امکان استفاده مدارس از خدمات مراکز فرآموز در سطح شهر تهران

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: مدارس می‌توانند با مراجعه به مراکز فرآموز موجود در مناطق ۲۲گانه از امکانات آموزشی و تفریحی موجود در آن استفاده کنند.

به گزارش شهر، زهرا شمس‌احسان عضو  و رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز و با حضور در بین دانش آموزان مدرسه «محمدتقی کرباسی» منطقه ۱۹ با بیان اینکه مهرماه و حضور مجدد دانش‌آموزان در مدارس بهانه‌ای است تا دوباره به ستایش علم و دانش‌اندوزی بپردازیم، اظهار کرد: امسال و با شروع فصل پاییز قریب به ۱۶ میلیون دانش‌آموز به کلاس‌های درس می‌روند و برای موفقیت و ارتقای علمی خود و میهنشان تلاش می‌کنند.

شمس‌احسان گفت: صحبت از دانش‌آموزان، کلاس درس و مدرسه همواره مایه‌ی مباهات است، زیرا کسانی در کلاس‌های درس حضور داشتند که امروزه نامشان باعث افتخار ایران و ایرانی است؛ باور داریم که ترقی و پیشرفت از مسیر کلاس‌های درس و مدارس حاصل می‌شود و معتقدیم که جامعه‌ای که در پی پیشرفت باشد، باید نظام آموزشی پویا، کارآمد و علمی و دانش‌آموزانی فعال، پرسشگر و اجتماعی داشته باشد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: آنچه امروز به آن نیازمندیم این است که مدارس به عنوان نهادهای اجتماعی، به مکانی برای پرورش مهارت‌های شناختی و اجتماعی دانش‌‎آموزان تبدیل شود و زمینه‌ی مصونیت آنان را از آسیب‌های اجتماعی فراهم کنند؛ چراکه این دانش‌آموزان هستند که آینده‌سازان مملکت هستند و باید تمام تلاش‌ها بر آن استوار باشد که کودکی و نوجوانی سالم، بانشاط، غنی و پرباری برای آنان فراهم شود.

وی اضافه کرد: تمایل داریم که دانش‌آموزان نقطه‌نظرات خود را به گوش ما برسانند و از پیشنهادات سازنده‌ی آنان در مدیریت شهری استفاده کنیم. به خود می‌بالیم که کودکان و نوجوانان ایرانی در دامان معلمانی دغدغه‌مند، هوشیار و دلسوز رشد خواهندکرد؛ انسان‌های شریفی که از هیچ تلاشی برای دانش‌اندوزی و مهارت‌افزایی دانش‌آموزان دریغ نخواهند کرد و والدین با فراغ بال و اطمینان خاطر، فرندانشان را روانه مدارس می‌کنند.

شمس‌احسان خاطرنشان کرد: کمیته‌ اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر آن است که حلقه‌ی اتصال نظام آموزشی و زیرساخت‌های شهرداری تهران را قوی‌تر کرده و این ظرفیت‌ها را در اختیار دانش‌آموزان و معلمان قرار دهد. از این رو مدارس می‌توانند با مراجعه به مراکز فرآموز موجود در مناطق ۲۲گانه از امکانات آموزشی و تفریحی موجود در آن استفاده کنند؛ امکانی که هم سبب ارتقاء مهارت‌های روانی و اجتماعی دانش‌آموزان خواهد شد و هم آموزش‌های شهروندی را شیوه‌های جذابی به آنان ارائه خواهد داد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت:  سراهای محله می‌توانند ظرفیت‌های مطلوب خود را با مدارس شریک شده و خدمات مشاوره و آموزشی رایگان یا ارزانی را به آنان ارائه دهد. در واقع ساختارهای محلی قابل توجهی در محلات و مناطق وجود دارند که می‌توانند به بازوی حمایتی و مراقبتی برای مدارس تبدیل شوند. از سوی شهرداری تهران به سبب ماموریت‌های خود، به سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌های متعددی دسترسی دارد که می‌توانند در امر تهیه‌ی مایحتاج آموزشی و تامین هزینه‌ی تحصیل دانش‌آموزان کم‌برخوردار ورود کنند.

وی افزود: ما برآنیم که دانش‌آموزان و معلمان را در فرایند مدیریت شهری دخیل و از ایده‌ها و ابتکارات آنان نهایت استفاده را کرده و از سوی دیگر ارتباط بین ظرفیت‌های شهرداری را با مدارس بیش‌ازپیش برقرار کنیم.

انتهای پیام/

۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 26585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =