شماره ۱۸۳۷ و برنامه نشان در خدمت زائران پیاده‌روی جاماندگان اربعین

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تمهیدات ویژه ای را برای سهولت در دسترسی عزاداران حسینی به مسیرهای پیاده روی اربعین در نظر گرفته است.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور، دبیر ستاد «لشکر حسین (ع)» در شهرداری تهران و معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به تخمین حضور بیش از سه میلیون نفر در راهپیمایی اربعین پیش رو گفت: طبق تجربه سال های گذشته، تقریباً راهپیمایی از اذان ظهر به بعد رو به اتمام رفته و خدمات هم در طول مسیر حوالی ساعت ۱۴ تمام می‌شد؛ اما امسال تلاش کردیم که خدمات همه مجموعه‌ها حداقل تا اذان مغرب ادامه داشته باشد؛ بنابراین تراکم مردم از لحاظ افزایش زمان کمتر می‌شود.

وی ادامه داد: مجموعه مترو هم ناوگانش را افزایش داده و بازگشت بخش اعظمی از مردم توسط مترو انجام می‌شود. ایستگاه جوانمرد و شهرری هم در آن نقطه وجود دارد. ناوگان اتوبوسرانی هم تعدادش را افزایش داده و در شهرری پنج پایانه به چشم می‌خورد. همچنین، در مسیرهایی که مسیر اصلی خیابان فدائیان را قطع می‌کند، هم تاکسی و هم ون درنظر گرفته شده است. با چندین مجموعه تاکسی‌های اینترنتی مذاکراتی شده که ناوگانشان را به سمت مسیر هدایت کنند.

دبیر ستاد «لشکر حسین (ع)» در شهرداری تهران با بیان اینکه برای مسیرهای بازگشت هماهنگی کاملی با پلیس راهور شده است، افزود: از آنجایی که بیش از نیمی از جمعیت زائران را بانوان تشکیل می‌دهد، در مسیر حدود ۲۲ نقطه را برای استراحت بانوان درنظر گرفتیم تا بتوانند استراحت مختصری برای پیاده‌روی داشته باشند.

وی ادامه داد: ما با تمامی مساجد، حسینیه‌ها و مدارسی که در مسیر هستند یا نزدیک مسیر قرار دارند، مذاکره کردیم که علاوه‌بر خدمت‌رسانی در پذیرایی، درب حسینیه‌ها، مساجد و مدارس باز باشد تا مردم استراحت کنند و از سرویس بهداشتی و وضوخانه استفاده کنند. با فروشگاه‌ها و مغازه‌های بزرگ هم صحبت شده که این عزیزان پذیرای زائران حرم عبدالعظیم حسنی (ع) باشند.

فاطمیان پور تصریح کرد: اگر زائران سوالی درباره بازگشت مسیر، مترو، اتوبوس و مواکب دارند، با شماره ۱۸۳۷ تماس بگیرند یا از برنامه نشان استفاده کنند.

انتهای پیام 

۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 26099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =