تخصیص اعتبار به مجموعه شهرآفتاب باید در بودجه سال ۱۴۰۲ جبران شود/ ظرفیت شهرآفتاب برای میزبانی از تمام نمایشگاه‌ها

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ مجموعه شهرآفتاب غفلت شد و باید در بودجه سال ۱۴۰۲ تخصیص اعتبار به این مجموعه را جبران کنیم.

سید احمد صادقی در گفت و گو با خبرنگار شهر، با اشاره به برگزاری هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری شهر هوشمند، مدیریت جامع شهری ماشین آلات و صنایع وابسته در شهر آفتاب اظهار کرد: مجموعه شهر آفتاب ظرفیت و توان برای برگزاری نمایشگاه‌هایی بزرگتر از این را دارد. این توان وجود دارد که نمایشگاه های سطح شهر تهران که موجب آزار شهروندان، ترافیک، آلودگی هوا، آلودگی صوتی شدید و مزاحمت برای ساکنان اطراف نمایشگاه بین المللی تهران می‌شوند، به شهر آفتاب منتقل شوند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه مجموعه شهر آفتاب آماده شده بود تا مسائل و مشکلات ناشی از برگزاری نمایشگاه‌ها در نمایشگاه بین المللی برطرف شود، خاطرنشان کرد: باید برای توسعه شهر آفتاب کار کرد اما در حال حاضر نیز این قابلیت را دارد که از هر نمایشگاهی که در حال حاضر در سطح شهر برگزار می شود، میزبانی کند.

وی با بیان اینکه حمایت شورا از مجموعه شهر آفتاب در حوزه بررسی پیشنهادات شهرداری تهران برای توسعه و تخصیص منابع مالی است، یادآور شد: سال ۱۴۰۱ از بودجه این مجموعه غافل شدیم و باید بیش از این به بودجه شهر آفتاب می پرداختیم که باید در بودجه سال ۱۴۰۲ جبران شود. در کنار مباحث بودجه ای، مباحث ساختاری و مصوبات برای تقویت شهر آفتاب نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

صادقی از مذاکره با مدیرعامل شرکت شهر آفتاب خبر داد و افزود: در مذاکرات این موضوع مطرح شد که اگر مجموعه به صورت کنسرسیومی اداره شود، شرایط بهتری ایجاد خواهد شد. اگر بخش های مختلف از جمله بانک شهر به عنوان سرمایه گذار، سازمان توسعه تجارت و شرکت سهامی نمایشگاه ها بتوانند شریک شوند، تعارض منافعی که باعث عدم ورود آنها برای برگزاری نمایشگاه‌ها می شود، برطرف و مشکلات حل خواهد شد. ما از این اقدام استقبال می کنیم تا با ورود شرکا برای مدیریت مجموعه شهر آفتاب، مقدمات انتقال نمایشگاه‌ها به این مجموعه فراهم شود.

وی در خصوص ارزیابی خود از توانمندی مدیریت شهری در برگزاری هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری شهر هوشمند، مدیریت جامع شهری ماشین آلات و صنایع وابسته، تصریح کرد: به اعتقاد من شهری همچون تهران وجود ندارد که در حوزه پسماند، خدمات شهری و به ویژه آتش نشانی این میزان توانمندی داشته باشد.

انتهای پیام/

۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
کد خبر: 27506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =