باید در حوزه آسیب‌های اجتماعی پیش‌دستانه حرکت کرد/ تبدیل کار قرارگاهی به الگویی برای سایر شهرها

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه نباید پس از آسیب حرکت کنیم، گفت: باید در حوزه مدیریت و کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران پیش‌دستانه حرکت کرد.

به گزارش خبرنگار شهر محمد امین توکلی زاده در آیین افتتاح ۳ مجتمع تربیتی، درمانی و آموزشی یاورشهر ضمن تبریک اعیاد ماه ربیع الاول گفت: قرارگاه اجتماعی شهر تهران قرارگاه همدلی بین تمام مسئولان است. به طوری که تمامی نهادها و سازمان ها بالاتر از توان خودشان در این مجموعه فعالیت می کنند.
وی افزود: تمامی ۱۴ سازمان متولی در یک سال گذشته با تمام وجود پای کار آمدند تا اندکی در جهت کاهش آسیب های شهر تهران قدم بردارند.
 معاون شهردار تهران ادامه داد: در داخل شهرداری تهران نیز تمام مجموعه ها بسیج شدند. به عنوان مثال محلی که یاورشهر ۹ در آن ایجاد شد ظرفیتی بود که معاونت حمل و نقل شهرداری تهران در اختیار ما قرار داده است و معاونت فنی و عمرانی نیز وظیفه ساخت این مجموعه ها را برعهده گرفت.
وی بیان کرد: ما در مرحله ای رسیده ایم که می توانیم آسیب های اجتماعی را مدیریت کنیم و البته در برخی مناطق نیز کار زیاد داریم.
توکلی زاده یادآورشد: وقتی اعلام می شود در پاتوق کوه سنگی معتاد وجود ندارد، یا  منطقه ۱۲ اعلام می کند که می توان مجموعه های مربوط به کاهش آسیب اجتماعی را به محله هرندی منتقل کنیم و یا دره فرحزاد به قطب گردشگری تبدیل می شود؛ اینها اتفاقات خوبی است که نشان می دهد، کار قرارگاهی شدنی است. به طوری که به یک الگوی خوب برای سایر شهرها تبدیل شده است.
وی تاکید کرد: نگاه ما در فراهم کردن زیرساخت ها باید پیش دستانه باشد و نباید شرایط به گونه ای پیش رود که پس از آسیب حرکت کنیم.
معاون شهردار تهران در ادامه گفت: با توجه به مشاوره هایی که اساتید دانشگاه به ما می دهند، به دنبال این هستیم تا زیرساخت های لازم را در حوزه آسیب های اجتماعی ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه مدیریت شهری تهران نگاه بلند و دور اندیشانه ای در زمینه آسیب های اجتماعی دارد، افزود: نسبت به آسیب های شهر پیش دستانه باید عمل کنیم.
انتهای پیام/
۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 26949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =