راه ۱۶ ساله را در ۴ سال می‌پیماییم/ مناسب سازی ۲۷۹ کیلومتر از معابر شهری تا پایان آذر

صارمی درباره اقدام‌های انجام شده برای مناسب‌سازی معابر جهت استفاده افراد ناتوان، کم‌توان و معلول توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار شهر، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در برنامه تهران ۲۰ در تشریح آخرین اقدام های انجام شده در جهت مناسب سازی معابر شهر تهران گفت: از زمان روی کار آمدن مدیریت شهری جدید در حوزه مناسب سازی معابر گزارش هایی به دست ما می رسید که این گزارش ها حاکی از آن بود که با توجه به اقدام های انجام شده شرایط به گونه ای نیست که بتواند ما را اغنا کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: سال گذشته به گونه ای برنامه ریزی شد تا بتوانیم ۶۰۰ کیلومتر از معابر شهر تهران را مناسب سازی کنیم و بر همین اساس مدل شبکه هم پیوندی طراحی شد تا بتوانیم بر این اساس اقدام های لازم را انجام دهیم.

صارمی ادامه داد: در نخستین گام فهرست معلولان و نوع معلولیت را از سازمان بهزیستی استان تهران اخذ کردیم تا به شکل هوشمند بسته به نوع معلولیت و نیاز کاری، مناسب سازی معابر را انجام دهیم که بررسی ها نشان می دهد این پراکندگی فعالیت در تمامی مناطق ۲۲ گانه تهران وجود دارد ولی در برخی از مناطق مانند شمیران بیشتر است.

وی بیان کرد: بررسی ها نشان می داد نزدیک به ۱۶ سال طول می کشد تا کل شبکه معابر شهر تهران مناسب سازی شود که بر اساس برنامه ریزی انجام شده تلاش کردیم به گونه ای عمل کنیم که این فرایند در طول ۴ سال انجام شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: طول معابر بالای ۱۲ متر تا ۴۵ متری در تهران  ۴ هزارو ۷۳۸ کیلومتر که معابر اصلی هزارو ۵۱۴ کیلومتر است که بر اساس اولویت بندی ۵۴۹ کیلومتر برنامه ریزی شده است.

صارمی ادامه داد:در فاز نخست مناسب سازی ۲۲۴ کیلومتر، در فاز دوم ۱۶۸ کیلومتر، در فاز سوم ۱۵۷ کیلومتر برنامه ریزی شده است که بر اساس استاندارد سازی اقدام های لازم در حوزه های مختلف از جمله مترو و ... را انجام دهیم.

وی بیان کرد: برای اولین بار امسال در شهر تهران فراخوانی زده شده که ناظر پروژه های ما در سطح شهر خود معلولان باشند که بیش از ۱۳۰ نفر ثبت نام کردند که ۱۱ نفر از آن ها به کارگیری شدند که ناظرین پروژه مناسب سازی باشند. 

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: در تمام بخش های مناسب سازی ۵۰ درصد کار بر اساس برنامه ریزی سال ۱۴۰۱ است و به دنبال آن هستیم برای سال آینده به شکل قابل توجه تری بودجه مناسب سازی را با همکاری اعضای شورای شهر تهران افزایش دهیم. 

صارمی ادامه داد: قرار است تا ابتدای آذر ماه ۲۷۹ کیلومتر از معابر شهری، ۵۶ ساختمان عمومی و ۱۴۵ بوستان را مناسب سازی کنیم و می توانم اعلام کنم این اقدام به لطف خدا انجام می شود و در بخش مناسب سازی ایستگاه های مترو اقدام های زیادی در دست اجرا داریم.

انتهای پیام/

۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۳
کد خبر: 27259

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =