اجرای مانور استقبال از مهر برای آمادگی بیشتر در منطقه ۱۰/تاکید بر فضاسازی محیطی و نظافت معابر و مخازن نزدیک مدارس

شهردار منطقه ۱۰ از اجرای مانور استقبال از مهر در روز پنجشنبه برای هماهنگی و آمادگی بیشتر و بهتر خبر داد و بر اطلاع‌رسانی عمومی و فرهنگی همراه با پیام‌های ترافیکی، فضاسازی محیطی مبتنی بر بازگشایی مدارس و نظافت و پاکسازی معابر و مخازن نزدیک مدارس تاکید کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، ستاد اجرایی استقبال از مهر منطقه با حضور شهردار، معاونان و مدیران شهری تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه، «محمد اسمعیل ریاضی» سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه با یادآوری اهداف طرح استقبال از مهر در روان‌سازی و آرام‌سازی ترددها، تسهیل در رفت و آمد شهروندان و جلوگیری از تشدید ترافیک، برنامه اجرایی و سناریوی این مراسم را مطرح و تشریح کرد.

وی با اشاره به شناسایی گره‌های ترافیکی و نقاط حادثه‌خیز، نقاط و محل‌های استقرار پلیس راهور، اورژانس و آتش‌نشانی و همچنین اکیپ‌های نواحی سه گانه و معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه با کاورهای متحد الشکل برای روان‌سازی و آرام‌سازی ترددها را مطرح و از کاهش سرفاصله‌های جابجایی و تردد اتوبوس‌های فیدر در ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی‌ خبر داد.

«رضا شرفی» شهردار منطقه نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت احصا و مشخص شدن وظایف اکیپ‌های اجرایی روان‌سازی و آرام‌سازی ترافیکی، نقطه نظرات خویش را در مورد سناریوی مطرح شده معاونت حمل و نقل و ترافیک مطرح و بر اطلاع‌رسانی عمومی و فرهنگی همراه با پیام‌های ترافیکی، فضاسازی محیطی مبتنی بر بازگشایی مدارس و نظافت و پاکسازی معابر و مخازن نزدیک مدارس تاکید کرد.

وی با اشاره به سرخط ترددی درون‌شهری اتوبوس‌های فیدر، از معاونت حمل و نقل و ترافیک خواست تا هماهنگی‌های را برای استفاده کامل از ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی انجام دهد.

شهردار منطقه همچنین از اجرای مانور طرح استقبال از مهر و بازگشایی مدارس در روز پنجشنبه برای ایجاد هماهنگی و آمادگی بیشتر و بهتر اجرای این طرح در روز شنبه دوم مهر خبر داد و از نواحی سه گانه و معاونت حمل و نقل و ترافیک خواست با تمام توان و ظرفیت‌های موجود، پیش‌بینی‌های لازم برای اجرای این طرح و جلوگیری از پیدایش هر گونه عامل ترافیکی انجام دهند.

لازم به ذکر است که در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، شهرداری منطقه ۱۰ اقدام به حذف موانع، انجام خط‌کشی‌های جدید عابر پیاده، رفع مشکلات ترافیکی، جلوگیری از پارک دوبله، خط‌کشی و ترسیم علائم افقی و عمودی مسیرهای منتهی به مدارس و اطراف آنها، استفاده از پارکینگ و... کرده است.

انتهای پیام 

۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
کد خبر: 26443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =