شهرداری تهران ۵۶۱ میلیارد تومان چک وصول نشده از دهه ۷۰ و ۸۰ دارد/ تامین ۶۰ درصدی منابع با شهر فروشی در برخی نقاط توسط دوره قبلی مدیریت شهری

گزارش حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص منطقه ۸ شهرداری تهران در نود و سومین جلسه شورا قرائت شد و با ۱۵ رأی موافق به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار شهر، میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در نود و سومین جلسه شورا در خصوص گزارش حسابرسی منطقه ۸ با بیان اینکه چک هایی از دهه ۷۰ و ۸۰ در شهرداری وصول نشده است، گفت: ۴۵۹ میلیون تومان چک در منطقه ۸ وصول نشده است. در شهرداری تهران نیز ۵۶۱ میلیارد تومان چک وصول نشده وجود دارد که ارزش ۳۲۴ میلیارد تومان از چک ها بالای یک میلیارد تومان است و به ارزش روز، مبلغ قابل توجهی را شامل می شود و باید نهضتی شکل بگیرد که این چک ها را وصول کند.

وی افزود: باید انضباط مالی در حوزه دارایی ها بر اساس استانداردهای حسابرسی داشته باشیم که از سال ۹۶ تا ۹۹ بی نظمی در ثبت دارایی های منطقه ۸ مشاهده می شود.

مظفر با بیان اینکه یکی از املاک منتسب به حمام مرمر در منطقه وحیدیه رها و به محل آسیب های اجتماعی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: باید تعیین تکلیف در این زمینه صورت بگیرد تا شهرداری بتواند تملک آن را انجام دهد.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: پروژه مشارکتی خیالستان زندگی در بزرگراه امام علی(ع) سالهاست که طراحی شده و پروژه غیر فعال است و مردم به شدت گلایه‌مند هستند که امیدواریم شهرداری منطقه در زمینه فعال سازی طرح ورود کند.

بودجه اختصاص سافته به پروژه خیالستان زندگی مقرون به صرفه نیست

فاطمه تنهایی شهردار منطقه ۸ با بیان اینکه خیالستان زندگی به عنوان یک آسیب اجتماعی در منطقه است، اظهار کرد: ۲۳ ستون در این طرح به کار گرفته شده است. به لحاظ اقتصادی بودجه ای که برای پیشبرد طرح به کار گرفته شد برای شهرداری مقرون به صرفه نیست و توجیهی ندارد.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد پروژه رحمتی در منطقه ۸ متعلق به شهرداری و ۴۰ درصد متعلق به شریک است، گفت: آورده این طرح برای شهرداری ۱۷ میلیارد تومان است و ۶ واحد از ۱۰ واحد به شهرداری اختصاص دارد که به اتمام رسیده است.

ارزش‌گذاری ۱۳۶ مورد سرقفلی در منطقه ۱۰ ثبت نشده است

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی منطقه ۱۰ شهرداری تهران با بیان اینکه اطلاعات ۲۸ پلاک اراضی و ۱۸ پلاک مسکونی و تجاری به عنوان یک تخلف محرز ثبت نشده است، اظهار کرد: در منطقه ۱۰ لیستی وجود دارد که بالغ بر ۷۳ ساختمان به ارگان ها و اشخاص واگذار شده اند که مصوبه شورا ندارد. ۳۱ واحد اداری و تجاری منتسب به مجتمع ارسباران یکی از این ۷۳ مورد است. شهردار منطقه در دو تا سه ماه آینده این املاک را تعیین تکلیف کند.

وی با بیان اینکه ارزش گذاری ۱۳۶ مورد سرقفلی ثبت نشده است، تصریح کرد: تعدادی از دارایی های ثابت که تکمیل شده و آماده بهره برداری است، در گزارش حسابرسی ثبت نشده اند. در خصوص پروژه مسکونی شهید احمدی، سهم شهرداری به صورت غیر قانونی از سوی شریک فروخته شده که پیگیری آن نیاز به عزم جدی شهرداری منطقه دارد.

مظفر یادآور شد: در سالهای ۹۶ تا ۹۹ فی ما بین شهرداری و شرکت های خدمات رسان بی نظمی مالی را شاهد هستیم و بهای تمام حفاری ها باید ثبت مالی شود.

ارزش دارایی‌های شهرداری در پروژه‌های مشارکتی بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان است

رئیس کمیته بودجه شورا در ادامه در بررسی گزارش حسابرسی منطقه ۱۸ شهرداری تهران با بیان اینکه ارزش دارایی‌های شهرداری در پروژه های مشارکتی بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان معادل بودجه یک سال است، اظهار کرد: تعدادی از پروژه های منطقه ۱۸ از سال های ۹۶ تا ۹۹ به اختلاف خورده اند و تعیین تکلیف نشده اند.

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز با بیان اینکه در دوره قبل مدیریت شهری عنوان شده بود که شهر فروشی صورت نگرفته است، گفت: گزارشات حسابرسی نشان می دهد که در منطقه ۱۰ شهر تهران که از مناطق بزرگ شهر نیست، ۶۰ درصد از منابع با شهر فروشی تأمین شده است. بنابراین تقاضا می شود در اظهارنظرها تجدید نظر شود.

تعیین تکلیف ثبت ۲۹ پلاک در منطقه ۱۰؛ به زودی

رضا شرفی شهردار منطقه ۱۰ تهران با بیان اینکه بهتر بود تطبیق گزارشات حسابرسی با شهرداری منطقه صورت می گرفت، خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی ما این است که گزارشات را بررسی و موارد را رفع کنیم. شهرداران مناطق حتماً با همین راهکار حرکت خواهند کرد.

وی افزود: ۲۸ پلاک مطرح شده به عنوان دارایی های قابل واگذاری ثبت می شوند و اسناد و اطلاعات آن مشخص و موجود است. ما پیگیر هستیم تا املاک با قیمت کارشناسی شده به ثبت برسند.

شرفی با بیان اینکه ۲۹ فقره از ۷۳ فقره پلاک به زودی تعیین تکلیف می شوند، یادآور شد: تعیین تکلیف این پلاک ها بر عهده ماست و حتماً پیگیری و بررسی را انجام می دهیم. در خصوص حق امتیازها و سر قفلی ها و انشعابات، کارگروهی را تشکیل داده ایم و موارد را به طور جدی بررسی می کنیم تا بده بستان با شرکت های خدمات رسان مشخص شود. این موضوع با جدیت پیگیری می شود گزارش آن به زودی اعلام خواهد شد.

گفتنی است در ادامه گزارش حسابرسی شهرداری منطقه ۱۰ با ۱۴ رأِی موافق تأیید شد.

باز پس‌گیری طرح بهرامی به ارزش نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان در منطقه ۱۸

محمد جواد خسروی شهردار منطقه ۱۸ تهران با بیان اینکه شریک شهرداری سهم ما را در یکی از طرح ها فروخته بود، گفت: در پروژه قائم نیز اتفاقات مشابه افتاده بود. در پروژه بهرامی توانستیم کار را تحویل بگیریم و علیرغم تبعاتی که داشت توانستیم این طرح را به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان پس بگیریم.

وی اضافه کرد: پروژه قائم ۱ یکی از بزرگترین پروژه های منطقه است که در ماده ۳۱ به شدت پیگیر آن هستیم که خلع ید آن انجام خواهد شد و در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت. به محض اینکه قاضی رأی را صادر کند، شهرداری طرح را در اختیار خواهد گرفت.

خسروی با بیان اینکه نزدیک به ۶ کیلومتر از ۹ کیلومتر باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) در منطقه ۱۸ واقع شده است، اظهار کرد: قرار بر این شده شرکت راه آهن سهم خود را از تملک زمین ها بپردازد. بخش اعظمی از مشکلات برطرف شد و آمادگی داریم که پروژه راه آهن این منطقه را به نتیجه برسانیم.

وی همچنین تصریح کرد: پیگیری انتقال اسناد مالکیت طرح شهید بروجردی نیز پس از تکمیل طرح، انجام خواهد شد. همچنین سند تعدادی از پلاک های ثبتی که ثبت نشده بود، به نام شهرداری زده شد.

در ادامه گزارش حسابرسی منطقه ۱۸ با ۱۴ رأِی تأیید شد.

انتهای پیام/

۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 26779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =