منطقه گردشگری عباس‌آباد نقاط مشترک فرهنگی با کشورهای دوست را شناسایی و تقویت می‌کند

افتتاحیه “هفته فرهنگی جمهوری تاجیکستان" عصر دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ در کوشک باغ هنر منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد با حضور شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی از هر دو کشور ایران و تاجیکستان برگزار شد.

به گزارش شهر، در آغاز این افتتاحیه محمدحسین حجازی ضمن تبریک هفته فرهنگی تاجیکستان گفت: اراضی عباس آباد با ۵۶۰ هکتار مساحت در ام‌القرای جهان اسلام موقیعت خاص و منحصر به فردی دارد که با عضویت در نهادهای بین‌المللی الخصوص سازمان ملل و مجمع شهرداران آسیایی و فراهم کردن فضاهای فرهنگی بدیع و متنوع مانند بوستان اکو یا بوستان نوروز توانسته است نقطه مشترکی در بین کشورهای منطقه با ویژگی‌های فرهنگی مشترک ایجاد کند.
مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد ضمن ارائه پیشنهاد خواهرخواندگی منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد با تاجیکستان ادامه داد: پیشنهاد خواهرخواندگی منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد با نمادهایی همچون پل طبیعت و بلندترین برج پرچم کشور را با یکی از برج‌های معروف کشور تاجیکستان به نام "برج بیرک" پیشنهاد می کنم.
در ادامه این مراسم محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سخنانی از اشتراکات فراوان میان فرهنگ و تمدن هر دو ملت بزرگ ایران و تاجیکستان گفت: مهمترین اشتراکات میان این دو ملت بهره بردن از زبان فاخر و غنی فارسی است و دیپلماسی و مراودات فرهنگی به ویژه با کشورهای همسایه از خصوصیات و سیاست‌های قطعی دولت جمهوری اسلامی ایران است.
محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران به کشور تاجیکستان این سفر را نقطه عطفی در روابط فرهنگی دو کشور برشمرد.
وزیر فرهنگ جمهوری تاجیکستان نیز با بیان دوستی و همبستگی دو ملت گفت: هدف از برگزاری هفته فرهنگی جمهوری تاجیکستان در ایران برادری و دوستی بیشتر بین فرهنگ‌های مشترک و ریشه‌دار دو ملت است.
 زلفیه دولت‌زاده ادامه داد: فرهنگ این قدرت را دارد که دشواری‌ها را آسان و دوستی‌ها را تحکیم کند و فلسفه برگزاری هفته فرهنگی نیز همین تعمیق دوستی‌ها و درک مشترکات فرهنگی دو ملت بزرگ ایران و تاجیکستان است.
گفتنی است روزهای فرهنگی جمهوری تاجیکستان شامل نمایشگاهی از آداب و رسوم، پوشاک، صنایع دستی و نمایش تابلوهای نقاشی هنرمندان بزرگ تاجیکستان و همچنین پخش فیلم و اجرای نمایش است و تا سه شنبه ۱۲ مهر ماه ادامه دارد و اختتامیه آن در روز شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام 

۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 26871

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =