علت قطعی موقت سامانه‌های شهرداری تهران در روز گذشته/ اجازه اتصال سامانه‌های با امنیت پایین را به شبکه شهرداری نمی‌دهیم

سرپرست سازمان فاوا شهرداری تهران با اشاره به قطع شدن برخی سامانه‌ها از جمله «سامانه تهران من» برای ساعاتی در روز گذشته و بازگشت تمام این سامانه‌ها به مدار بهره‌برداری در همان روز -یکشنبه ۲۷ شهریورماه- گفت: علت آن قطعی فیبر نوری به دلیل کندن زمین بود.

هادی محضرنیا در گفت و گو با خبرنگار شهر، با اعلام اینکه قطعی فیبر در شبکه شهرداری علت قطعی موقت برخی سامانه‌ها بوده است، اظهار کرد: مشکل قطعی فیبر همان دیروز -یکشنبه ۲۷ شهریورماه- برطرف شده و علت تأخیر و کندی روند استفاده از سامانه‌ها پس از رفع مشکل، بررسی اطلاعات بوده است.

سرپرست سازمان فاوا شهرداری تهران با تأکید بر اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی در شبکه شهرداری وجود ندارد، تصریح کرد: روز گذشته پس از بازگشت شبکه، تنها سامانه «تهران من» مشکل ورود داشت که با اقدامات انجام شده، این سامانه هم همان روز گذشته به مدار بازگشت.

وی ادامه داد: با توجه به این که علت این اتفاق فعالیت عمرانی و آسیب به فیبر نوری بود، پس از تلاش‌ها و رفع مشکل فیبر، شبکه مجدداً در مدار قرار گرفت.

محضرنیا در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگار شهر، در خصوص حمله سایبری به شبکه شهرداری در خردادماه، خاطرنشان کرد: سامانه‌های شهرداری به مدار بازگشته و سامانه‌هایی که در دسترس نیستند مواردی است که امنیت آنها مورد تأیید ما نیست؛ برای مثال برخی سیستم‌ها از ویندوز سرور ۲۰۰۳، ۲۰۰۷ یا ۲۰۰۸ برخوردار بوده و پک امنیتی روی آنها نصب نشده بود که الزام کردیم که پیمانکاران و سازمان‌ها الزامات امنیتی را در سیستم‌ها اعمال و سپس از آن بهره‌برداری کنند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر هیچ سامانه اصلی و داده اصلی خارج از دسترس در شهرداری وجود ندارد. 

سرپرست سازمان فاوا شهرداری تهران یادآور شد: ما اجازه نمی‌دهیم سیستم‌هایی که امنیت پایینی دارند به شبکه شهرداری متصل شوند. در حال حاضر الزامات امنیتی سیستم‌های شهرداری ارتقاء پیدا کرده و تنها سامانه‌هایی که الزامات بالایی دارند مجاز به فعالیت هستند.

انتهای پیام/

۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 26433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =