تاکید وزیر کشور بر برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ در شهر آفتاب/ خودروسازان برای تحویل ۷۰۰ دستگاه اتوبوس به تهران تا پایان سال اعلام آمادگی کرده‌اند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس آنچه خودروسازان اعلام کردند این آمادگی وجود دارد که بالغ بر ۷۰۰ دستگاه اتوبوس را به تهران تحویل دهند.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در حاشیه نود و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در مجلس با خودروسازان اظهار کرد: این جلسه به دعوت نایب رئیس مجلس برگزار شد. در جلسه اول مباحثی مطرح و اعلام شد که خودروسازان تا چه اندازه می توانند خودرو تحویل دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه خودروسازان همه اعلام کردند که می توانند اتوبوس بسازند اما باید قرارداد منعقد شود و پیش پرداخت داده شود، یادآور شد: در این صورت خودروسازان می توانند خط تولید را برای اتوبوس آماده کنند، چرا که در ۱۲ سال اخیر خرید و تولید اتوبوس متوقف شده بود. برای تولید مجدد باید خطوط مجددا راه اندازی شود.

وی ادامه داد: خودروسازان اعلام کردند که از زمانی که قرارداد منعقد شود تا ۱۴ ماه بعد اتوبوس تحویل داده می شود اما مساله این است که در طول این ۱۴ ماه چه باید کرد؟ چرا که از طرفی دیگر تامین واگن مترو نیز یک سال و نیم طول می کشد. ۵۵۰ دستگاه اورهال شده و ۲۰۰ دستگاه جدید تا پایان شهریورماه تحویل داده شد، اما این تعداد کافی نیست.

چمران با بیان اینکه شرکت ها آمادگی تولید دارند، گفت: شروطی همچون پرداخت مبالغ از سوی وزارت کشور اعلام شد، اما شرکت ها می توانند ۷۰۰ دستگاه اتوبوس را تا پایان سال به شهر تهران تحویل دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در یکی از قراردادهای وزارت کشور نیز امکان تحویل ۵۵۰ دستگاه اتوبوس وجود دارد، تصریح کرد: قرار بر این شد مباحث به صورت جزئی تر بررسی و جزئیات و میزان تحویل اتوبوس اعلام شود. ساخت هر اتوبوس چهار میلیارد تومان هزینه دارد که انعقاد قرارداد برای ساخت تعداد بالای اتوبوس، به رقم زیادی نیاز دارد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه اخیر در شهر آفتاب اضافه کرد: وزیر کشور در بازدید از نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری گفت که چرا با برگزاری نمایشگاه ها در خیابان سئول مردم آزار ببینند، در حالی که نمایشگاه شهر آفتاب به روز و فضای آبرومندی است و همه تجهیزات و امکانات برای برگزاری نمایشگاه های بزرگ از جمله نمایشگاه کتاب را در اختیار دارد. 

چمران خاطرنشان کرد: وزیر کشور تمام تلاش خود را برای تامین اتوبوس انجام داده و منابع خرید اتوبوس خارج از بودجه تامین شده که امیدواریم استمرار پیدا کند.

انتهای پیام/

۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
کد خبر: 27533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =