پایش روزانه ایمنی و موارد بهداشتی در مبادی ورودی و خروجی زائران کربلا

با نزدیک شدن به روز ۲۶ شهریور ماه و اربعین حسینی و در حالی که شمار بسیاری از زائران ایرانی در حال برگشت از این سفر زیارتی از طریق مبادی مرزی تعیین شده هستند، فعالیت گروه اعزامی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با مأموریت نظارت و پایش بر موارد ایمنی، سلامت و بهداشت محل‌های استقرار و مسیرهای عبوری همچنان ادامه دارد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، فعالیت گروه اعزامی از ۱۶ مهرماه در مرزهای چهارگانه مهران، شلمچه، چزابه و خسروی آغاز شده است و تا پایان این سفر زیارتی و بازگشت شرایط به حالت عادی ادامه خواهد داشت. در همین خصوص، علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از روز سه شنبه با حضور در مناطق مرزی مهران وخسروی از نزدیک در جریان خدمات این گروه و نیز خدماتی که از سوی واحدهای مختلف شهرداری تهران از جمله سازمان­های آتش نشانی، مدیریت پسماند، معاونت خدمات شهری و مناطق شهرداری در قالب حضور در نقاط مرزی و موکب های برپا شده برای رفاه حال زائران انجام می­شود، قرار گرفت و ضمن قدردانی از خدمات پرسنل شهرداری در این مناطق با ارائه توصیه­هایی خواستار تداوم ارائه بهترین خدمات تا زمان بازگشت تمامی زائران شد.

بر اساس گزارش سرپرست گروه اعزامی این سازمان به مناطق مرزی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنین به اتفاق جمعی از مدیران محلی از موکب­های برپا شده توسط شهرداری­های مناطق ۲، ۵ و ۱۱ و همچنین مجموعه­ ها و تدارکات پیش بینی شده در مسیرهای منتهی به مناطق مرزی بازدید کرد و در جریان کم و کیف خدمات این موکب­ها به زائران قرار گرفت.

گفتنی است کارشناسان اعزامی در قالب این تیم ناظر، همه روزه براساس برگه­ های استاندارد ایمنی، سلامت و بهداشت با حضور در موکب­ها، مسیرهای تردد، ایستگاه­ های برپا شده، سرویس ­های بهداشتی و مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی حضور می­ یابند و کاستی­ ها و کمبودهای مشاهده شده را ثبت و توصیه­ های رفع نواقص را به متولیان هر بخش اطلاع و ارائه می دهند و بر رفع آنها نظارت کافی دارند.

 بر همین اساس تاکنون همکاری میان نهادهای مستقر در این مناطق از جمله عوامل سپاه، ارتش، وزارت دفاع، شهرداری تهران ، سایر سازمان­ها و نهادها و نیز مسئولان محلی برای تأمین هرچه بیشتر ایمنی و بهداشت زائران مطلوب توصیف شده است و طی جلسات مستمر و روزانه هماهنگی کامل میان نیروهای مستقر در این مناطق مرزی برقرار است. همچنین از اینکه امسال برای نخستین بار مقوله نظارت بر ایمنی، سلامت و بهداشت به صورت متمرکز و مستمر انجام می­شود استقبال بعمل آمده است.

انتهای پیام 

۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴
کد خبر: 26285

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =