اجرای طرح سلام مدرسه برای بیش از ۷۰ هزار دانش‌آموز منطقه ۱۴

شهرداری منطقه ۱۴ با اجرای برنامه های «مهر قلم» به استقبال بازگشایی مدارس رفت.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۴، برنامه های استقبال از مهر با شعار «سلام مدرسه» و  در راستای آغاز مهر باشور و نشاط ویژه بیش از ۷۰ هزار دانش آموز در دارالمومنین تهران اجرا می شود.
برای این منظور ستاد اجرایی استقبال از مهر با حضور شهردار، مدیران شهری، روئسای آموزش و پرورش و نهادهای خدمت رسان متولی در منطقه ۱۴ تشکیل شد.
تجهیز مدارس با اقدامات ترافیکی، زیباسازی، خدمات شهری، عمرانی تا اجرای برنامه های اجتماعی و فرهنگی  چون برگزاری مراسم بازگشایی و نواختن زنگ مدرسه با حضور خانواده شهدا، بهسازی کتابخانه‌ها و مدارس مراکز آموزشی، برپایی نمایشگاه لوازم التحریر، ارائه برنامه‌های آموزشی و ترویجی  و ... بخشی از برنامه هایی است که با همکاری و تعامل مدیران شهری با آموزش و پرورش منطقه و نهادهای خدماتی خدمت رسان چون آتش نشانی، پلیس راهور، ادارت آب،  برق، گاز و تاکسیرانی ویژه سال تحصیلی جدید اجرایی می شود.
قاسم بیانی رئیس اداره آموزش پرورش منطقه ۱۴  با بیان اینکه دانش آموزان به مانند نهال جوان آماده رشد و تکامل هستند، به لزوم ایجاد بستر مناسب همچنین  فعالیت های آموزشی و پرورشی با الهام از آموزه های الهی و قرآنی برای این نسل اشاره کرد و از هم افزایی و فعالیت های جاری شهرداری منطقه برای ایجاد بستری مناسب تقدیر کرد.
محمد امین سالاری پور شهردار منطقه ۱۴ نیز با اشاره به استقرار بیش از ۲۱۸ مدرسه فعال و بیش از ۷۰ هزار دانش آموز در دارالمومنین تهران، گفت:  وظیفه ما در موضوعات شهر خدمت رسانی است و تلاش می کنیم با همکاری نهادهای متولی در ارتقای کیفی  فضای آموزشی، زیبایی بصری و توجه به بحث پرورش در مسیر خوب برای نسل آینده میهن عزیزمان قدم برداریم و برای آنها امید بخش باشیم.
سالاری پور با اشاره به اینکه مدرسه به عنوان دومین نهاد مهم اجتماعی به شمار می آید  ، بر ضرورت آموزش های شهروندی در مدارس تاکید کرد و اظهار داشت: دانش آموزان سفیران خانواده هستند و در انتقال اتفاقات خوب بین خانواده و جامعه نقشی پررنگ دارند. از این رو در  طرح استقبال از مهرماه سعی بر این است که با برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه اجتماعی و شهروندی و استفاده ازظرفیت این نسل ومشارکت اجتماعی و فرهنگی دانش آموزان در راستای ارتقای فرهنگ و اخلاق شهروندی و گسترش فرهنگ و ارزش های اسلامی و معنوی گام های مثبتی برداشته شود.

انتهای پیام 

۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
کد خبر: 26255

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =