زنگ ایثار و مقاومت در مدارس منطقه ۱۴ نواخته شد

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ، زنگ ایثار و مقاومت با نام و یاد شهدای دفاع مقدس در مدارس منطقه۱۴ به صدا درآمد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، آئین نواختن زنگ مدارس با هدف ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت در میان دانش آموزان همچنین صیانت از میراث ارزشمند شهدای والامقام و ایثارگران با حضور اعضای مجلس و شورای اسلامی شهر تهران، شهردار منطقه، رئیس آموزش و پرورش و اداره کل آموزش های شهروندی، معتمدان مردمی همراه با خانواده های شهدای دارالمومنین تهران در مدارس منتخب از جمله مدارس شهیدان افتخاری و تندگویان اجرا شد.
اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت رحلت رسول اکرم(ص)، شهادت امام حسن(ع)، با بیان اینکه شهدای ما جزو نخبگان بودند و سیره های ایشان قابل ارائه برای نسل های مختلف است، افزود: همه ما وظیفه داریم در راه ترویج سیره زندگی شهدا قدم برداریم و این پرچمی که شهدا بدست ما داده اند به سر منزل مقصود برسانیم.
رئیس آموزش و پرورش منطقه نیز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان و آشنا کردن آن‌ها با سیره و منش شهدا از اولویت‌های آموزش‌وپرورش دانست.
محمد امین سالاری پور شهردار منطقه با نواختن زنگ ایثار و مقاومت به نام و یاد شهدا در مدارس دارالمومنین تهران، اظهار داشت: شناخت و تداوم راه شهدا و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسلهای بعدی از طریق مدارس با اجرای برنامه های متنوع موجب زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و پایداری راه آنان خواهد شد.

وی با حضور در کلاس های درس دانش آموزان این مدارس ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با اشاره به اینکه جهادی که شما دانش آموزان شروع کرده اید همان جهادی است که پیش از شما شهدا، دانشمندان و بزرگان برای آبادانی، امنیت و آزادگی میهن عزیزمان انجام داده اند، ابراز امیدواری کرد: به یاری خدا و دعای مادران و خانواده شهدا و با تلاش و علم آموزی شما نسل جدید، ضمن حفظ ارزش ها، آرمان های شهدا و انقلاب به سمت بی نیازی و خودکفایی در همه عرصه ها پیش می رویم.
گفتنی است؛ در این مراسم ضمن آشنایی دانش آموزان با شخصیت شهیدان افتخاری و تندگویان که مدرسه شان به نام ایشان مزین و متبرک شده، میثاق نامه دانش آموزشی در خصوص سیره زندگی این شهدا توسط دانش آموزان مدارس قرائت شد. 

انتهای پیام 

۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹
کد خبر: 26597

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =