دستاوردهای ارائه شده در هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری(۱)

بخش‌های مختلف شهرداری تهران در هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری شهر هوشمند، مدیریت جامع شهری، ماشین آلات و صنایع وابسته که در مجموعه شهرآفتاب در حال برگزاری است، به معرفی دستاوردها و طرح های در حال اجرای خود پرداخته است.

به گزارش خبرنگار شهر، هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری شهر هوشمند، مدیریت جامع شهری، ماشین آلات و صنایع وابسته از ۲۷ مهرماه جاری آغاز شده و تا سی ام در مجموعه شهر آفتاب و در سه سالن برگزار می‌شود که طی آن شهرداری‌های مناطق ۲۲ گانه تهران در غرفه معاونت هماهنگی و امور مناطق به عنوان بزرگترین غرفه در این نمایشگاه در کنار شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه شهرداری پایتخت به ارائه دستاوردهای خود می‌پردازند.

شهرداری منطقه یک تهران در این نمایشگاه عملکرد یک ساله خود را ارائه می دهد که از آن جمله می توان به آغاز بهره برداری خیابان ۳۵ متری افتخاری، اجرای رأی ماده ۱۰۰ پالادیوم، افزایش سرانه لایروبی مسیل های منطقه از ۳۲ به ۳۷ هزار تن، اجرای پلازای شهری میدانگاه امامزاده صالح (ع) و ارائه چندین فرصت های سرمایه گذاری اشاره کرد.

با عینک ۳۶۰ درجه ای پروژه های منطقه دو شهرداری را ببینید

منطقه دو شهرداری تهران با عینک ۳۶۰ درجه‌ای خود در نمایشگاه حضور یافته که بازدیدکنندگان می توانند با استفاده از این عینک، کل پروژه ها را به صورت کامل مشاهده کنند. این منطقه پروژه های مشارکتی خود را معرفی کرده که شامل اجرای فاز اول پل تندرستی و ایجاد مسیر ۴۸ کیلومتری دوچرخه سواری در این پل، مجموعه ورزش‌های هیجانی؛ آدرنالین و ساماندهی رود دره فرحزاد و راه اندازی پارک اکولوژیک در این منطقه می شود.

منطقه سه نیز پروژه های شاخص خود را ارائه کرده که شامل پروژه بزرگ آبرسانی به خیابان ولیعصر، بوستان مادر و کودک در بلوار کاوه، ساخت سوله ورزشی صدر، اجرای نیروگاه خورشیدی در ناحیه شش و مسقف کردن ایستگاه حمل و نقل میدان ونک است.

نگاهی به دستاوردهای ارائه شده در هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری

منطقه چهار اطلاعاتی را در خصوص پروژه های خود ارائه داده که از جمله مهمترین پروژه ها می توان به احداث نیروگاه های خورشیدی با ظرفیت تولید ۵۰ کیلووات، ساخت ساختمان های اسکان کارگری به متراژ سه هزار و ۴۹۰ متر مربع، ساخت مخازن بتنی و ژئوممبران به متراژ ۶۳ هزار متر مکعب، احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری با خیابان فرجام و ساماندهی ترافیکی محلات شمیران نو و گلشن با احداث پنج هزار و ۲۰۰ متر مربع اشاره کرد.

اجرای طرح باغ گلاریس در منطقه پنج

شهرداری منطقه پنج در این دوره از نمایشگاه پنج پروژه شامل باغ گلاریس به مساحت ۹ هزار مترمربع، احداث مجموعه ورزشی کن، سالن ورزشی توپی مرادآباد، بازسازی کلی ساختمان سرای محله اکباتان و افتتاح زیر گذر آزادی را با جزئیات به بازدیدکنندگان معرفی می کند.

نرم‌افزاری اطلاعاتی دستاورد منطقه شش

منطقه ۶ در دوره هجدهم نمایشگاه نرم افزاری را طراحی و عرضه کرده که در آن به بخش های مختلف پرداخته که معرفی سرانه های مختلف بر اساس جمعیت، پیش بینی وضعیت آب و هوا، موقعیت مکانی پروژه ها، شناسنامه مناطق، اطلاعات TOD و پروژه هایی از جمله بازسازی و مرمت سرای محله ایرانشهر، یادمان شهدا، احداث پاتوق محله، اجرای کامل هدایت آب های سطحی در برخی خیابان های این منطقه از جمله اطلاعات ارائه شده در این نرم افزار است.

 تعریف پروژه‌های مختلف براساس سیاست شهردار تهران در منطقه هفت

منطقه ۷ بر اساس سیاست های شهردار تهران مبنی بر ارتقاء زندگی شهروندان پروژه هایی را تعریف و اجرا کرده که توسعه حمل و نقل محور، تعریف مجتمع های ایستگاهی، اجرای ورزشگاه مرودشت، اجرای دو طرح مطالعاتی میدان سبلان و میدان سپاه، هوشمندسازی پارکینگ اندیشه، آّبیاری هوشمند در بوستان آزادگان، ۳۹ پروژه کوچک مقیاس در قالب طرح های کوچک مقیاس از مهمترین طرح های این منطقه است.

بهره‌برداری از چند بوستان در منطقه هشت

شهرداری منطقه هشت تهران به معرفی طرح احداث پارکینگ خیابان شهید مدنی، بهره برداری بوستان مهتاب در محله سبلان، احداث مخزن پلی اتیلن ۱۱۰۰ متر مکعبی ذخیره آب و اجرای ایستگاه پمپاژ در مسیل باختر، احداث بوستان لشگر در محله لشگر، فاز اول دوربرگردان شمال به شمال بزرگراه شهید باقری، پروژه احداث مجتمع اداری- انتظامی و مخزن آب بوستان امدادگران پرداخته است.

پیگیری گودهای پرخطر در منطقه ۹

طرح های تقاطع غیر هم سطح میدان فتح، احداث شاخه غربی بزرگراه یادگار امام(ره)، احداث پایانه تاکسی، پیگیری گودهای پرخطر و رفع خطر از آن و افتتاح خیابان غذا با ۲۰ غرفه در خیابان بدرالزمان قریب در غرفه معاونت هماهنگی امور مناطق و بخش منطقه ۹ شهرداری تهران به بازدیدکنندگان معرفی می شود.

نگاهی به دستاوردهای ارائه شده در هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری

منطقه ۱۰ جزئیاتی از هوشمند سازی آبرسانی با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد، تبدیل نقاط بی دفاع شهری به قلمرو شهری و ایجاد درنگ گاه ها در نقاط مختلف منطقه، ایجاد بوستان نظر به عنوان بوستان تخصصی مادر و کودک، مناسب سازی هفت هزار متر مربع برای معلولین و نابینایان در بوستان ها، توزیع بیش از هشت هزار تن آسفالت در منطقه، ایجاد تصفیه خانه کانال فیروزآباد، ایجاد مرکز طوطیا و تجمیع شرکت های دانش بنیان برای کمک به ایجاد کسب و کارها، اجرای طرح های مختلف حوزه مدیریت پسماند و خط کشی بیش از ۱۷ کیلومتر در خیابان قزوین را ارائه کرده است.

 ارائه ۹ طرح در غرفه منطقه ۱۱

منطقه ۱۱ تعداد ۹ طرح را در این نمایشگاه عرضه کرده که شامل ارتقاء کیفیت و بازپیرایی میدان وحدت اسلامی، مرمت چهارسوق های چوبی منطقه، ایجاد پارک آموزش ترافیک بوستان حججی، بتن ریزی الیافی در ایستگاه های بی آرتی، ساماندهی کارگران فصلی و مراکز کارآفرینی، تملک ملک عمارت مافی و تبدیل آن به فضای سبز و پاتوق محله، مناسب سازی و کف سازی مرکز محله حر برای معلولین و نابینایان و لایروبی دریاچه پارک رازی پس از هشت سال است.

 معرفی پروژه‌های عمرانی در منطقه ۱۲

منطقه ۱۲ شهرداری تهران نیز در این دوره از نمایشگاه، طرح هایی همچون اجرای عملیات عمرانی در بلوار ۱۷ شهریور، فاز یک بلوار قیام،  بلوار مجاهدین پیاده راه امام خمینی (ره) و بوستان فاطمیه را معرفی می کند.

اجرای پروژه سرمایه‌گذاری گردشگری شرق تهران در منطقه ۱۳

منطقه ۱۳ پروژه سرمایه گذاری گردشگری شرق تهران شامل ۲۲ بسته، پروژه تبدیل مجموعه ساصد به بوستان به متراژ ۱۷ هکتار و ساخت ۲۰۶۰ واحد مسکونی و ایجاد ایستگاه پنج هزار متر مربعی بازیافت پسماند در بزرگراه شهید دوران با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد و اعتبار ۴۹ میلیارد تومان را در دست اجرا دارد که در نمایشگاه به معرفی این طرح ها پرداخته است.

اجرای پروژه شهربازی در منطقه ۱۴

اجرای پروژه مشارکتی شهربازی بسیج، آمادگی طرح پردیس آهنگ برای کلنگ زنی و همچنین پروژه پارکینگ طبقاتی امیرکبیر نیز از طرح هایی هستند که شهرداری منطقه ۱۴ در این نمایشگاه به بازدیدکنندگان معرفی می کند.

منطقه ۱۵ شهرداری تهران نیز جمع آوری گرمخانه منطقه بعد از ۱۵ سال و تبدیل آن به کمپ دائمی یاورشهر ۱ و ۲، تکمیل، تجهیز و راه اندازی مجموعه چند منظوره ورزشی در محله محروم مظاهری، بازسازی کامل، تجهیز و راه اندازی سرای محله کیانشهر شمالی، افتتاح بازار کارآفرینی خاوران برای بانوان و افتتاح بوستان بزرگ مادر و کودک در جنوب تهران را به عنوان طرح های شاخص خود معرفی کرده است.

نگاهی به دستاوردهای ارائه شده در هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری

شهرداری منطقه  ۱۶ جزئیاتی از مرکز مانیتورینگ را در معرض دید عموم قرار داده و پروژه هایی نیز همچون بوستان جوادیه، پایانه شهدای تاکسیرانی، مجتمع شهربانو،  طرح مسکونی کارخانه قدیم چیت سازی، طرح قرارگاه مسکن شهرداری تهران در کارخانه روغن نباتی قو و اصلاح زیرگذر ظهیری را ارائه کرده است.

اجرای باغ‌راه حضرت فاطمه(س) در منطقه ۱۷

ایجاد پل اتصالی از منطقه ۱۷ به ۱۸، باغ راه حضرت فاطمه(س)، زیرگذر خط راه آهن تهران- اهواز، بوستان یک هکتاری و زمین چمن تهران نیز از جمله پروژه هایی است که بازدیدکنندگان در غرفه معاونت هماهنگی امور مناطق و شهرداری منطقه ۱۷ مشاهده می کنند.

منطقه ۱۸ شهرداری تهران نیز در این نمایشگاه اطلاعاتی را در خصوص پروژه شهید بروجردی، خیابان ۴۵ متری بهار، تعریض زیرگذر، بیمارستان حکیم، سرای محله شهید رجایی و یافت آباد جنوبی ارائه می دهد.

در بخش شهرداری منطقه ۱۹ طرح های احداث مسجد اثنی عشر، احداث مسجد امام زمان(عج)، تصفیه خانه میدان مرکزی میوه و تره بار، سرای محله اسماعیل آباد، طرح بازآفرینی بوستان ولایت، طرح بازآفرینی ناحیه سه و ایجاد مخزن بتنی بوستان بزرگ ولایت معرفی شده است.

شهرداری منطقه ۲۰ در این دوره از نمایشگاه نمایی از اجرای عملیات سنگفرش پیاده راه خیابان شهید کاشانی، ادیب و نعیمی، احداث اتاق مادر و کودک، احداث باند کندرو شهید کریمی، احداث چهار مرکز عرضه میوه و تره بار، بهسازی کلی خیابان رضازاده، پیاده راه و رفیوژ میانی خیابان سید الشهدا (ع) و مسقف کردن پایانه تاکسی متروی شهر ری را به نمایش گذاشته است.

بازدیدکنندگان از نمایشگاه در بخش شهرداری منطقه ۲۲ از جزئیات پروژه هایی همچون احداث تقاطع غیرهم سطح بزرگراه جاوید الاثر متوسلیان- باغستان، احداث و تجهیز مددسرا، احداث سرای محله شهرک شهرداری، احداث لوپ شمال شرقی بزرگراه آزادگان و بزرگراه شهید متوسلیان، اتاق مادر و کودک و اجرای آسفالت مکانیزه در این منطقه مطلع می شوند.

همچنین در منطقه ۲۲ شهرداری تهران طرح هایی همچون بوستان ترافیک، خط ۱۰ مترو، رمپ ورودی بزرگراه شهید همدانی، زیرگذر اردستانی، مدیریت یکپارچه پسماند شهری، مسقف کردن پایانه مترو و امتداد مسیر دوچرخه سواری در بزرگراه آزادگان اجرا شده و یا در حال اجراست که در نمایشگاه معرفی شده است.

حضور بانوان آتش‌نشان در نمایشگاه 

در کنار مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران نیز سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تجهیزات و ماشین آلات خود را در معرض دید عموم قرار داده و در کنار آن  بخش های مختلف این سازمان از جمله موزه ملی آتش نشانی و یادمان شهدای آتش نشان میزبان بازدیدکنندگان نمایشگاه هستند. از جمله ظرفیت‌های جدید این سازمان استفاده از بانوان آتش نشان است که برای اولین بار در نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند.

نگاهی به دستاوردهای ارائه شده در هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری

شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران نیز در این نمایشگاه به معرفی اقدامات خود پرداخته و آگاه سازی در خصوص نحوه فعالیت ها را به سمع و نظر بازدیدکنندگان می رساند که از جمله می توان به معرفی جزییات بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون پرداخته که ساماندهی صنوف و جلوگیری از ایجاد مشاغل مزاحم اشاره کرد.

نمایش ظرفیت‌های حمل و نقل در نمایشگاه؛ از تاکسی تا واگن

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در نمایشگاه هجدهم تجهیزات سازمان های تابعه خود را در معرض دید قرار داده که از جمله می توان به تجهیزات واگن سازی، تاکسی های تهران در دهه های مختلف، اتوبوس های موجود در ناوگان حمل و نقل عمومی، تجهیزات ترافیکی و ماشین آلات این حوزه اشاره کرد که در کنار آن شرکت های بزرگ خودروسازی از جمله ایران خودرو، زامیاد و بهمن با تعدادی از دستگاه ها و ماشین آلات تولیدی خود در حوزه مدیریت شهری در این دوره از نمایشگاه حضور یافته اند.

نگاهی به دستاوردهای ارائه شده در هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری

سازمان زیباسازی شهر تهران نیز با دعوت از شرکت های فعال در این حوزه به نمایش تأسیسات بوستان ها و المان های شهری پرداخته است. همچنین سازمان مدیریت پسماند با استقرار تجهیزات و ماشین آلات خود و غرفه هایی همچون گلماند در نمایشگاه حضور یافته و میزبان بازدیدکنندگان است.

غرفه هایی که در این نمایشگاه حضور دارند و به آنها اشاره شد، تنها بخشی از توانمندی های شهرداری در حوزه حمل و نقل خدمات جامع شهری بود که در معرض دید قرار گرفته و علاقمندان می توانند برای بازدید از دیگر غرفه ها و آشنایی با ظرفیت های مدیریت شهری از ساعت ۱۰ تا ۱۷ روز ۳۰ مهرماه به نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب مراجعه کنند.

انتهای پیام/

۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱
کد خبر: 27455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =