۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 27363

۱۶سیاست کلان در راستای توسعه ورزش شهروندی

زهرا شمس احسان-رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران
۱۶سیاست کلان در راستای توسعه ورزش شهروندی

زندگی در دنیای امروز، ابتکار عمل را از انسان گرفته و او را دچار فقر حرکتی کرده است که این فقر حرکتی، مشکلات متعدد جسمی، روانی و اجتماعی را برای وی پدید آورده است. یکی از راهکارهای از بین بردن یا پیشگیری از فقر حرکتی، داشتن سبک زندگی فعال است. ورزش به‌عنوان راه‌حل راهبردی و ورزش همگانی به‌عنوان وسیله‌ای ارزان قیمت و فرحبخش، می‌تواند این مشکل را به نحو مطلوب حل کند.

ورزش و فعالیت‌های جسمانی به‌عنوان یک واقعیت اجتماعی، جزئی از زندگی روزمره انسان‌هاست. صنعتی‌شدن جوامع و ورود به دنیای فناوری‌های نوین، موجب شده که تمامی ابعاد زندگی انسان ازجمله تحرک او تحت‌تأثیر قرارگیرد. زندگی در دنیای امروز، ابتکار عمل را از انسان گرفته و او را دچار فقر حرکتی کرده است که این فقر حرکتی، مشکلات متعدد جسمی، روانی و اجتماعی را برای وی پدید آورده است. یکی از راهکارهای از بین بردن یا پیشگیری از فقر حرکتی، داشتن سبک زندگی فعال است. ورزش به‌عنوان راه‌حل راهبردی و ورزش همگانی به‌عنوان وسیله‌ای ارزان قیمت و فرحبخش، می‌تواند این مشکل را به نحو مطلوب حل کند.

شهروندان می‌بایست انجام فعالیت بدنی را در برنامه‌های روزانه خود قرار دهند و به‌گونه‌ای به آن توجه کنند که ورزش ضامن سلامتی جسمی و روحی آنان است و اگر شهروندان به این نتیجه برسند که بی‌تحرکی، موجب بروز انواع بیماری‌های جسمی در آنها می‌شود و باید چندین برابر هزینه کنند تا با درمان دارویی بتوانند سلامت جسمی خود را بازیابند، قطعا نسبت به انجام فعالیت‌های بدنی و ورزشی اهتمام بیشتری خواهند داشت.  در این خصوص مسئولان و دست اندرکاران ورزش می‌بایست در جهت توسعه فرهنگ عمومی ورزش و آگاه‌سازی جامعه نسبت به فواید ورزش و آثار منفی بی‌تحرکی بر سلامت جامعه، تلاش مضاعفی داشته باشند.

کمیته ورزش دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران، ۱۶سیاست کلان در راستای توسعه ورزش شهروندی با رویکرد توسعه فعالیت بدنی، تکمیل و توسعه زیرساخت‌های ورزشی و تفریحی، هوشمندسازی‌، ارتقای کیفیت خدمات ورزشی و محور قرار دادن خانواده، محله و منطقه در برنامه‌ریزی‌ها را تدوین و ابلاغ نموده است و به‌صورت مستمر پیگیر اجرای سیاست‌های ابلاغی خود از مدیریت شهری تهران است . انصافا در طول یک سال گذشته نسبت به سال‌های قبل، برنامه‌ریزی منسجم‌تر و فعالیت‌ها، مسابقات و جشنواره‌های بزرگ ورزشی را تدارک دیده و به مرحله اجرا گذاشته‌اند. اینجانب ضمن تشکر از اقدامات انجام شده، انتظار دارم که مدیریت شهری تهران در ارائه خدمات به شهروندان در مجموعه‌های ورزشی تحت اختیار خود، خدمات با کیفیت‌تری را به مردم ارائه کند تا رضایت شهروندان در این خصوص تامین شود.
 

امیدوارم که مدیریت شهری تهران و سایر شهرداری‌های کشور با همکاری سایر سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با ورزش کشور بتوانند بیش از پیش زمینه بهره‌مندی شهروندان را از امکانات، تجهیزات و برنامه‌های ورزشی فراهم آورند؛ شهروندان بیشتری تحت پوشش فعالیت‌های ورزشی قرارگیرند تا آمادگی جسمانی، نشاط، شادابی و سرزندگی آنان ارتقا پیدا کند.

انتهای پیام/
 

۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 27363

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =