طرح گردشگری موزه هفت چنار در حال تهیه است/ حل مشکل ترافیک با اجرای طرح رفع معارض در محور رودکی

شهردار سابق منطقه ۱۰ گفت: طرح گردشگری موزه هفت چنار که از سرمایه‌های منطقه است، در حال تهیه است. نوسازی پنج بوستان نیز در دستور کار قرار دارد و ماتریس فرهنگی منطقه نیز در حال فعال شدن است که می‌تواند خروجی فرهنگی مطلوب‌تری نسبت به گذشته داشته باشد.

به گزارش خبرنگار شهر، رضا شرفی در آیین تکریم و معارفه شهردار منطقه ۱۰ با بیان اینکه انتخاب با حوصله مدیران شهرداری از سوی شهردار تهران بی سابقه بود، اظهار کرد: تلاش ما این بود که مطالبه مردم را پیگیری کنیم. هر هفته ملاقات مردمی داشتیم و جز بازدیدهای میدانی در مساجد نیز حضور پیدا کردیم تا ارتباط با آحاد جامعه را حفظ کنیم.

شهردار سابق منطقه ۱۰ با اشاره به بافت فرسوده و ریزدانه در منطقه ۱۰ یادآور شد: ۲۴ درصد منطقه معابر شهر است و چیزی برای سرانه باقی نمی ماند. برنامه ریزی و طراحی شد و وارد کارهایی شدیم که از سالهای گذشته روی زمین باقی مانده بود. شهردار تهران نگاه تحول گرایانه به شهر داشت و خود را خادم مردم می دانست لذا وارد ریزترین مسائل منطقه شده و برنامه ریزی کردیم.

وی همچنین تصریح کرد: اولین بخشی که اصلاح شد بودجه بود. اعتبار امسال ۳۷۴ میلیارد تومان بود که نسبت به سال ۱۴۰۰ با ۵۰ درصد رشد روبه‌رو بود و نسبت به سال ۹۹ بالغ بر ۸۳ درصد افزایش یافت. ۲۱۵ میلیارد تومان تخصیص یافته و بیش از ۶۰ درصد فضای تملک دارایی است که در حد بضاعت کمال استفاده را داشتیم. در حوزه درآمدی درآمد مصوب حدود ۳۰ درصد افزایش یافت که ۱۳۷ درصد تحقق پیدا کرد اما در حوزه تکلیفی با ۱۵۰ درصد رشد مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۷۵ درصد از درآمد تکلیفی محقق شد، گفت: امروز با ۲۰۵ میلیارد تومان ارزش قراردادها مواجه هستیم. ظرفیت مهیاست و ما چیزی را روی زمین نگذاشتیم. عمده ترین مسائل در این منطقه شهرسازی است. هیچ گونه احساس نوسازی در منطقه نداریم در حالیکه بیش از ۶۰ درصد نوسازی صورت گرفته اما جداره ها نوسازی نشده است.

شرفی با اعلام اینکه باید بسته تشویقی برای نوسازی تعریف شود، گفت: درخواست کردیم دفتر نوسازی در این زمینه راه اندازی شود. در بحث پارکینگ نیز ۱۰ نقطه را در نظر گرفتیم و از محل اخذ عوارض پارکینگ به سمت تملک رفتیم. احیای پروژه‌های نیمه تمام پارکینگ نیز در دستور کار قرار گرفت و مصوبه آن در دوره جدید ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: سه هکتار زمین در حال تملک است که به منطقه ۱۰ اضافه شود. طرح رفع معارض در محور رودکی در رفع مشکل ترافیک این منطقه موثر خواهد بود. برای مدیریت آب‌های سطحی نیز که دسترسی وجود نداشت در قالب یک پروژه ۱۶ دسترسی ایجاد کردیم و با ایجاد پنج دسترسی این طرح به نتیجه می رسد. منطقه ۱۰ می تواند اولین منطقه ای باشد که هوشمندسازی مدیریت آب را به نتیجه برساند و می توانیم شاهد یک میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف آب باشیم.

شهردار سابق منطقه ۱۰ با بیان اینکه المان نوری در این منطقه سابقه نداشت که ایجاد شد، گفت: بالغ بر ۱۵ هزار متر مربع سیمان کاری جداره‌ها در منطقه ۱۰ انجام شد. شاخه جنوب شرقی یادگار امام (ره) پس از ۳۰ سال ساماندهی شد. در کمیسیون ماده پنج رضایت بالایی برای شهروندان منطقه ایجاد خواهد شد.

وی افزود: تغییر محور قزوین با حمایت شهردار در کمیسیون ماده پنج پس از ۱۱ سال انجام شد و امیدواریم بتوانیم شریان اقتصادی را در این منطقه ایجاد کنیم. کمیته ویژه ای برای محور قزوین تشکیل شد. علیرغم کاربرد فشرده منطقه، ایجاد پاتوق های اجتماعی و درنگ‌گاه را دنبال کردیم.

شرفی همچنین تصریح کرد: طرح گردشگری موزه هفت چنار که از سرمایه‌های منطقه است، در حال تهیه است. نوسازی پنج بوستان نیز در دستور کار است و ماتریس فرهنگی منطقه نیز در حال فعال شدن است که می تواند خروجی فرهنگی مطلوب تری نسبت به گذشته داشته باشد.

وی با اشاره به نخبه پروری در این منطقه یادآور شد: راه اندازی خانه خلاقیت را در منطقه دنبال کردیم و از دیگر اقدامات نیز می توان به کمک های مومنانه اشاره کرد.

شهردار سابق منطقه ۱۰ با بیان اینکه ۱۴ مصوبه در قرارگاه خدمت داشتیم که پنج مورد کامل اجرا شد و ۹ مورد نیز در حال پیگیری است، گفت: هشت هزار تن آسفالت در منطقه توزیع شد. ۳۹ کیلومتر خط کشی محوری نیز داشتیم. ساماندهی میدان جمهوری اسلامی و طراحی این میدان نیز در حال انجام است.

انتهای پیام/

۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
کد خبر: 27321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =