تسهیل در عبور و مرور ایمن دانش‌آموزان منطقه ۹ در آستانه سال تحصیلی جدید

شهردار منطقه ۹ در آستانه سال جدید تحصیلی و بازگشایی مدارس غرب پایتخت از انجام اقدامات خدمات شهری، عمرانی، ترافیکی و اجتماعی در معابر منتهی به مراکز آموزشی خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹، سیدمحمدرحیم مرتضوی با اشاره به اقدامات معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه در فصل شروع مدارس گفت: آموزش ۲۰۰۰ نفر ساعت فضای سبز توسط کارشناسان مراکز تام به دانش آموزان، توزیع ۱۰۰۰ شاخه گل به دانش آموزان مقطع ابتدایی در جشن شکوفه ها، رسیدگی به ۲۰۰۰ متر مربع از فضای سبز داخل مراکز تحصیلی و معابر منتهی به آن در قالب ۱۴ مدرسه از جمله اقدامات اداره فضای سبز است.
او در ادامه گفت: رنگ آمیزی ۲۳۰۰ متر مربع از المان ها و مبلمان معابر منتهی به مراکز تحصیلی، پاکسازی و امحای نوشتارها، پوستر ها و برچسب های جداره های مراکز آموزشی به متراژ ۱۲۰۰ متر مربع، حذف ۲۰ مورد از زوائد فیزیکی و آلودگی های بصری نمای پیرامون مراکز آموزشی، رفع نواقص پل های عابر پیاده معمولی شامل پوشش سقف، روشنایی و رنگ آمیزی در صورت لزوم، بازسازی نقاشی دیواری جداره های بیرونی ۸ مدرسه، رنگ آمیزی دربهای ورودی و المان و مبلمان حیاط مدارس، پاکسازی و شستشوی جداره ها و آذین بندی و نصب پرچم ایران از جمله ویژه برنامه های اداره زیباسازی منطقه ۹ در راستای استقبال از مهر است.
مرتضوی توضیح داد: برگزاری ۳۵۰ نفر ساعت از کارگاه های آموزشی و اطلاع رسانی چهره به چهره در مدارس با محوریت ترویج فرهنگ تفکیک از مبدا و حفظ محیط زیست، تهیه و توزیع بسته های آموزشی با موضوع تفکیک از مبدا و کاهش تولید پسماند، برگزاری تئاترهای آموزشی پیرامون ترویج فرهنگ تفکیک از مبدا، تامین و توزیع ۲۲۰ مخزن و کارتن پلاست و کیسه های مخصوص جمع آوری پسماندهای خشک، طرح ویژه جمع آوری کاغذ و پسماند خشک و اهدا جوایز به دانش آموزان، تجهیز ناوگان برای جمع آوری پسماند خشک، استقرار کلبه بازیافت برای آموزش و ترویج فرهنگ تفکیک پسماند از مبدا، انتخاب مدارس ویژه به منظور جمع آوری درب بطری با هدف فرهنگ سازی و کمک به محیط زیست از دیگر اقدامات معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۹ در زمینه پسماند است.
او به دیگر اقدامات انجام شده در حوزه خدمات شهری اشاره کرد و گفت: رفت و روب و لایروبی ۵۰۰۰ متر از مسیرهای منتهی به مدارس، شستشو و رنگ آمیزی و مرمت ۷۰ مخزن و زیر مخزنی، عملیات مبارزه و کنترل جمعیت موش با طعمه گذاری ۵۵۰ مورد، نظافت و پاکسازی ۲۱۵۰ مترمربع از باغچه های منتهی به مدارس و شستشوی پلهای عابر پیاده موارد اجرایی است.
سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه گفت: هر ساله به مناسبت بازگشایی مدارس با هماهنگی آموزش و پرورش، مجموعه گسترده‌ای از فعالیت‌های عمرانی، حمایتی، آموزشی و آیین‌های مربوط به آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس پایتخت اجرا می‌ شود تا دانش‌آموزان در یک فضای پرنشاط و همراه با آرامش به استقبال سال تحصیلی جدید بروند.  
او افزود:  امسال به دلیل کاهش اثرات ویروس کرونا، مقرر شده تا در ۴ مدرسه منطقه ۹، مراسم زنگ مهر با ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ای هدفمند ﺑﺮای ﺣﻀﻮر ﻓﻌﺎﻻﻧﻪ، مسئولانه و ﺑﺎ ﻧﺸﺎط داﻧﺶ آﻣﻮزان و ﻣﻌﻠﻤﺎن در آغاز سال تحصیلی جدید برگزار شود.
شهردار منطقه ۹ عنوان کرد: با ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ای هدفمند ﺑﺮای ﺣﻀﻮر ﻓﻌﺎﻻﻧﻪ، مسئولانه و ﺑﺎ ﻧﺸﺎط داﻧﺶ آﻣﻮزان و ﻣﻌﻠﻤﺎن در آغاز سال تحصیلی جدید صورت گرفته است.
مرتضوی توضیح داد: در این راستا اداره‌ امور آسیب‌های اجتماعی با همکاری مؤسسه پیام صلح رهایی و مساعدت خیرین نسبت به توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر در بین کودکان کم‌برخوردار اقدام می کند.
شهردار منطقه ۹ در ادامه به اهدای بسته های آموزشی اهدایی در آستانه شروع سال تحصیلی اشاره کرد و بیان داشت: در آستانه بازگشایی مدارس نسبت به تهیه بسته‌های تحصیلی شامل کیف، کوله و انواع نوشت افزار به منظور اهداء به کودکان مرکز پرتو منطقه۹ و کودکان محلات کم‌برخوردار اقدام شده است.
او افزود: در مجموع تعداد ۵٠٠ بسته لوازم‌التحریر تهیه شده که تاکنون ١٠٠ بسته از آن در بین کودکان توزیع شده و باقیمانده نیز تا پایان شهریور ماه و قبل از شروع سال جدید تحصیلی توزیع خواهد شد.

تسهیل در عبور و مرور ایمن دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی
با توجه به در پیش بودن آغاز سال تحصیلی جدید و افزایش تعداد سفرها به مراکز آموزشی و تاثیر قابل توجه این رویداد پرحجم ترافیکی در ساعات اوج صبح و عصر، تقاضا برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی افزایش می یابد.
مرتضوی با توضیح در خصوص اقدامات ترافیکی فصل بازگشایی مدارس عنوان کرد: رویکرد سال جاری معاونت حمل و نقل ترافیک همزمان با بازگشایی مدارس، ارائه مناسب تسهیلات حمل و نقلی در بخش های مختلف به ویژه  استفاده از توان ناوگان حمل و نقل عمومی متناسب با افزایش حجم تقاضای سفرهای درون شهری است.
او توضیح داد: در این راستا کارگروه بهبود زیرساخت ها و ایمن سازی اطراف مراکز آموزشی منطقه ۹ تشکیل و اقداماتی شامل ایمن سازی، آشکارسازی و همسطح سازی معابر، ساماندهی تجهیزات ترافیکی ایستگاه های سامانه اتوبوس های تندرو (BRT)، شناسایی و رفع نواقص و مشکلات ترافیکی، بهسازی مسیر و ایستگاه های حمل و نقل عمومی، نوسازی و مرمت انواع تجهیزات ایمنی و المان های افقی و عمودی ترافیکی، شناسایی مراکز آموزشی تاثیرگذار در ترافیک معابر اصلی و ارائه برنامه عملیاتی برای کنترل ترافیک و استفاده از حیاط مدارس برای توقف سرویس مدارس در دستور کار معاونت حمل و نقل ترافیک قرار گرفت.
 شهردار منطقه ۹ تصریح کرد: پایش گره های ترافیکی و معرفی مسیرهای جایگزین با هماهنگی پلیس راهور برای جلوگیری از تراکم و کاهش زمان تاخیر در نقاط بحرانی با هدف روان سازی ترافیکی نیز از جمله اقدامات معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه  در طول اجرای این طرح می باشد.  
مرتضوی یادآور شد: نظارت و مدیریت بر عملکرد سرویس های حمل و نقل مراکز آموزشی و ارائه خدمات حمل و نقل عمومی به کودکان استثنایی نیز از دیگر برنامه های اجرایی سال جدید تحصیلی است.
لازم به ذکر است کلیه عملیات عمرانی شامل حفاری و سایر عملیات عمرانی مخل عبور و مرور و کاهنده ظرفیت معابر اصلی و فرعی تاثیر گذار بر ترافیک در حوزه درون شهری از تاریخ ۱۵شهریور الی ۱۵مهر متوقف خواهد شد.
مناسب سازی معابر منتهی به مدارس
در آستانه ماه مهر و فرارسیدن فصل بازگشایی مدارس، اقدامات عمرانی با هدف مناسب سازی معابر، لکه گیری آسفالت و بازسازی انهار و جداول در غرب پایتخت در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.
سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه ۹ با اشاره به اقدامات عمرانی استقبال از مهرگفت: در این راستا معاونت فنی و عمرانی نسبت به اجرای ۴۰۰ مترمربع عملیات متناسب سازی معابر منتهی به مدارس، ۵۰۰ متر عملیات مرمت و بازسازی انهار و جداول، ۲۴ مورد همسطح سازی، مرمت و تعویض دریچه و ۸۰۰  متر مربع اجرای عملیات لکه گیری و روکش دستی آسفالت در پهنه غربی پایتخت اقدام کرده است.  


انتهای پیام

۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 26463

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =