از اعلام آمادگی شرکت پست برای واگذاری خانه مستوفی‌الممالک تا پیشنهاد تدوین نخستین سند جامع گردشگری تهران

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با بیان اینکه با تاکید استاندار تهران قرار است نخستین سند گردشگری شهر تهران تدوین شود، گفت: طبق مذاکراتی که با شرکت پست انجام شد، این مجموعه تمایل به واگذاری خانه مستوفی الممالک به شهرداری تهران دارد.

مهرشاد کاظمی در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: همانطور که می دانید تصویب روزی به نام «روز تهران» در شورای چهارم شهر تهران در سال ۱۳۹۵ انجام شد و و بر همین مبنا شهرداری تهران مکلف شد با هدف شناساندن هویت، تاریخ و همچنین جاذبه های گردشگری شهر تهران برنامه های متنوعی را در پایتخت برگزار کند.

وی با بیان اینکه از سال ۹۸ تا ۱۴۰۰ به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزاری مراسم و برنامه های ویژه روز تهران تا حدودی محدود شده بود، افزود: اما امسال نخستین سالی است که مدیریت شهری اقدام به برگزاری برنامه های متنوع گردشگری و تهران شناسی و حضور گسترده در شبکه های مجازی کرده است.

برگزاری هفته فرهنگی تهران در کشور تاجیکستان

رئیس ستاد گردشگری شهر تهران با اشاره به همزمانی هفته تهران با هفته گردشگری، ادامه داد: امسال تور تهران گردی برای شرکت کنندگان همایش شهید الدور که از کشور لبنان، عراق و برزیل بودند، برگزار شد. همچنین تور ویژه هنرمندان تاجیکستانی که شامل دانشجویان و وزیر فرهنگ این کشور می شد نیز برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه در جریان این تور جاذبه های گردشگری تهران برای وزیر فرهنگ تاجیکستان قابل توجه بود، یادآور شد: همچنین پیشنهاد شد تا هفته فرهنگی تهران در کشور تاجیکستان برگزار شود.

کاظمی با اشاره به تور ویژه مدیران و مسئولان مدیریت شهری شیراز در هفته تهران بیان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در هفته تهران می توان به چاپ کتاب «سر در مقدس» ویژه کتیبه ای در سر در حرم شاه عبدالعظیم حسنی (ع)،  چاپ نشریه روایت تهران قصه طرشت تا سعادت آباد، تدوین قصه کودک و نوجوان، قصه ورزش و تفریح، قصه ویلا و تدوین کتاب غذاها، شیرینی جات و نوشیدنی های محلی شهر تهران اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات در این زمینه در شبکه های مجازی تاکید کرد: رونمایی از گاه شمار بلدیه و شهرداری تهران به صورت پی دی اف در یکصد سال گذشته و رونمایی از ۸ کلیپ از جاذبه های گردشگری تهران  نیز در این هفته به صورت گسترده انجام شده است.

رئیس ستاد گردشگری شهر تهران در ادامه اجرای برنامه های مشارکتی را بخش دیگری از اقدامات انجام شده در هفته تهران دانست و گفت: برگزاری نمایشگاه شرکت های دانش بنیان، خلاق و استارت آپ، اعلام آمادگی در واگذاری عمارت مستوفی الممالک از سوی شرکت پست به شهرداری تهران، مشارکت در برگزاری هفته گردشگری و تهران در مجموعه فرهنگی عباس آباد با حضور وزاری گردشگری و میراث فرهنگی و ارتباطات و فناوری، شرکت در اولین کارگروه گردشگری استان تهران با حضور استاندار و مدیران ارشد استان و ارایه پیشنهاد تدوین نخستین سند جامع گردشگری تهران و توجه به مسیر گردشگری کن و قرار گرفتن این مباحث در یک مصوبه نیز انجام شد.

انتهای پیام/

۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 27138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =