قیمت تمام‌شده جنگ چشم‌انتطاری مادر شهید پس از ۳۵ سال است

شهردار منطقه ۱۷ گفت: قیمت تمام شده جنگ چشم‌انتطاری مادر شهیدی است که ۳۵ سال منتظر بازگشت پیکر فرزند شهیدش است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، آیین نامگذاری کوچه به نام شهید" ابراهیم سالک " با حضور رضا شنگی شهردار منطقه،عظیم گل محمدی رئیس آموزش و پرورش منطقه، سرهنگ فاتح اعظم جانشین مرکز ایثارگران فراجا، حجت الاسلام مطلبی، حجت الاسلام محبی و حجت الاسلام‌مقدم، مادر و خانواده شهید سالک، جمعی از معاونین و مدیران شهری، مادران شهیدان کریمی نژاد، حسن زاده و رضایی، پدر شهید امنیت محمدعلی بایرامی،تعدادی از خانواده های شهدا و جمعی از اعضاء سپاه ناحیه حبیب بن مظاهر برگزار شد.

در این مراسم شهردار منطقه طی سخنانی ضمن خیرمقدم‌به خانواده بزرگوار شهید سالک و خانواده های شهدای حاضر در مراسم، گفت:یکی از تکالیف و وظایفی که شورای شهر دوره ششم و مدیریت شهری طبق فرمایشات مقام معظم‌ رهبری باید انجام دهد، آذین بندی کوچه ها و معابر به نام و یاد شهدای بزرگوار است که بحث نام گذاری کوچه ها و معابر به نام شهدا طی یک سال گذشته، سرعت بسیار خوبی گرفته است که در منطقه، مصوبه بیش از ۱۰ معبر و کوچه به نام شهدا داشته ایم.

وی افزود: تلاش می کنیم این مراسم نامگذاری را به شکلی باشکوه برگزار کنیم تا تبدیل به یک مراسم یادواره شهدا شود، به عبارتی سعی ما بر این است که این مراسم ها بیش از یک آیین نام گذاری در منطقه اتفاق بیفتد.

شنگی با اشاره به فرمایشی از فرمایشات مقام معظم‌رهبری، تصریح کرد: طبق فرمایش ایشان باید هر روز و هر لحظه نام و یاد شهدا را در جامعه زنده نگهداریم که ما هر چه داریم از شهداست. اگر فرمایش حضرت آقا مبنی بر جهاد تبیین اتفاق می افتاد، شاهد اتفاقات اخیر در کشور نبودیم.

شهردار منطقه اظهار کرد: یکی از بزرگان نقل می کرد که اگر تلاش می کردیم قیمت تمام شده جنگ را به مردم می گفتیم، امروز شرایط جامعه بهتر بود. قیمت تمام شده جنگ چشم‌انتطاری مادر شهیدی است که ۳۵ سال منتظر بازگشت پیکر فرزند شهیدش است. قیمت تمام شده جنگ یعنی چشم انتظاری همسر آزاده ای که ۱۸ سال را با همه سختی ها و فراز و فرودها منتطر بازگشت همسرش بود. مثال های بی شماری از قیمت تمام شده جنگ در جامعه می توان بیان کرد.

وی با عرض احترام به مقام شامخ شهدا گفت: تکلیف و وظیفه خود می دانیم که یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم و نگاه و دیدگاهمان سرشار از معنویت، اخلاص و همراه با توفیق خدمت رسانی باشد.

شنگی تصریح کرد:شاید فلسفه شهیدی که پیکر مطهرش همچنان شناسایی نشده و بازنگشته است این باشد که می خواهد مزارش همچون مادرش حضرت زهرا(س) مخفی بماند. ما از داشتن پیکر این شهید عزیز محروم هستیم، اما طبق آیه قرآن، شهدا زنده و شاهد بر ما هستند.از این شهید عزیز می خواهم اگر شب جمعه زائر حضرت سیدالشهدا(ع) شدند، دعاگوی این جمع هم باشند. زیر سقف آسمان شهر از خدا می خواهم به برکت یاد و نام شهدا و این شهید والامقام، توفیق خدمت خالصانه به مردم دارالشهدا را به ما بدهد و شرمنده خون شهدا و خانواده بزرگ شهدا نباشیم.

در ادامه مراسم حجت الاسلام مقدم پدر شهیدان مقدم، گفت: شهادت دشمن را مستاصل کرده است و هر کجا شهادت طلبی وجود دارد، دشمن نمی تواند کاری کند.

وی تصریح کرد: خانواده های شهدا با صبرشان به ما درس صبر می دهند.

در ادامه به شکل نمادین از تابلوی کوچه به نام شهید ابراهیم سالک توسط مادر چشم به راهش رونمایی شد، سپس این مادر چشم انتظار بوسه ای بر عکس فرزند شهیدش زد.

انتهای پیام/

۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 26879

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =