بیش از ۱۵۰ هزار نفر ساعت خدمت‌رسانی به زائرین اربعین در مرز مهران

شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه آخرین گروه از خادمان راه حرم منطقه ۵ در راستای خدمت رسانی به زائرین حسینی امشب راهی مرز مهران می شوند، گفت: تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار نفر ساعت، کار خدمت در مرز مهران را انجام داده اند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، احسان شریفی گفت: پیش از این دو گروه از خادمان راه حرم برای خدمت رسانی به زائرین در پیاده روی میلیونی اربعین عازم مرز مهران شدند و سومین گروه نیز عصر امروز عازم می شوند.

وی افزود: تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار نفر ساعت، کار خدمت رسانی در سه شیفت را با هدف سهولت و آرامش زائرین اربعین حسینی  در مرز مهران انجام داده اند.

شریفی با بیان اینکه شهرداری منطقه ۵ در راستای آسایش زائرین حسینی به صورت ۲۴ ساعته در حال خدمت رسانی است تاکید کرد: منطقه ۵ به منظور خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز مهران و توزیع شربت و آب معدنی خنک ، یک دستگاه کانتینر سردخانه ای ۲۷ تنی در سایت منطقه مستقر کرد و تعداد ۲۰۰ قالب یخ دپو روزانه دارد و همچنین یک و نیم تن یخ ریز با کمک یخ سازهای خود تولید می کند.

شریفی با اشاره به تجهیزات دیگر مستقر در مرز مهران گفت:۵ خاور، ۱۰ موتور سه چرخ جمع آوری زباله، ۳ دستگاه فان مکانیزه، ۳ دستگاه غلتان جمع آوری زباله، ۹ دستگاه سم پاش و واترجت برای سرویس بهداشتی، ۲ کانکس استراحت برای مدیریت و نیروها، ۴۵۰۰ متر سقف برای استراحت زائرین و نیروها نیز در مرز مستقر شده اند.

شهرداری منطقه۵ ادامه داد:۵  هزار لیتر مایع دستشویی،۱۰ تن کیسه زباله، ۲۷ متر موکب و ۳۰۰ متر مسقف جهت درمان و رسیدگی به زائران نیز در مرز مهران قرار دارند.

وی به اجرای ویژه برنامه "سلام فرمانده" درعصر چهارشنبه ۲۳  شهریور در منطقه مرزی مهران اشاره کرد و افزود: دو عدد ویدئو وال به مساحت  ۲۴ متر مربع در محل مستقر شده و سیستم صوتی مجهزی قریب به ۳۰ باند و بوق تهیه شده است. همچنین در هماهنگی های صورت گرفته با مقامات محلی، امام جمعه های ایلام و مهران و رئیس سازمان تبلیغات در ایلام، یکی از مداحان منطقه غرب کشور، سرود سلام فرمانده را با گویش محلی را اجرا خواهد کرد.

شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه برنامه های فرهنگی همچون دمام زنی و مداحی نیز در آستانه اربعین در نظر گرفته شده است گفت:  کارگران رفت و روب، راننده ماشین آلات و چندین آتش نشان به مرز مهران اعزام شده اند و چندین دستگاه تجهیزات و ماشین آلات و دستگاه خدمات شهری همراه با نیروهای مربوطه در مرز مهران مستقر بوده و نظارت و رفت و روب بخشی هایی از مسیر تردد زائرین در مرز مهران را بر عهده دارند که امیدواریم تا پایان این ایام، توفیق و افتخار خدمتگزاری به زائرین حسینی را با وضعیت مطلوب داشته باشیم.

انتهای پیام 

۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
کد خبر: 26269

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =