افزایش مطلوبیت حمل و نقل عمومی پایتخت/تعداد اتوبوس‌های تهران باید به ۱۰ هزار دستگاه برسد

هفتاد و هشتمین "نهضت دیدارهای مردمی مسجد محور"  با حضور حجت الاسلام والمسلمین آقامیری در مسجد زعیم محله منیریه منطقه۱۱ برگزار شد. 

به گزارش شهر،  حجت الاسلام سید محمد آقامیری رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در هفتاد و هشتمین نهضت دیدارهای مردمی مسجد محور گفت: هدف ما از حضور در مساجد و دیدار چهره به چهره با شهروندان، آگاهی از نیاز، خواسته‌ها و تمایلات گوناگون شهروندان سبب می‌شود که فرصتی مغتنم برای بررسی و رفع مشکلات فراهم شود و این ملاقات ها تسهیل گر رفع مشکلات شهروندان است. 

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای تهران در جمع شهروندان محله منیریه تهران از افزایش ۶ هزار دستگاه اتوبوس و بیش از هزار و ۸۰۰ واگن مترو در پایتخت در یک بازه زمانی ۳ ساله خبر داد و افزود: با گذشت یک سال از دوران مدیریت شهری و گذر از رکودی که در سیستم حمل و نقل شهری بواسطه کرونا بوجود آمد هم اکنون شاهد پویایی ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم. 

وی با اشاره به مشکلات موجود در سسیتم حمل و نقل عمومی افزود: از جمله چالش های پیش روی ما با شروع کار در مدیریت شهری می توان به فرسودگی ناوگان حمل و نقل اشاره کرد که در طول یکسال گذشته نسبت به تعمیرات اساسی بیش از ۶۰۰ دستگاه اتوبوس اقدام شد. 

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل ترافیک شورای اسلامی شهر تهران از فعالیت سه هزار و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در حال حاضر در معابر شهری خبر داد و افزود: براساس برنامه مدونی که مدنظر مدیریت شهری است مقرر شده تا در بازه زمانی ۳ساله نسبت به افزایش اتوبوس های شهر تهران به ۶ هزار دستگاه به منظور استفاده راحت شهروندان از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده شود و این در حالی است که تعداد اتوبوس های تهران باید به ۱۰هزار دستگاه برسد تا بتوانیم مردم را به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی تشویق کنیم. 

حجت الاسلام آقامیری به ظرفیت استفاده از سیستم حمل و نقل ریلی در پایتخت اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر حدود هزار و ۲۰۰ دستگاه واگن فعال در خطوط متروی پایتخت نسبت به جابجایی شهروندان فعال هستند که تا دو سال آینده مقرر شده به صورت مرحله به مرحله ۶۳۰ دستگاه واگن مترو به سیستم حمل و نقل ریلی پایتخت افزوده شود که با ظرفیت هزار و  ۸۰۰ واگن مترو و افزایش یک و نیم برابری آن شاهد بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی خواهیم بود. 

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که با نوسازی و افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل شهری شاهد استفاده بیشتر و راحت تر شهروندان از سیستم حمل و نقل عمومی باشیم که در این زمینه شهرداری تهران با همراهی شورای اسلامی شهر، در تلاش برای تحقق این درخواست به حق شهروندان هستند.

انتهای پیام/

۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 27652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =