کلنگ‌زنی ۱۰ هزار واحد مسکونی در تهران

رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران گفت: روز شنبه نهم مهرماه کلنگ حدود ۱۰ هزار واحد از ‌پروژه‌های قرارگاه مسکن شهرداری تهران در مناطق مختلف شهر زده می‌شود.

به گزارش شهر، سید مهدی هدایت رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران درباره جزئیات ششمین شنبه امید و افتخار اظهار کرد: در روز شنبه حدود ۱۰ هزار واحد از پروژه‌های قرارگاه مسکن شهرداری تهران در مناطق مختلف شهر مانند مناطق ۲۲،۱،۴ کلنگ زنی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها ۳ بخش هستند، افزود: بخشی از این پروژه‌ها برای بخش خصوصی بوده و شهرداری تهران فرآیند صدور پروانه را تسهیل کرده است. بخشی دیگر پروژه‌های مشارکتی سازمان نوسازی شهرداری با بخش خصوصی و بخش دیگر نیز کاملاً برای بخش خصوصی است.

هدایت با بیان اینکه این ۱۰ هزار واحدی که روز شنبه کلنگ زنی می‌شود مربوط به هدف‌گذاری قرارگاه مسکن در ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی است، گفت: به صورت مداوم این پروژه‌ها را دنبال خواهیم کرد و باتوجه به اینکه فرایند صدور پروانه تسهیل شده شاهد تولید پروانه در جهت تولید مسکن و اشتغال هستیم.

رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران بیان کرد: امیدوار هستیم با اقداماتی که در قرارگاه مسکن صورت می‌گیرد بتوانیم رکود چندین ساله مسکن در شهر تهران را بشکنیم.

وی تصریح کرد: بهره برداری از این پروژه‌ها بین ۲ تا ۳ سال زمان می‌برد، تلاش می‌کنیم در بخش ساخت و ساز از فناوری‌های نوین استفاده کنیم تا زمان ساخت کم شود اما متوسط زمانی که نیاز است همان ۲ تا ۳ سال است.

هدایت ادامه داد: برای شهرداری تهران مهم این است که پروژه‌ها آغاز و موانع آن برطرف شود.

رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران با اشاره به آورده شهرداری در پروژه‌های روز شنبه، خاطرنشان کرد: در برخی از پروژه‌ها آورده شهرداری زمین و پروانه است. در برخی دیگر شهرداری فقط در صدور پروانه تسهیل‌گری کرده و در برخی از پروژه‌ها که کامل برای بخش خصوصی است، شهرداری تهران مذاکرات لازم را با کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی معماری و شهرسازی انجام داده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
کد خبر: 26725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =