صدور مجوز حفاری‌های مربوط به شبکه فاضلاب/ پویش قرار خدمت، ثمرات خوبی برای منطقه داشت

شهردار سابق منطقه ۲۲ با اعلام اینکه عدم تشکیل شبکه فاضلاب در بال غربی تهران به بزرگ‌ترین چالش منطقه ۲۲ تبدیل شده است، گفت: اگر به این بحران توجهی نشود، امکان رفع آن در چند سال آینده وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار شهر، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار سابق منطقه ۲۲ در مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه ۲۲، بیان کرد: در ۲۵ سال گذشته ۷ بار در ۶ منطقه جابجا شدم که دو بار در منطقه ۲۲ حضور داشتم. منطقه ۲۲ نسبت به مناطق دیگر بسیار متفاوت است. سرعت توسعه منطقه طی ۱۰ سال گذشته نسبت به بقیه مناطق قابل توجه است.

وی با بیان اینکه در جغرافیای ۵ هزار و ۹۰۰ هکتاری منطقه بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار فضای سبز است، گفت: از سنوات گذشته این منطقه در حریم شهر واقع شده بود و رشد بارگذاری طی ۱۰ سال گذشته باعث شده تا عقب ماندگی یک سری از سرانه ها به بزرگترین دغدغه مدیریت شهری تبدیل شود.

صدور مجوز حفاری‌های مربوط به شبکه فاضلاب 

انارکی محمدی با اعلام اینکه عدم تشکیل شبکه فاضلاب در بال غربی تهران به بزرگ ترین چالش منطقه ۲۲ برای توسعه تبدیل شده است، افزود: اگر به این بحران توجهی نشود، امکان رفع آن در چند سال آینده وجود ندارد. در حال حاضر هیچ قسمتی از منطقه به شبکه فاضلاب وصل نیست. این موضوع دغدغه محیط زیستی شورایاران و شهروندان است. بوی نامطبوع فاضلاب سبب شده تا منطقه از چشم انداز تعریف شده فاصله بگیرد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: لوپ کاشان که در مالکیت شهرداری تهران بود، سال گذشته تحویل شرکت فاضلاب شد تا در فاز نخست، فاضلاب واحدهای مسکونی بالادست بزرگراه شهید خرازی جمع آوری شود. مجوزهای حفاری های فاضلاب در منطقه صادر شده است.

شهردار سابق منطقه ۲۲ ضمن اشاره به کمبود سرانه های آموزشی در منطقه گفت: در حال حاضر ۱۰۰ مدرسه در منطقه وجود دارد که اگر آموزش و پرورش با شهرک ها برای احداث مدارس غیرانتفاعی همکاری کند، این خلاء پر خواهد شد.

قرار خدمت ثمرات خوبی را به ارمغان آورد

انارکی محمدی درباره موضوعات عمرانی این منطقه بیان کرد: معابر خاکی بسیاری در منطقه وجود دارد که بنابر دستور شهردار مقرر شد اعتبارات خوبی تخصیص داده شود. در حال حاضر اقدامات مطلوبی انجام شده است اما همچنان عقب ماندگی هایی وجود دارد. قرار خدمت در منطقه ۲۲ باعث شد تا ثمرات و مصوبات خوبی برای این منطقه به ارمغان بیاید.

وی در پایان سخنان خود عنوان کرد: طی یک سال گذشته در بخش مسکن نیز اقداماتی انجام شده و تعدادی از تعاونی ها برگشتند و صدور پروانه رشد خوبی داشت.

به دنبال کار تحولی و پیشرفت هستیم

حمیدرضا حاجوی شهردار جدید منطقه ۲۲ نیز در این مراسم تکریم، ضمن تشکر از شهردار تهران بابت حسن اعتماد به وی گفت: دیروز در جلسه تودیع بنده در منطقه یک، آقای جاوید چند کارگروه ویژه به منظور وظایف جدید در منطقه ۲۲ تعریف کرد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ شأنی بالاتر از خدمتگزاری وجود ندارد، افزود: دو نکته برای بنده در شهرداری بسیار حائز اهمیت است که نکته نخست کار تحولی در شهرداری است. در تراز انقلاب اسلامی در گام دوم، کار تحولی نیاز است. نکته دوم پیشرفت است که پیشرفت لازمه ادامه کار به شمار می رود.

انتهای پیام/

۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
کد خبر: 27377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =