نیاز شهر تهران به ۲ هزار دستگاه اتوبوس/ واردات اتوبوس به منزله تضعیف تولید داخل نیست

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن اشاره به نیاز شهر تهران به ۲ هزار دستگاه اتوبوس بیان کرد: اگر تا پایان امسال هزار دستگاه اتوبوس در داخل ساخته شود، باید اجازه واردات هزار دستگاه دیگر نیز به شهرداری داده شود که این واردات به منزله تضعیف تولید داخل نیست، بلکه به منزله انجام خدمت به مردم است.

به گزارش خبرنگار شهر؛ جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن تشکر از مهدی جمالی نژاد(رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) به منظور حمایت از شهرداری تهران گفت: باید در عین حالی که شهرداری مقید به خرید تجهیزات و ماشین آلات داخلی است، مسئولان اجازه واردات کسری تولید داخل را به مدیریت شهری بدهند تا سطح خدمات شهرداری قابل قبول باشد.

وی ضمن اشاره به نیاز ضروری ۲ هزار دستگاه اتوبوس برای شهر تهران بیان کرد: اگر تا پایان امسال هزار دستگاه اتوبوس در داخل ساخته شود، باید اجازه واردات هزار دستگاه دیگر نیز به شهرداری داده شود. این واردات به منزله تضعیف تولید داخل نیست، بلکه به منزله انجام خدمت به مردم است.

بهرامی با بیان اینکه اولویت در توسعه حمل و نقل عمومی، مترو است، افزود: اما با توجه به وضعیت امروز اولویت شهرداری بر توسعه اتوبوس و تاکسی است. ۷۰ درصد حمل و نقل تهران مربوط به خوروهای شخصی و ۳۰ درصد آن مربوط به بقیه مدهای حمل و نقلی است؛ باید در اتوبوس و تاکسی هم تنوع پذیری انجام شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان سخنان خود گفت: در نظم بخشی شهری، کارهای اندکی انجام شده است؛ باید نظمی تعریف شود تا با انجام اقدامات در هر ساعت و زمانی، نظم در شهر جاری شود.
انتهای پیام/
۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 27217

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =