جشنواره اقوام فرصت خوبی برای معرفی قهرمانان ملی کشور است

رییس سازمان قهرمانان ملی ورزش کشور گفت : جشنواره ایران عزیز فرصت خوبی است که قهرمانان شاخص ملی کشور از شهرهای مختلف ایران معرفی و ازآنها تجلیل شود.

 به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مجموعه سازمان قهرمانان ملی کشور با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و اداره کل وزارت ورزش همزمان با گرامیداشت هفته وحدت با هدف  فضای همدلی بین اقوام ایرانی و برای سرفرازی پرچم ایران هر شب از شهرهای مختلف کشور ،قهرمانان  ملی شاخص را به جشنواره ایران عزیز دعوت و از آنها تجلیل و قدرردانی می کند.

 سعید حق وردی، رییس سازمان قهرمانان ملی ورزش کشور گفت : حداقل ۸۶۴۰۰۰ هزار قهرمان ملی در کشور وجوددارد.قهرمانان شاخص ملی و تحصیلکرده و ولایت مدارکه در رشته های مختلف ورزشی افتخار آفرینی کردند و اغلب  ایرانیان آنها را میشناسند. جشنواره ایران عزیز بهانه خوبی شد که ما از قهرمانان شاخص از شهرهای مختلف ایران از خطه کرد، لر، گیلکی، ترک  و...دعوت کنیم که در این برنامه حضور پیدا کنند. 

استاد عبدالکریم باوی مهاجم اسبق تیم پرسپولیس و کاپیتان تیم ملی ایران و آقای گل اسیا که جانباز هستندو از مفاخر بی بدیل ایران و آسیا محسوب می شوند  ازشهر خوزستان میهمان این برنامه هستند.

حق وردی افزود؛ مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در سخنانشان  از انقلاب نرم افزاری نام بردندکه طبق فرموده ایشان  فرهنگ ، ورزش و ارزش سه مقوله ی ساختار سازدر جامعه  هستند که اسطوره ها می توانند با تلفیق تجربه و بهره گیری از آنها و ارائه بسته های درسطح جامعه الگوسازی درستی برای جوانان باشند که از ناهنجاریها جلوگیری و به سمت  هنجارها روی بیاورند.

بی شک سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به عنوان  متولی فرهنگ جامعه و فرهنگ سازی دراستان تهران  است و بسیاردرخشنده بوده است و ارتباط موثری  با رسانه ، ورزش و  قهرمانان و اقشارمردم برقرار کرده است  وکارهای مفیدی در این زمینه انجام خواهدشد.

بازیکن سابق تیم پرسپولیس وشاهین به مدت ده سال در تیم ملی کشور حضور داشته است  و ۲۹ گل زده برای ایران در کارنامه ورزشی خوددارد  و دوبار هم آقای گل درایران معرفی شده است .او به مدت  دوسال و هفت ماه در جبهه  در منطقه فکه و دهلران و شلمچه از میهن دفاع کرده است و  مجروح شده است .

کریم باوی در باره این جشنواره گفت :جشنواره هایی با این وسعت به شادی مردم  کمک می کند و مملکت ما را زنده نگه می دارد .همین جشنواره ها هستند که اقوام و دل ها را به هم نزدیک می کند و هیچ فرقی بین کرد و لر و بلوچ ، عرب ، ترک و ... نیست همه در زیر یک سقف هستیم همه دست در دست هم همیشه  برای مملکت تلاش می کنیم.

او می گوید : مدتی است به خاطر شرایطم از ورزش دورافتاده ام ولی  شاگردان خوبی تربیت کردم توصیه ام به جوانان این است  که اگر می خواهند خانواده شاد داشته باشند و هم کشور شاداب و همچنین شهرشادابی داشته باشندهیچ راهی بهتر از ورزش کردن نیست و ورزش یکی از مقوله های مهم است که  باید مبنای زندگی هر فردی باشد.

 وی افزود؛من حتی در جبهه هم که بودم  ورزش را ترک نکردم . و با کمک هم رزمی هایم تور والیبال می بستیم وبا هم  مسابقه می دادیم.

و در انتها از جوانان خواست ورزش را رکن اول زندگی قراربدهند و شهر و خانواده ها احترام بکذارند و در مسائل مملکت مشارکت داشته باشند. 

انتهای پیام 

۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
کد خبر: 27239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =