نواختن زنگ «شهر آماده» در مدارس تهران

معاون بازیابی، توانمندسازی و مشارکت جامعه پذیر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از به صدا در آمدن زنگ شهر آماده در مدارس پایتخت همزمان با آغاز سال‌تحصیلی خبرداد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، شاهین مظفری اظهارکرد:‌  به منظور ارتقای آمادگی، ایمنی و توانمندسازی مدارس شهر تهران برای مقابله با حوادث و همزمان با آغاز سال تحصیلی پویش آموزش دانش آموزی با نام «شهر آماده» با نواخته شدن زنگ شهر آماده آغاز می‌شود. در راستای این پویش با نواختن زنگ توسط شهرداران، مسئولان مدیریت بحران مناطق و دیگر مسئولان اهمیت فرهنگ ایمنی به دانش‌آموزان یادآوری خواهد شد و در ادامه نیز یکسری آموزش‌های مربوط با ایمنی و مقابله با بحران‌ها و حوادث به آنان ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ در مدارس شهر آماده مواردی همچون تخلیه امن، پناه‌گیری، اصول اطفا حریق، مراقبت از خود، کمک‌های اولیه و... به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود. در این زمینه اولویت با آموزش در مدارس دولتی است وقرار است در فاز نخست بیش از صدها دانش‌آموز از آموزش‌های لازم برخوردار شوند.

به گفته وی این پویش برای فرهنگ‌سازی و توجه به امر ایمنی و آمادگی در حوزه بحران اجرایی خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود در فاز اول در بیش از ۳۰۰ مدرسه آموزش‌های این طرح اجرایی شود.

معاون بازیابی، توانمندسازی و مشارکت جامعه پذیر سازمان اظهار کرد: در کنار پویش «زنگ شهر آماده» طرح «دوام دانش‌آموزی» با حضور تعدادی از دانش‌آموزان جهت عضویت در گروه های دوام نیز آغاز می‌شود و برای عضویت در گروه‌های دوام نیز تحت عنوان «دوام دانش آموزی» از دانش آموزان عضوگیری خواهد شد که به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

انتهای پیام

۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 26572

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =