از زیر این مجموعه راه خود را ادامه می دهد.

انتهای پیام/

۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 26083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =