از تلاش شهرداری برای کاهش زمان صدور پروانه تا اعلام موافقت با واگذاری زمین و کمک شهرداری به طرح ملی مسکن

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در نود و پنجمین جلسه شورا نظرات خود در خصوص هفته وحدت، آسیب‌های وارده به شهر از سوی اغتشاش‌گران، جنایات اشرار مسلح، لزوم نظارت بر استفاده پیمانکاران از کودکان در جمع‌آوری پسماند و ورود شهرداری در بحث مسکن مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به روز جهانی کودک اظهار کرد: برنامه هایی در گذشته تحت عنوان برنامه های دوستدار کودک برگزار می شد امیدواریم بتوانیم برنامه های این حوزه را به خوبی اجرا کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دغدغه تمام مسئولان و رهبران دینی این است که در ارتباط با وحدت در دنیای اسلام تلاش کنند، یادآور شد: در کشورهای مختلف به ویژه خاورمیانه به علت گسست موجود، اخوت اسلامی پیاده نشده و مشکلات فراوانی دارند و می بینیم که کشورهایی که نام مسلمان بر خود گذاشته اند با اسرائیل ارتباط برقرار می کنند در حالی که ملت با این موضوع موافق نیستند.

چمران در خصوص برگزاری جلسات با فرماندهی انتظامی نیز تصریح کرد: بار عظیم این اتفاقات اخیر بر دوش نیروی انتظامی است که تلاش گسترده ای در این ایام داشتند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هنوز در خصوص زمان صدور پروانه گزارش شفاف و واضحی ارائه نشده است، گفت: تا بدنه شهرداری که دچار رکود شده بود، مجدداً فعال شود زمان می برد. می دانم که شهرداری در این زمینه تلاش می کند.

تلاش پاکبانان در منطقه ۱۷ برای پاکسازی خسارت‌های ایجاد شده توسط اغتشاش‌گران

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ناآرامی های اخیر در منطقه ۱۷ شهر اظهار کرد: آسیب های زیادی به اموال عمومی شهر در این منطقه که دارالمؤمنین است، وارد شد. زمانی که من در منطقه حضور یافتم پاکبانان آثار ناشی از ناآرامی ها را جمع‌آوری می کردند.

وی از شهادت سلمان امیراحمدی یکی از بسیجیان در این منطقه یاد کرد و گفت: ممکن است تعدادی از افراد معترض باشند اما باید پرسید کسانی که به شکلی وحشتناک دیگران را می کشند، معترض هستند و آموزش ندیده اند؟

از دایره اعتراض خارج شده‌ایم

سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورا با بیان اینکه تا زمانی که سازمان گردشگری تشکیل نشود تمام برنامه ها در این حوزه پراکنده خواهد بود، گفت: برنامه های هفته تهران نیز از جمله این برنامه هاست.

وی با بیان اینکه باید اعتراض از اغتشاش جدا شود، تصریح کرد: کسانی که این مدت بیرون آمدند اعتراض داشتند و حق آنهاست اما آنچه که دیدیم این بود که اغتشاش و اعتراض در هم آمیخت. تقاضای ما از خانواده ها این است که مراقب فرزندان خود باشند چرا که ما از دایره اعتراض خارج شدیم.

در مورد ساختمان های ناایمن آتش نشانی وظایفش را انجام می دهد باقی نهادهای مرتبط باید دقت نظر داشته باشند

جعفر بندی شربیانی عضو هیات رئیسه شورا با اشاره به ضوابط حوزه مدیریت بحران یادآور شد: ضوابط و دستورالعمل هایی توسط سازمان آتش نشانی صادر شده که در همین راستا نقشه های معماری املاکی که ثبت می شد از سازمان تأییدیه دریافت می کردند اما اکنون این روند در فرآیند کاهش زمان صدور پروانه مورد غفلت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی نسبت به کنترل موارد مرتبط با حوزه آتش نشانی اقدام می کند اما نهادهای ذیربط در این حوزه به وظایف ذاتی خود عمل نمی کنند و موجب ساخت ساختمان های ناایمن می شوند.

شربیانی با بیان اینکه نسبت به این موضوع باید آسیب شناسی صورت بگیرد و نسبت به ضوابط ایمنی در ساخت و ساز و پایان کار، گزارش ارائه شود، تأکید کرد: نباید ضوابط ایمنی فدای کاهش زمان صدور پروانه شود و بر همین اساس شاهد بحران ملی در آینده باشیم.

جنایت اشرار مسلح در تهران و دیگر شهرهای کشور

مهدی اقراریان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شاهد جنایت اشرار مسلح در تهران و دیگر شهرها هستیم، گفت: برخی مسئولان در این زمینه بیانیه دادند و از موضع شفاف آنها تقدیر می کنیم اما برخی جریانات سیاسی بر اساس قاعده ای که دنبال می کنند سکوت کرده اند و دم نمی زنند.

وی تأکید کرد: نمی توان در این شرایط سکوت کرد؛ کسانی که در برابر این جنایات سکوت می کنند باید در برابر سوالات ملت ایران در طول تاریخ پاسخگو باشند.

وی در بخش دیگری از گفته هایش افزود: باید فکری به حال نشاط و شادی شهر کرد و فضای بوستان های تهران را برای تفریح و شادی کودکان مناسب سازی کرد.

ما با کمک شهرداری به طرح ملی مسکن موافقیم

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز در این جلسه با اشاره به مشکل مسکن در تهران تأکید کرد: ۹۰ درصد از افرادی که برای مسکن در طرح ملی ثبت نام کرده اند واجد شرایط نیستند. قرار بود دو اقدام شامل واگذاری زمین و صدور پروانه از سوی شهرداری در تهران صورت بگیرد اما اخیرا از فروش متری مسکن سخن گفته می شود و این به معنای تصدی گری مسکن در تهران است.

وی افزود: در گذشته تجربه ای ناموفق را در این زمینه دیده ایم؛ از طرفی بدون مجوز شورا، شهرداری نمی تواند نسبت به فروش متری مسکن اقدام کند. اولین سنگ بنای یک اقدام در اختیار داشتن آمار و اطلاعات است و باید بدانیم که چه تعداد مسکن در شهر نیاز داریم.

امانی با بیان اینکه ما با واگذاری زمین و کمک شهرداری به طرح ملی مسکن موافقیم، یادآور شد: تأکید ما بر این است که اصول اولیه شهرسازی در امور رعایت شود.

انتهای پیام/

۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
کد خبر: 26988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =