ناظرین در شناسایی و معرفی دلال‌ها و دفاتر غیررسمی کمک‌رسان باشند/گام اول در مبارزه با فساد انتخاب مدیر پاکدست و سالم است

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت: ناظران علاوه بر موضوع تخلفات و مبارزه با فساد، در شناسایی و معرفی افراد سالم و با انگیزه و در مقابل آن افراد مسئله دار در شهرداری و همچنین شناسایی و معرفی دلال‌ها و دفاتر غیر رسمی کمک‌رسان‌ باشند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران؛ داود گودرزی در نشست هم‌اندیشی شبکه ناظرین مردمی موضوع تخلف و مبارزه با فساد در شهرداری را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: برنامه ما در سازمان بازرسی از ابتدای شروع فعالیت، چگونگی کاهش فساد و تخلف در شهرداری تهران بود که برای تحقق این مهم اصلاح برخی ساختارها، رویه‌ها، فرآیندها و دستورالعمل‌های معیوب را با رویکرد شفافیت، هوشمندسازی و چابک سازی سیستم در دستور کار قرار دادیم.

وی بر کاهش نقش انسان و کاغذ در سیستم‌های اداری و حرکت به سمت هوشمندسازی امور به منظور کمتر شدن مراجعات مردم تاکید کرد و افزود: دفاتر خدمات الکترونیک نیز در یک بخش با همین نگاه راه‌اندازی شد اما متاسفانه آن طراحی اولیه به طور کامل محقق نشد.

گودرزی این نکته را نیز مورد اشاره قرار داد که در بحث‌ کاهش تخلفات هر قدر هم سیستم را هوشمند کنیم، چون با انسان مواجه هستیم و این انسان ممکن است وسوسه و مرتکب خطا شود، لذا مسئله نظارت بر مدیران و تقویت نظارت‌های انسان محور نباید از دستور کار خارج شود.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران تصریح کرد: ما قائل به این هستیم که در مبارزه با فساد اولین گام قبل از هوشمندسازی انتخاب مدیر پاکدست، سالم و شایسته است؛ از همین‌رو تلاش کردیم که در بحث انتصابات با دقت و حساسیت ویژه‌ای ورود کنیم و غالب انتصابات از درون مجموعه شهرداری باشد تا هم از سابقه و تجربه آنها بهره ببریم و هم انگیزه‌ای برای کارکنان خدوم شهرداری باشد.

وی یک بُعد دیگر از نظارت‌ها را بُعد مردمی آن عنوان کرد و گفت: شبکه ناظرین نیز با همین رویکرد شکل گرفته است تا بر اساس ماموریت‌های تعریف شده بتواند به صورت مستمر یا موردی و نوبه‌ای نظارت‌های موثری را صورت دهد.
گودرزی افزود: فعالیت شبکه ناظرین از این جنبه اهمیت پیدا می‌کند و دارای ارزش است که کار این شبکه تنها دریافت گزارشات نیست، بلکه فرآیند رسیدگی به این گزارشات هم برای ما مهم است و تلاش شده تا گزارش‌هایی که اعضاء شبکه ناظرین تهیه می‌کنند را به درستی و عادلانه، با دقت و با سرعت به نتیجه برسانیم.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران از ناظران خواست تا علاوه بر موضوع تخلفات و مبارزه با فساد، در شناسایی و معرفی افراد سالم و با انگیزه و در مقابل آن افراد مسئله دار در شهرداری و همچنین شناسایی و معرفی دلال‌ها و دفاتر غیر رسمی کمک کنند.

گودرزی در پایان با بیان اینکه شبکه ناظرین مردمی مبنایی کاملا دینی دارد و مبنای آن چیزی غیر از امر به معروف و نهی از منکر نیست، تاکید کرد: در این شبکه کسی نباید به دنبال سوء استفاده‌های شخصی و انگیزه‌های مادی باشد.

در ابتدای این نشست امانلو دبیر شبکه ناظرین نیز به رویکرد این شبکه اشاره کرد و گفت: شبکه ناظرین یک شبکه اعتقادی-مردمی، بدون چشم‌داشت مالی و با روحیات مردمی و تخصصی است که ماموریت آن بهره‌گیری از ظرفیت مردم برای رسیدگی به معضلات شهری، کشف تخلفات و گفتمان‌سازی در حوزه عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد است.

وی در ادامه ضمن بیان توضیحاتی در خصوص پهنه‌ها و تعداد اعضاء در هر پهنه، توضیحات مختصری را هم در خصوص بخشی از گزارش‌های ناظرین در حوزه‌های مختلف که منجر به نتیجه شده است ارائه کرد.

در پایان این نشست از ناظرین برتر در پهنه‌های مختلف که بیشترین گزارشات اثربخش را داشته‌اند تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام 

۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
کد خبر: 27116

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =