مشکلات بیش از ۴۸۰ پلاک رفع شده است/ تخریب ۱۲ ویلای بدون مجوز در حریم منطقه ۱۸

در نود و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، گزارشی از مشکلات شهرک مسلمین در محدوده منطقه ۱۸ ارائه شد که طی آن به موضوعاتی نظیر برطرف شدن مشکلات بیش از ۴۸۰ پلاک در محله خرمن‌کوب، پیگیری شن چاله‌ها و برخورد با باندهای مخوف ساخت و ساز اشاره شد.

به گزارش خبرنگار شهر، جعفر بندی شربیانی در نود و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارشی از مشکلات شهرک مسلمین در محدوده منطقه ۱۸ با بیان اینکه این محله در گذشته در بافت وجود نداشته اما در دوره سوم شورا بخشی از آن وارد بافت و ۱۳۱ پلاک فریز شد، اظهار کرد: طرحی تهیه شده بود که محله را در سه محدوده تعریف می کرد که ۹۲ پلاک ثبتی در محدوده اول واقع شده بود. ۹۰ درصد از پلاک ها فرسوده بود و ۷۰ درصد یک طبقه بودند.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ارتقاء کیفیت محیطی در سطح محله و نظارت بر ساخت و ساز با رعایت مقررات شهرسازی و کنترل ضوابط فنی از دغدغه ها در این منطقه است، یادآور شد: این ارتباط با مردم حاصل تفکر اعضای شورای شهر است و کارهایی که بعضا چهار دهه روی زمین مانده با تفکر انقلابی مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به همکاری شهردار منطقه ۱۸ برای رفع مشکل شهرک مسلمین تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری ها، دیگر مشکلات مردم را نیز برطرف کنیم.

محمد جواد خسروی شهردار منطقه ۱۸ نیز با بیان اینکه با جدیت مشکلات این شهرک پیگیری شد تا پس از ۴۰ سال برطرف شود، گفت: با پیگیری کمیسیون معماری و شهرسازی مشکلات ۲۵ ساله موجود در ۴۹ هکتار و بیش از ۴۸۰ پلاک در محله خرمن کوب رفع شده که یکی از کارهای ماندگار دوره ششم مدیریت شهری است.

وی تأکید کرد: تلاش ما این بود که اقدامات ماندگاری انجام دهیم و در این راستا سرمایه گذاری در منطقه و حفظ بیت المال صورت گرفت.

شهردار منطقه ۱۸ ادامه داد: حریم شهر تهران به‌رغم پیگیری های صورت گرفته متولی ندارد البته ما با جدیت در این حریم تلاش می کنیم.

خسروی با اشاره به پیگیری مشکل شن چاله ها تصریح کرد: این موضوع یکی از چالش های جدی شهر تهران بوده و امیدواریم بتوانیم در منطقه ۱۸ این مشکل را رفع کنیم.

وی با تأکید بر اینکه منطقه ۱۸ یکی از مناطقی است که بیشترین سهم از اعتبارات شهرداری را دارد، یادآور شد: با وجود مشکلات، جذب ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای منطقه امکان پذیر نیست. باید ماهیانه ۴۰ میلیارد تومان در منطقه هزینه شود و ۲۰ میلیارد تومان جذب نقدینگی صورت بگیرد.

شهردار منطقه ۱۸ با بیان اینکه این منطقه کمتر برخوردار است، خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم با وجود معضلات اقتصادی، بخشی از مشکلات موجود در منطقه را برطرف کنیم.

خسروی با اشاره به تخریب یک ساختمان ۶ طبقه در منطقه ۱۸ که اسکلت آن در عرض ۴۸ ساعت ایجاد شده، گفت: این تخریب امروز انجام می شود. باندهای مخوف ساخت و ساز در منطقه ۱۸ جولان می دهند. ۱۲ ویلای ساخته شده در حریم این منطقه نیز تاکنون تخریب شده که اقدامی بی نظیر بوده است.

انتهای پیام/

۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
کد خبر: 27077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =