تعداد بوستان‌های هر منطقه از تهران به تفکیک/ چند بوستان عمومی تا پایان سال در پایتخت احداث می شود؟

تعداد بوستان‌های پایتخت در مدت ۴۳ سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد، نسبت به پیش از آن ۳۱ برابر شده است.

به گزارش خبرنگار شهر، پیش از سال ۱۳۵۸ تنها ۷۵ بوستان در شهر تهران وجود داشت اما هم‌اکنون این تعداد به ۲ هزار و ۳۴۶ بوستان رسیده است. به بیانی دیگر با تمام مشکلات پیشین و موجود و همچنین هشت سال جنگ در کشور، سالیانه حدود ۵۴ بوستان در شهر تهران ساخته شده است.

یکی از اولویت‌های دوره ششم مدیریت شهری تهران، افزایش سرانه فضای سبز و نگهداشت صحیح آن‌هاست. علیرضا زاکانی شهردار تهران در این‌باره می‌گوید: امروز تهران ۵۹ هزار هکتار فضای سبز دارد که قرار است هزار و ۵۰۰ هکتار در سال ۱۴۰۱ به این سرانه اضافه شود.

به قول شهردار تهران، مرحله بعد از نگهداشت صحیح از ۵۹ هزار هکتار فضای سبز، تعریف نیازهای شهروندان در داخل بوستان‌های محله‌ای و فرامنطقه‌ایست تا هم پارک حفظ شود و هم مردم با مراجعه به این فضا بتوانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند و در نتیجه حضور مردم باعث سرزندگی و احیاء بوستان‌ها شود.

زاکانی همچنین از تلاش مدیریت شهری برای قراردادن پارک‌ها به عنوان محل رجوع مردم برای رفع نیازهای عمومی جامعه سخن می‌گوید؛ به این معنا که اگر بوستان‌ها دارای محیط ورزشی، اقتصادی و خدماتی باشند، آسایش و ایمنی در محلات و بوستان‌ها ایجاد خواهد شد و درنهایت مردم به چنین فضاهای عمومی مراجعه خواهند کرد.

کدام مناطق بیشترین و کمترین بوستان‌ها را دارند؟

بیشترین تعداد بوستان‌های شهر تهران به ترتیب مربوط به مناطق ۴، ۲، ۵ و یک می‌شود که هر کدام بیشتر از ۲۰۰ بوستان در دل خود جای داده‌اند. مناطق ۲۰، ۱۵، ۱۸ و ۳ نیز بیشتر از ۱۰۰ بوستان دارند.

سرانه فضای سبز مناطق ۱۱ و ۹ پایین‌ترین سرانه فضای سبز میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران ثبت شده است چرا که هرکدام به ترتیب ۲۹ و ۲۶ بوستان دارند.

سال گذشته، علیرضا زاکانی شهردار تهران در نخستین هم اندیشی کارگروه‌های تخصصی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از فاصله معنادار سرانه فضای سبز در مناطق شهر تهران سخن گفته بود که باید اعتدال میان مناطق شمالی و جنوبی شهر تهران برقرار شود.در همین راستا هم بوستان ۱۶ هکتاری ایرانیان در منطقه ۱۹ در جوار کوره‌های آجرپزی افتتاح شد تا نشان از عمل به وعده شهردار تهران درباره کاهش فاصله شمال و جنوب از نظر سرانه فضای سبز داشته باشد. البته قرار است این بوستان به ۴۳ هکتار افزایش پیدا کند و در فاز دوم بخش دیگری از بوستان افتتاح شود.

در همین رابطه؛ علی محمد مختاری در گفت‌وگو با شهر، در پاسخ به این پرسش که تا پایان امسال چه تعداد بوستان کلنگ زنی یا افتتاح می‌شود، بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده، پیش بینی می‌شود که تا پایان امسال در مناطق شهر تهران، حدود ۲۱ بوستان به بهره برداری برسد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران ادامه داد: همچنین حداقل چهار قطعه از اراضی مشجر مناطق ۱۰ و ۱۷ نیز جهت تملک در اولویت قرار داشته که به بوستان عمومی تبدیل خواهد شد.

تعداد بوستان‌های هر منطقه از تهران به تفکیک/ چند بوستان عمومی تا پایان سال در پایتخت احداث می شود؟

 انتهای پیام/

۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 27087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =