آثار هنری فضاهای عمومی تهران شناسنامه دار می شوند

شهر: اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تشکیل کمیته فنی نظارت، ارزشگذاری و تعیین آثار هنری فضاهای عمومی شهر تهران موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار شهر، سه شنبه-۳۱ تیر-در جریان بررسی مصوبه «تشکیل کمیته فنی نظارت، ارزشگذاری و تعیین آثار هنری فضاهای عمومی شهر تهران» در دویست وبیست و هشتمین جلسه شورای شهر، محمدجواد حق شناس، عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در مورد ارائه گزارش مشترک میان سه کمیسیون نظارت، شهرسازی و فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به فرماندار تهران گفت: در خصوص ایراد وارده به مصوبه تعیین حریم آثار هنری در فضاهای عمومی شهر تهران مبنی بر نبود شفافیت در وظایف و حدود اختیارات کمیته فنی نظارت و ارزش گذاری آثار هنری در فضاهای عمومی شهر تهران از سوی هیات تطبیق مصوبات شورای شهر تهران باید به استحضار برسانم در راستای شفاف کردن حدود اختیارات کمیته پیشنهادی در جهت ابهام زدایی در ماده دوم مصوبه ارائه شده است.

او ادامه داد: در ماده دوم این مصوبه شهرداری تهران به عنوان متولی حفظ و نگهداری آثار هنری شهر ملزم به تشکیل کمیته فنی نظارت و ارزشگذاری تعیین آثار هنری در فضاهای عمومی شهر تهران در چارچوب اسناد فرادست و قوانین موضوعه شده است.

حق شناس ادامه داد:  تعیین حریم حفاظتی آثار هنری شهر تهران، ارزیابی ارزش آثار هنری موجود در عرصه های عمومی شهر با هدف تعیین حریم، نظارت بر تهیه شناسنامه تمامی آثار هنری واجد ارزش در فضاهای عمومی شهر، نظارت بر تهیه و اجرای طرح های حفاظت از آثار هنری واجد ارزش در عرصه های عمومی شهر و نظارت بر تهیه دستورالعمل ها و آئین نامه های مربوط به حفظ و نگهداری آثار هنری از مواردی است که شهرداری در تشکیل کمیته فنی نظارت و ارزشگذاری باید مد نظر قرار دهد.

به گفته عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر، تصمیم گیری درباره تغییرات و جابجایی آثار هنری، بررسی و تایید مطالعات هنر شهری واجد ثبت در فهرست آثار ملی کشور و ارائه گزارش دوره ای از عملکرد کمیته در راستای نظارت و ارزش گذاری و تعیین آثار هنری از دیگر مواردی است که شهرداری باید انجام دهد. این نامه به امضای روسای کمیسیون های شهرسازی، نظارت و فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران رسیده است.

پیشنهاد کمیسیون فرهنگی در قالب مصوبه تعیین حریم آثار هنری در فضاهای عمومی شهر تهران با ۱۷ رأی موافق از مجموع ۱۷ نفر حاضر در جلسه شورای شهر تهران به تصویب رسید.

۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 2688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =