رفع خطر از اماکن ناایمن منطقه ۱۶ در اولویت قرار دارد

سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۱۶، اظهار داشت: بحث ایمنی ساختمان ها و رفع خطر از اماکن نا ایمن در اولویت اقدامات مدیریت شهری منطقه قرار دارد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، کمیته شناسایی ، تعیین و تکلیف ساختمان های نا ایمن منطقه  با حضور شهردار منطقه، معاونین منطقه، رئیس سوله بحران منطقه، روسای ادارات معاونت خدمات شهری، شهرداران نواحی شش گانه ، نمایندگان سایر نهادها و ارگان ها و ... با هدف تعیین و تکلیف اماکن نا ایمن مطرح شده از سوی کارشناسان آتش نشانی برگزار شد.

در جریان این نشست ها، شهردار منطقه با بیان اینکه فرآیند شناسایی ساختمان های نا ایمن باید دقیق صورت گیرد گفت: منطقه ۱۶ ، همانند مناطق دیگر جنوب شهر تهران دارای بافت های فرسوده و ساختمان های نا ایمن و پرخطر می باشد، بررسی وضعیت ساختمان های نا ایمن به صورت مستمر در دستور کار قرار دارد و با توجه به اهمیت بحث ایمنی این موضوع با جدیت پیگیری می شود ولی تسریع این روند ، عزم جدی تمامی دستگاه ها و ارگان های مرتبط را می طلبد.

سید مرتضی روحانی افزود: گزارش بازدید از اقدامات انجام شده با هماهنگی سازمان آتش نشانی به مقامات قضایی ارائه می شود تا با استفاده از ظرفیت حداکثری ارگان های مذکور با رویکرد هم افزایی بتوانیم مشکلات را از پیش رو برداریم.

عباس فخارمنش معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه پس از بررسی گزارش های شهرداران نواحی بیان داشت: ایجاد دغدغه ذهنی و افزایش آگاهی شهروندان از خطرات و بحران های احتمالی ناشی از ساختمان های نا ایمن بسیار اهمیت دارد و استفاده از ظرفیت های منطقه راهگشای این مسأله است.

وی بر تسریع روند بررسی ایمنی ساختمان های شهری تاکید کرد و گفت: پیگیری این روند ، طبق برنامه زمان بندی شده و با استفاده از ظرفیت های ارگان های شهری و همچنین جلب مشارکت های شهروندی در دستور کار تمامی ادارات، نواحی شش گانه و ستاد بحران قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه این جلسات باعث هم افزایی بیش از پیش می شود ادامه داد: تقاضای ما به مقامات قضایی باید به صورتی باشد که امکان انجامش وجود داشته باشد و باید تمامی جوانب از نظر مالی، زمان بندی و ... سنجیده شود تا درخواست به صورت کارشناسی شده در اختیار مقام قضایی قرار گیرد، ایمنی ساختمان ها همانند نگهداشت شهر  در اولویت است و به صورت روتین، هفتگی مورد ارزیابی قرار می گیرد و با صدور اخطارهای به موقع و بازدید های کارشناسی با حضور همکاران در سازمان آتش نشانی نسبت به این مهم اقدام می شود.

انتهای پیام 

۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 26908

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =